Side 1 av 3
2000 Celica T23 GT-T
Legg innLagt inn:20 nov 2004 23:18
av Goose
Hei.
Nå er jeg i gang. ee-. delvis evartfall.
Trenger hjelp til custom laging eller tilpassing av manifold for Turbo montering.
Turbo er en CT28 (tror deter det den heter)og kommer dra Nissan 200sx S14.
Jeghar 2 valg, kjøpe en manifold fra stafford elelr prøve heller å lage en custom manifold.
Noeon som kan hjelpe?
Stage 1 av mitt prosjekt blir:
Intercooler,
Turbo
Manifold
Slanger
Apexi filter
Boostcontroller
trykk: 0,2 bar
Mer har jeg ikke rå til med det første.
Når jeg har det på plass så kan ejg tenke på utvidelse til ekte stage 1 kit med 0,45 trykk, FC, +++++
Legg innLagt inn:20 nov 2004 23:27
av erling
Kult Martin!

En T28 skulle nok holde til bra med hk.
Men trenger du IC til bare 0.2 bar? Får sikkert lagd et grenrør til en billig skvett penger.

Legg innLagt inn:20 nov 2004 23:54
av Goose
strengtatt trenger jeg ikke IC men den er så liten siden jeg låner en fra kameraten (fra S13).
ste største utfordringen er å montere turbo til eksosen...
noen som vil hjelpe med denne utforringen`?
Legg innLagt inn:21 nov 2004 01:18
av GT4 CS
Jeg har et grenrør liggenes til 3sgte motor. Det er kunn og planslipe litt så er det godt som nytt. Ingen sprekker. Vil dette passe på din motor?? Ellers er det jo sikkert mulig og porte ditt orginale grenrør og få sveiset på en flens som passer over til den turbo du skal montere. Vet om noen dyktige sveisere i akershus omeråde jeg tryggt kan anbefalle med meget god samvittighet om du bor i omerådet. Var det mer du tenkte på ang montering av turboen? Er den vannkjølt eller oljekjølt? Da må du jo lage en løsning til det og. Som regel ikke noe hokus pokus. Eventuelt og lage downpipe er heller ikke vanskelig. Det enkleste og beste er og få noen til og bygge dette spesielt til din bil. Selv om du kun skal lade 0,2 bar til og begynne med ville jeg montert en ic. Da sikkrer du deg mer mot overoppheting pluss at du vil få noe mere effekt og nm. Om mitt gamle grenrør passer kan du få kjøpt dette av meg får en billig penge. Kan og sikkert få planslipt det for deg, har ca 1mm løft i ene hjørnet.
Legg innLagt inn:21 nov 2004 10:51
av Goose
det er nok lite sjans at 3sgte grenrør passer til motroten min,
Skal se hvordan T23 Teurbo har løst sitt modifikasjon (venter på svar fra han)
ellers så må jeg kontakte noen sveisere eller noen som vil ta den jobben.
IC skal jeg ha uansett, og turboen er olje kjølt, så jeg må nok ut med bunnpanna tenker jeg, men stian er villig til å hjelpe meg med turbo modifikasjonen så jeg tror det skal gå bra.
Det største problemmet er at jeg prøver å få turbo i bilen med 0,2bar til lavest mulig budsjett, derfor å lage en custom manifold elelr modde min orginale kan ikke koste formue heller
Men skal se hva jeg finner ut...
Legg innLagt inn:21 nov 2004 15:01
av GT4 CS
Nei og modde din orginale er ikke noe stress, er bare og måle seg fram det og eventuelt bruke hele orginalgrenrøret med ny flens mot turbo eller bruke bakplata til orginalgrenrøret. Vet ikke hvor god plass det er nedi der jeg, men det finner du jo fort ut. Alltid artig når folk byner på slike prosjekter

Legg innLagt inn:21 nov 2004 15:18
av Goose
oki, skal se på det, når tiden roer seg her..
Har drømt om en vifte i T23 lenge, foskjellen er at jeg kommer til å godkjenne driten på biltilsynet...
Legg innLagt inn:21 nov 2004 15:49
av celicat23
Goose skrev:oki, skal se på det, når tiden roer seg her..
Har drømt om en vifte i T23 lenge, foskjellen er at jeg kommer til å godkjenne driten på biltilsynet...
Si ifra hvordan det går da. Toyota Norge nekter å godkjenne det i bilen din.
Legg innLagt inn:21 nov 2004 15:54
av Goose
Toyota Norge vet så lite om bilene dem selger at det er nesten skamm at dem driver å selger dem.
Tenkte å gå gjennom Tyskland eller Sverige om jeg må godkjenne hos Toyota, men siden det er snakk om lite hk øknik og lite trykk så kan hende jeg får ordnet det hos biltilsynet.
Uansett så setter jeg ikke inn turbo før jeg vet hvordan jeg kan få godkjent den.
Legg innLagt inn:21 nov 2004 16:30
av GT4 CS
Sørg for og få alt skriftelig fra biltilsynet ang hva som må til for godkjenning. Har du det og fulgt alt som står der kan de ikke nekte og godkjenne bilen, bare husk at det kommer en svimlende hk avgift på det hele også.
Legg innLagt inn:21 nov 2004 16:36
av Goose
ja jeg vet det...
må ha alt skriftlig...
Legg innLagt inn:21 nov 2004 16:39
av GT4 CS
Flink bisk

Legg innLagt inn:22 nov 2004 00:22
av MR2turbo
Tøfft Martin
Jeg ville tatt en prat med Finn, fra danmark ang. bygget han kan helt sikkert komme med litt tips...

Hen har en selv med turbo...
Her er profilen hans:
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/profile.php ... file&u=709
Legg innLagt inn:22 nov 2004 11:14
av Goose
Markus, snakket med Finn i går, han skal hjelpe meg med bilder av sin modyfikasjon osv. slik at jeg vet hvordan han har modyfisert sin.
Som sagt det største problemmet jeg har er den manifolden som må modyfiseres. Får noen bilder i dag så skal jeg se hvordan Finn har laget det..

Legg innLagt inn:23 nov 2004 10:09
av kaimagne
Goose skrev:Tenkte å gå gjennom Tyskland eller Sverige om jeg må godkjenne hos Toyota, men siden det er snakk om lite hk øknik og lite trykk så kan hende jeg får ordnet det hos biltilsynet.
Det kan jo være en ide å se på T-Sport og hvilke forskjeller i bremser og understell det er på den og din. Tror ikke forskjellen er så veldig stor, så å ta den opp til 200 HK burde egentlig ikke være noen stor sak!
Tvi tvi!
Kai Magne