TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • prosjekt: celica banebil..

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #73874  av memo
 
får vel hive meg inn i dette da...:

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

venter på nytt NAV nå for å få den trillende igjen, og bestiller stoler og bur i løpet av vinteren...

 #73876  av Remi
 
Har du noen planer om og gjøre noe motormessig før du sender den på banen ? :wink:

 #73924  av memo
 
alt er gjort motormessig ut av det som er lov.. luftfilter og eksos :)

 #73967  av CelicaTurbo
 
du skulle ha veid bilen før og etter ;)

 #73969  av memo
 
bilen veide 1240kg uten sjåfør med alt standard utstyr inni... litt ekstra høytalere og slikt, men ingenting seriøst...

vi får se hva den blir etterpå ja, kan bli interessant :)

 #73981  av Anders gullstein
 
Det blir fort noen kilo av dette ja. Bare orginalsetene kontra bøttestol er da ca. 30-40 kg.

 #73997  av Tor
 
Setene er tunge, eller er det bare jeg som er svak. Men memo, hva eksakt skal gjøres med denne bilen da? Blir det større motor? Turbo? Eller blir det bare masse vekt letting, fete stoler og bur?

 #74016  av memo
 
Tor:

ja, stolene veier ganske nøyaktig 20kg hver... den ene litt tyngre enn den andre, men husker ikke hvilken det var :)

det som blir gjort foreløbig er bur, senking, letting, nytt ratt, stol(er)...
sannsynligvis mye mer og, men det er det som står på lista pr. dags dato..

det er ikke planer om større motor enda nei.

 #74059  av tojo
 
Sjåfør stolen er litt tyngre på de fleste Toyota`er(biler) grunnet justerings mulighetene.
I Celica`s tilfelle vil jeg anslå en vektforskjell på ca,1,5-2,5kg grunnet el justering(2motorer). :wink:

 #74061  av memo
 
jeg har ikke el-justering... mener faktisk at passasjerstolen er 2kg tyngre..men husker ikke...

 #74099  av Tor
 
Det er 2 faktisk 3 justeringsmulightere på førersete i CS iallefall om jeg ikke husker feil. De stolene er grisetunge iallefall.

 #74181  av doffy
 
fælt så du roter når du demonterer bil.. :P
Men bra prosjekt!! :D

 #74634  av Tor
 
Blir sikkert et supert prosjekt da :) Gleder meg til og det endelige resultatet da.

 #74651  av MR2turbo
 
tøfft prosjekt! Var jo utrolig synd at du bulka den fine bilen din, man du må jo bare få det knall morro med den når du bor så nærme ACR... :D

 #74688  av GT4 CS
 
Yo, han memo veide stola sine for meg en gang. Førerstol veier 20kg, passasjerstol veier 17kg. Dette er jo da stoff stoler. Men vet faktisk ikke om skinnstola er tyngre da.