Side 1 av 1
VARIABELT INNSUG
Legg innLagt inn:22 feb 2003 22:47
av LARS
ER DET NOEN SOM HAR NOEN ERFARING MED Å BLENDE VAKUM SLANGEN SOM GÅR TIL INNSUGET.
LURER PÅ OM MAN FÅR MER PULVER PÅ LAVERE TURTALL???????
Legg innLagt inn:22 feb 2003 23:05
av jumbo
Og det har HVILKEN sammenheng med bikkja?

Legg innLagt inn:22 feb 2003 23:42
av LARS
BIKKJA ER KUL
Legg innLagt inn:23 feb 2003 00:51
av jumbo
Definitivt!
Legg innLagt inn:23 feb 2003 11:53
av CelicaTurbo
Ser ikke for meg at man får mer pulver av det, på hvilket grunnlag egentlig?

Må for all del ikke blokkere den slangen da om det er ventilhus ventilasjonen du tenker på

Legg innLagt inn:23 feb 2003 14:49
av chris
jumbo skrev:Og det har HVILKEN sammenheng med bikkja? 
Kanskje bikkja har lavt turtall? ikke vet jeg

Legg innLagt inn:23 feb 2003 15:52
av Erlend
Bikkja løper såklart rundt i den tredemølla han har bytta ut motoren med

Og den får ikke nok luft stakkar...
Legg innLagt inn:23 feb 2003 19:14
av erling
Er vel endel vakum-slanger på et innsug. Hvilken tenker du på?
Legg innLagt inn:23 feb 2003 20:03
av LARS
TENKER PÅ DEN SLANGEN SOM GÅR TIL VAKUMSKLOKKA SOM STYRER OPNINGEN AV SPJELLET
Spjell
Legg innLagt inn:23 feb 2003 22:44
av Bjørn MK1
Hvilket spjell, hva slags bil?
Legg innLagt inn:24 feb 2003 00:05
av CelicaTurbo
Tenker han mener TVIS jeg for der er det en vakumklokke som styrer åpningspunktet. Jeg har sett en del kommentarer på andre forum om folk som beskriver flere måter å kontrollere/eliminere TVIS på, men de flestes oppfatning er at det er greiest å la det være i fred.
Vel, har du ikke en turbomotor har det ingenting for seg å åpne TVIS på tidligere turtall, da taper du heller dreiemoment. På en turbomotor kan det ha noe for seg å åpne tidligere om du kjører høyt trykk med en turbo som pusher mye luft, men på en turbomotor er også signalene fra luftmengdemåleren med på å bestemme når TVIS skal åpne mener jeg, så også her er det ikke nødvendighvis noen stor vinning..