TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Prosjekt Store ambisjoner og liten forstand.

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #72937  av Arne rebel
 
Tenkte jeg skulle dele mitt lille prosjekt med dere. Tanken var å flytte mest mulig deler som motor, understell, bremser, caliptere, hjulnav, el-ledninger etc fra en mr2 mkII til min mkI. Enkelt og greit.
Som dere skjønner er dette ikke noe stort slik som andre her på forumet driver med, men jeg synes det er artig å lese om både store og små prosjekter :oops:
Pga av at jeg lovde Andy å ta ut motoren denne måneden slenger jeg ut noen bilder :)
Vedlegg
Deler er kjekt å ha...
Deler er kjekt å ha...
PB230222.JPG (255.59 kiB) Vist 2486 ganger
Da var motoren ute
Da var motoren ute
PB230214.JPG (269.61 kiB) Vist 2476 ganger
Her skal det sveises inn rør isteden
Her skal det sveises inn rør isteden
PB230215.JPG (306.39 kiB) Vist 2476 ganger
Sist redigert av Arne rebel den 10 feb 2005 20:25, redigert 1 gang totalt.

 #72938  av Remi
 
Hvordan mr2 skal ofres da?

 #72960  av Amund
 
alltid kjekt å lese om andre prosjekter :P

og når den motoren passer fint i sitt nye hjem, er det jo rimeligt kjapt og greit å skifte til turbo?! hehe.

Gi en lyd om du lurer på noe :wink:

 #72965  av MR2turbo
 
rå-barskt ;) alltig morro å se bilder fra prosjekter! :D
Spennende å se hvordan sw20 understell oppfører seg på den lille bilen!
Arne rebel skrev: Som dere skjønner er dette ikke noe stort slik som andre her på forumet driver med, men jeg synes det er artig å lese om både store og små prosjekter :oops:
tror du glatt kan kalle det for vinterns største prosjekt her inne ;) ;)
hverfall hva angår skikkelig bygging...med kappp og sveis :twisted:

 #72982  av jumbo
 
Ok! HVEM ga den mannen en vinkelsliper??? Trodde vi hadde snakket om dette! :shock:

j/k Arne, blir spennende dette :D

 #72991  av Dalan
 
Hehe, det ble no av prosjektet ditt ja, må nå hvertfall få ønske lykke til! :shock: :D
Blir spennende å se hva det blir til av dette i løpet av vinteren Arne ;)

 #72993  av Amund
 
skal foresten bygge om en mk1 til i vinter. og jada, det blir mk1.5 det også.. :twisted:

Syns det står respekt av folk som tør å gå i gang med slikt i en mk1 eg! Skal vere litt modig for å begynne å kappe og sveise slik på en bil :wink:

 #73009  av jumbo
 
Ja det synes du vel, Amund :twisted:

Bare spøker, er helt enig med deg, artig med folk som tør å hoppe i det for å si det slik.

 #73027  av saftisme
 
jeg skal sette på klistremerke på bilen min *stort prosjekt* :$

 #73028  av Amund
 
jumbo skrev:Ja det synes du vel, Amund :twisted:

Bare spøker, er helt enig med deg, artig med folk som tør å hoppe i det for å si det slik.
tenkte faktisk ikke på meg selv, er bare stein hakke galen eg... :roll:

har verre ting på gang..

 #73050  av Erlend
 
Kult :) Rimelig heavy saker dette, skal en del til! Hadde ikke visst hvor jeg skulle begynt jeg 8)

 #73072  av Anders gullstein
 
Dette ser ut som det kan bli spennende og interessant. Hold oss oppdatert med bilder under veis da. Ligger litt i nicken til Arne hvordan han er :)

Jeg er litt for forsiktig med slike ting, tenker for mye på ditt og datt og om og hvis. Når lønna blir litt større, kan det hende jeg får ett illebefinnende og sender MR2'n inn for oppgradering til en nyere 4AGE med 20V. Hvis jeg ikke prøvekjører en Elise før det da. Da kan det spøke litt for MR2'n :? .
Skal se å få oppgardert til poly uretan fôringer over vinter'n, skifte eksos og andre småting rundt opphenget.

 #73096  av Christian
 
Blir nok bra dette ja, men masse arbeid.

Pass deg bare, blir fort mye arbeid med slikt og "skal bare bytte den delen der" utvikler seg alt for fort :wink:

 #73352  av Arne rebel
 
Remi: Det er deler i fra en delebil som ble handlet inn for å kompletere den blå mr2 mkIIen.

Jeg hadde ikke tenkt å starte med bilen før over Jul, men tok en liten økt i kveld. Skjærte bort de gammle motorfestene og kuttet vekk alt av el. ledninger. Men det som er mest spennende er MkII spindelen med innfestingen til støtdemperen passer over, noe de ikke gjorde. Får vel feste inn "brua" fra mkIIen? Den er ca 3cm bredere.
Vedlegg
Haugen av gammle deler vil bare øke
Haugen av gammle deler vil bare øke
Bilde 005.jpg (262.2 kiB) Vist 2470 ganger
Gammle motorfestene skjært bort
Gammle motorfestene skjært bort
Bilde 003.jpg (186.18 kiB) Vist 2466 ganger
Det er litt trangt til innerskjemen
Det er litt trangt til innerskjemen
Bilde 001.jpg (273.54 kiB) Vist 2473 ganger

 #73363  av Christian
 
Arne rebel skrev:...FÃ¥r vel feste inn "brua" fra mkIIen? Den er ca 3cm bredere...
Da er du i gang :mrgreen:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 32