TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Fint spillende sub.

  • SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #73698  av spkstrp
 
Har funnet ut jeg vil prøve en sub som spiller fint... Litt dyp i "stua" bass.. 10 eller 12"'s .. noen forlsag? :) Er til Sunnyen da..

 #73713  av @lpher
 
Rart du skulle nevne det akkurat nå...for jeg har fått inn ett antall av en MBQuart 10" sub...Som jeg ikke har rukket å lagt ut TS-OGN tilbud på enda :D ....jeg har øremerka den TS-OGN rett og slett fordi jeg har tro på den i mr2 :D ...også var prisen VELDIG rett! :D

http://www.mbquart.com/2003/en_US/produ ... el=DWE+254

MEN...jeg har ikke fått regnet nøyaktig på TS-OGN pris enda... :D

Ã…ssen forsterker har du som skal drive subben da?

@lpher

 #73721  av spkstrp
 
nå trenger ikke subben passe utmerket til mr2 ettersom jeg skal ha den i sunnyen :) Tenker jeg skal bruke fast n furious forsterkeren (monoblokken) 150 w rms i 4 ohm, 250 i 2 ohm.

Lurer på om jeg skal prøve portet kasse også. Jeg liker lyden på slike små hjemmekino anlegg med portet kasse..

Det er forresten slike ovale høyttalere originalt forran i døren.. Men jeg skal prøve å la disse være og se hvordan resultatet blir om jeg legger til sub, ettersom jeg synes de spiller overraskende bra til å være slikt original crap fra beg av 90 tallet... nei jeg er ingen fan av 6x9 høyttalere men men :D

 #73723  av bose
 
Sensitivity : 2,4dB
Må vel være no feil der? :lol:

 #73732  av angrykid
 
0.75 cu. ft. sealed

hvor mye liter er dette?

 #73733  av tojo
 
0.75 cu. ft. er vel 21liter! :D,(1.00 cu. ft =28,3liter :wink: )

 #73739  av @lpher
 
spkstrp skrev: nå trenger ikke subben passe utmerket til mr2 ettersom jeg skal ha den i sunnyen :)
Jeg så det....men ikke forandrer ikke det faktum at jeg fikk tak i disse subbene hovedsaklig pga at kurante 10" er populært i mk2 mr2 :)
Men de vil nok spille bra i andre biler også ja :D :D :D
spkstrp skrev:Tenker jeg skal bruke fast n furious forsterkeren (monoblokken) 150 w rms i 4 ohm, 250 i 2 ohm.
Det skulle passe som hånd i handske det :D 250watt 2x4ohms sub på monoblokk som yter 250watt rms :)
spkstrp skrev: Lurer på om jeg skal prøve portet kasse også. Jeg liker lyden på slike små hjemmekino anlegg med portet kasse..
Oki...kjøre på...men vær klar over at kassen da blir endel større...og den vil ikke spille like nøyaktig/pent...men på den annen side så det blir 'røffere' lyd med port da :)
spkstrp skrev: Det er forresten slike ovale høyttalere originalt forran i døren..
Oki? 4x6" kan jeg tenke meg?
spkstrp skrev: Men jeg skal prøve å la disse være og se hvordan resultatet blir om jeg legger til sub, ettersom jeg synes de spiller overraskende bra til å være slikt original crap fra beg av 90 tallet... nei jeg er ingen fan av 6x9 høyttalere men men :D
Kjør på :D

@lpher

 #73835  av angrykid
 
Hey alf.. :-D få testa disse i Chris sin bil, sjekk om dem spiller bra i kassene våre, og gi meg en fet pris på de. :-D

Så skal jeg se om jeg får til noe fancy shit til sommeren med de to jeg allerede har fra før... :P

 #73852  av bose
 
men for å være helt ærlig så ser den MBQuart`en lovende ut, hvis prisen er rett seff

 #74608  av spkstrp
 
ja har du funnet pris på den @lpher? ;)

 #74619  av @lpher
 
:oops: Kommer... :D

@lpher