Side 1 av 1

VARIABELT INNSUG

Legg innLagt inn:22 feb 2003 22:47
av LARS
ER DET NOEN SOM HAR NOEN ERFARING MED Å BLENDE VAKUM SLANGEN SOM GÅR TIL INNSUGET.
LURER PÅ OM MAN FÅR MER PULVER PÅ LAVERE TURTALL???????

Legg innLagt inn:22 feb 2003 23:05
av jumbo
Og det har HVILKEN sammenheng med bikkja? :lol:

Legg innLagt inn:22 feb 2003 23:42
av LARS
BIKKJA ER KUL

Legg innLagt inn:23 feb 2003 00:51
av jumbo
Definitivt!

Legg innLagt inn:23 feb 2003 11:53
av CelicaTurbo
Ser ikke for meg at man får mer pulver av det, på hvilket grunnlag egentlig? :) Må for all del ikke blokkere den slangen da om det er ventilhus ventilasjonen du tenker på :)

Legg innLagt inn:23 feb 2003 14:49
av chris
jumbo skrev:Og det har HVILKEN sammenheng med bikkja? :lol:
Kanskje bikkja har lavt turtall? ikke vet jeg :D

Legg innLagt inn:23 feb 2003 15:52
av Erlend
Bikkja løper såklart rundt i den tredemølla han har bytta ut motoren med :lol: Og den får ikke nok luft stakkar...

Legg innLagt inn:23 feb 2003 19:14
av erling
Er vel endel vakum-slanger på et innsug. Hvilken tenker du på?

Legg innLagt inn:23 feb 2003 20:03
av LARS
TENKER PÅ DEN SLANGEN SOM GÅR TIL VAKUMSKLOKKA SOM STYRER OPNINGEN AV SPJELLET

Spjell

Legg innLagt inn:23 feb 2003 22:44
av Bjørn MK1
Hvilket spjell, hva slags bil?

Legg innLagt inn:24 feb 2003 00:05
av CelicaTurbo
Tenker han mener TVIS jeg for der er det en vakumklokke som styrer åpningspunktet. Jeg har sett en del kommentarer på andre forum om folk som beskriver flere måter å kontrollere/eliminere TVIS på, men de flestes oppfatning er at det er greiest å la det være i fred.

Vel, har du ikke en turbomotor har det ingenting for seg å åpne TVIS på tidligere turtall, da taper du heller dreiemoment. På en turbomotor kan det ha noe for seg å åpne tidligere om du kjører høyt trykk med en turbo som pusher mye luft, men på en turbomotor er også signalene fra luftmengdemåleren med på å bestemme når TVIS skal åpne mener jeg, så også her er det ikke nødvendighvis noen stor vinning..