Side 1 av 2

Legg innLagt inn:03 jan 2002 04:25
av Erlend
Har hørt at det bare finnes èn MR2 Mk1 som er kompressormatet i Norge, og at denne ble innført via Sverige med mye styr.
Er det praktisk talt umulig å få innført en SC-modell?
Hvorfor det?  :(

Legg innLagt inn:03 jan 2002 10:11
av CelicaTurbo
Raymond Baastad i Norsk Sportsvogn Klubb har en SC og jeg vil tro at når først en SC er importert så er det ikke så veldig vanskelig å få godkjent flere. Grunnen til at Raymond Baastad sin var et problem var jo helst pga at den var den første, ikke sant? Og han er helt sikkert behjelpelig med den dokumentasjonen som du måtte trenge. Jeg vil tro at det er et større problem å faktisk finne en SC til salgs i utlandet. Jeg kjenner ikke Baastad på noen måte så det er best om du kontakter ham selv.

- Kristian -

Legg innLagt inn:04 jan 2002 00:06
av Erlend
MR2 on Jan. 02 2002 @ 10:11 skrev:Raymond Baastad i Norsk Sportsvogn Klubb har en SC og jeg vil tro at når først en SC er importert så er det ikke så veldig vanskelig å få godkjent flere. Grunnen til at Raymond Baastad sin var et problem var jo helst pga at den var den første, ikke sant? Og han er helt sikkert behjelpelig med den dokumentasjonen som du måtte trenge. Jeg vil tro at det er et større problem å faktisk finne en SC til salgs i utlandet. Jeg kjenner ikke Baastad på noen måte så det er best om du kontakter ham selv.

- Kristian -
Takk for god info!

Legg innLagt inn:05 jan 2002 17:52
av @lpher
hvis du finner en...pass på at det er en:

AW11L-WJMQRA (Targa, 5trinnskasse, USA)
AW11L-WJMQRK (Targa, 5trinnskasse, Canada)
AW11L-WJPQRA (Targa, 4trinnsautomat (?), USA)

som ihvertfall kan verifisere at det er en original
'supercharger' MR2..og ikke en 'amatør ombygging' ;-)

ser ut til at alle SC MR2'ene er targa...og kun i USA/canada.

mk1 MR2 ble altså ikke solgt ny i sverige, skulle heller ikke selges i norge...MEN...etter påtrykk fra forhandlerne...ble det besluttet å ta inn 'et lite' antall 'standard MR2'er'...i 86.
...andre årsmodeller er derfor importerte ;-)

@lpher

Kuriositet:
i trondheim fikk Rosenborg spillerne faktisk
'gratis-lease' MR2er ;-)

Legg innLagt inn:24 feb 2002 01:31
av mk1 black limited
@lpher on Jan. 05 2002 @ 16:52 skrev:mk1 MR2 ble altså ikke solgt ny i sverige, skulle heller ikke selges i norge...MEN...etter påtrykk fra forhandlerne...ble det besluttet å ta inn 'et lite' antall 'standard MR2'er'...i 86.
...andre årsmodeller er derfor importerte ;-)
Ehhh...mener du at mk1 nyere enn '86 i Norge må være importerte? Det er i så fall feil. :-)

Legg innLagt inn:27 feb 2002 20:38
av MR2SC
hvis du finner en...pass på at det er en:

AW11L-WJMQRA (Targa, 5trinnskasse, USA)
AW11L-WJMQRK (Targa, 5trinnskasse, Canada)
AW11L-WJPQRA (Targa, 4trinnsautomat (?), USA)
Tja, min bil har i alle fall et chassisnummer som begynner med AW16. De fleste amerikanske bilene ser ut til å ha det....

Men til saken:

Det du trenger for å få inn en slik bil er en TüV godkjennign. Disse er mulgie å få tak i go koster rundt 100 D-Mark

Om du får et slikt uten ad denne bilen er på noe tidspunkt har vært i Tyskland vites ikke, men Detsom du rilnger TüVs hjovedkontor i Berlin (husker ikke nummeret ;-)) så kan de sikkert fortelle deg det du trenger å vite.

Dersom dette går greit, gjenstår det bare å finne en bil i god stand. Disse er det langt mellom, og tenk på at den også skal transporteres hjem fra USA. Dette kan bli kostbart....

