TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Prosjekt Store ambisjoner og liten forstand.

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #303586  av Morten
 
Arne rebel skrev:Supramk3supra: Jeg måtte nok ha byttet bil, for mr2en er vel litt for nervøs for slikt bruk :wink:
Bra det, må heller kappkjøre litt med meg Arne! :wink:

PS! hvis kassa kommer frem til deg i tide, så kanskje jeg skulle komt på besøk neste helg? så kunne vi muligens tatt en gardermoen tur med SS/autoslalom om jeg/vi rakk og?
 #303602  av ArildM
 
Fornuftig prioritering :)
Mr2 har vel aldri vært den beste driftebilen hehe ;)
 #303617  av |plumbo
 
oki :) husker dagali i fjord , da jeg, du ,christian og morten testa starlet for alle penga !! 4 i bilen med hjul løft er noe for seg selv ! :D skal jo også nevnes at jeg mora meg greit når jeg satt på med deg og du prøvde og kjøre meg religiøs ;) ( selv om det ikke var langt unna at du klarte det da :D ) kjenner til det og skjemme bort unga ;) man skal tildli krøkes har dattera mi på 3 fått oppleve ( hu demonterer og monterer lett en hel front på en golf 2 med litt hjelp av pappa :D )
 #313723  av Arne rebel
 
V6eren er nå stuet bakerst i verkstedet...denne blir prioritert sist på lista....har a86breddere liggendes som skal på :wink:
Bilde
 #342287  av Arne rebel
 
En liten update.
Etter som jeg får en del deler til overs fra 8eren så har jeg måttet rydde frem v6eren frem fra glemselen...noe som medførte at jeg måtte ta en stor rydde sjau for å få litt arbeids plass. Har nå 4stk mk1 parkert i verkstedet pluss 1stk oppkappet delebil i reolene :lol:
Ting ser mye bedre ut etter rydderunden...
Bilde
Prøvemonterte ae86 bredderene, men er usikker om de blir noe bra da de har en avrunding på ytterkant skjerm, men bilen er firkantet...
Bilde
 #342347  av Morten
 
Syns ikke det så så galt ut som du skal ha det til jeg? Men flere bilder fra div vinkler hadde kanskje gjort det lettere å se.
 #342450  av mr292
 
...Som dere skjønner er dette ikke noe stort slik som andre her på forumet driver med, men jeg synes det er artig å lese om både store og små prosjekter ...
Hei, har lest tråden din nå å er vitne til et utrolig pågangsmot og en MEGET bra gjennomført MK1 bra noen tenker litt utenom det vanlige. synes virkelig du fortjener all ros du og bilen din kan få :D
 #347067  av Arne rebel
 
En liten update:
Fordi jeg er en person med selvinnsikt :roll: har jeg nå innsett at jeg har brukt for lang tid på ekstra jobbene jeg har tatt på meg....som igjenn medfører at jeg innser at jeg ikke rekker å bli ferdig med v8eren. Da er det mye mindre arbeid å få v6eren på veien i år.....
Et lite bilde som viser at jeg satser på at den vil sitte litt bedre i svingen til sommern 8)
Bilde
 #347071  av Morten
 
Se der ja! :D Skal bli gøy å få kriga litt på bane igjen.

PS! Det er mulighet for dobbelt helg i juni, først fre-søn på acr, og så lang dag på våler med lite trafikk og INGEN driftere lørdagen etter :wink:
 #348585  av Arne rebel
 
Morten: Det høres ut som en plan 8)
Har endelig begynt å lage en hems på verkstedet slik at en får ryddet unna alt kjekt å ha tingene som en har samlet på slik at en får plass til å skru litt også....
Jeg har også fått en pakke fra Techno tuning...
Bilde
Bilde
Kjenner lysten til å skru kommer krypende etter div ekstra jobber 8)
 #348603  av Morten
 
Godt det er noen som har arbeidslyst i kulda :mrgreen:

Har du noe til å justere syrestaget med (eventuelt lager du selv?) når du putter på de RCA'ene?
 #348643  av Arne rebel
 
Morten: Fordi jeg har spindlene fra mk2 og tannstang fra mk1 må jeg ha en hybrid for å få styringen til å fungere, så jeg kommer til å lage en egen løsning. Et bilde av den jeg har idag, så det er ikke store jobben å forandre den slik at den får "riktig" skrå etter senking og Rca påmontert.
Bilde
Et lite bilde av mk2 og mk1 spindel ved siden av hverandre for å vise forskjellen, om noen lurte :lol:
Bilde
 #348653  av Morten
 
aaah, hadde helt glemt ut den hybrid styringa di jeg. Husker den nå når du kom med bilde :oops:
 #380458  av Arne rebel
 
Update:
Da har jeg begynt å gjøre om eksosen på bilen som ikke akkurat var en "høydare", men da har jeg prøvd det også. Litt vemodig kappet jeg bort mk2 deleveggen jeg monterte for en del år siden. Grunnen for dette inngrepet er å få plass til eksosen der den burde være. Takket være Erling kommer jeg til å få laget nye eksos flenser og legge eksosen slik som på V8'eren.
Den gamle eksosen:
Bilde
Her har jeg startet å fjerne vegge....
Bilde
... og for de som er redd for stivheten, så har jeg fra før av sveiset inn ny bjelke samt at jeg kommer til å sveise inn rør mellom tårn og mellom bjelken:
Bilde
  • 1
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32