Dersom du lurer på noe mer, kontakt meg pr. e-post så skal jeg prøve å svare på de spørsmålene du måtte he :-)

Legg innLagt inn:27 feb 2002 20:39
av MR2SC
tt

Legg innLagt inn:01 sep 2002 16:36
av @lpher
mk1 black limited skrev:
@lpher on Jan. 05 2002 @ 16:52 skrev:mk1 MR2 ble altså ikke solgt ny i sverige, skulle heller ikke selges i norge...MEN...etter påtrykk fra forhandlerne...ble det besluttet å ta inn 'et lite' antall 'standard MR2'er'...i 86.
...andre årsmodeller er derfor importerte ;-)
Ehhh...mener du at mk1 nyere enn '86 i Norge må være importerte? Det er i så fall feil. :-)
Ifølge FE DAHL...som var toyota importør på den tiden,
så ble den tatt inn til norge kun i 1986.

Mulig det er feil...men det er ihveertfall det jeg fikk vite av dem.

@lpher

Dyrt!

Legg innLagt inn:01 sep 2002 20:23
av Erlend
Har lest litt på internett, og det ser ut som om at Mk1 bare ble tatt inn til Norge i `86. Det forklarer også at de fleste Mk1 som selges her i Norge nå er `86 modeller. Jeg hadde håpet på at de fantes MK1 SC i Europa, men som man påpeker så finnes de fleste i USA. Det øker kostnadene betraktelig!! Tror jeg må revurdere SC-drømmen og heller satse på en godt holdt `88 Targa :) Skal holde forumet oppdatert om hva jeg finner etterhvert. :D

Re: Dyrt!

Legg innLagt inn:01 sep 2002 23:08
av mk1 black limited
Erlend skrev:Har lest litt på internett, og det ser ut som om at Mk1 bare ble tatt inn til Norge i `86. Det forklarer også at de fleste Mk1 som selges her i Norge nå er `86 modeller. Jeg hadde håpet på at de fantes MK1 SC i Europa, men som man påpeker så finnes de fleste i USA. Det øker kostnadene betraktelig!! Tror jeg må revurdere SC-drømmen og heller satse på en godt holdt `88 Targa :) Skal holde forumet oppdatert om hva jeg finner etterhvert. :D
Jeg sitter med liste fra Toyota Norge over MR2'er de har importert, og der er det riktignok mest '86, men også et fåtall '87. Bl.a. min.

Vedr. SC så er det en til salgs på markedssiden på http://www.sportsvogn.no nå. Riktignok er den ombygget til SC, men den er etter det jeg har hørt både sinnsykt rask og meget pen.

Legg innLagt inn:01 sep 2002 23:55
av CelicaTurbo
jøss, denne tråden har vært urørt siden februar og nå i september finner noen frem til den igjen? :D men import av mk1 kompressor er jo ganske aktuellt for mange da :)

87? 88!

Legg innLagt inn:02 sep 2002 17:43
av Erlend
Stussa litt jeg også da jeg så at tråden var aktiv :shock: Men det er bare hyggelig det da! Det er sant at det finnes et fåtall 87er også, men de er det langt mellom i Motorbørsen/Billisten osv... scanner bladene hver uke jeg... Synes at MR2en til Jørn Innset ikke bare er Norges, men kanskje Europas peneste MR2 Mk1... den er smakfullt og diskre stylet, og han har trimmet den lett... den er bare rå!

Legg innLagt inn:02 sep 2002 21:08
av CelicaTurbo
har bare sett bilder av den jeg da og den ser ganske bra ut ja :) og det er jo positivt at noen mimrer i gamle poster hehe :)

Re: 87? 88!

Legg innLagt inn:08 sep 2002 18:28
av mk1 black limited
Erlend skrev:Stussa litt jeg også da jeg så at tråden var aktiv :shock: Men det er bare hyggelig det da! Det er sant at det finnes et fåtall 87er også, men de er det langt mellom i Motorbørsen/Billisten osv... scanner bladene hver uke jeg... Synes at MR2en til Jørn Innset ikke bare er Norges, men kanskje Europas peneste MR2 Mk1... den er smakfullt og diskre stylet, og han har trimmet den lett... den er bare rå!
Du verden, det var da voldsomt, men takk skal du ha!

Bilen står på Autofilmessen akkurat nå, skal hente den igjen om en times tid. 5 dager uten sliter på nervene...:-)

Legg innLagt inn:08 sep 2002 23:07
av CelicaTurbo
Det er ihvertfall norges mest kjente MR2 da :) Bra gjort å få bilen utstilt på autofil men det er jo litt kjedelig å leve uten kjæledeggen et par dager da :)