TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • prosjekt: celica banebil..

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

 #74862  av Tor
 
Jeg tipper CS stolene er tyngere enn det, at det er skinn hjelper ikke på saken heller da. memo, er du mye på ACR og kjører? Min CS har en tidligere eier fra Mo I Rana, kansje du kjenner han? Jeg kan putte navnet hannes inn her når jeg gidder og lese i vognkortet :)

Stian Solli fra Mo I Rana er tidligere eier. Noen som kjenner til han?

 #79968  av memo
 
kjenner til Stian Solli ja :) var og tittet på bilen for endel år siden... rimelig strøken ja... ekstremt pent eksemplar...

 #79969  av memo
 
Tor skrev:Setene er tunge, eller er det bare jeg som er svak. Men memo, hva eksakt skal gjøres med denne bilen da? Blir det større motor? Turbo? Eller blir det bare masse vekt letting, fete stoler og bur?
nei, dette er ikke lov under nasjonal racing kl. 1... borring, turbo eller annen trimming er forbudt...

det skal være en vekt/hk ratio på 7,3.. dvs med en 2.0 156hk motor, så kan det fjernes 102kg... (siden min veier 1240 nå)..

 #80958  av memo
 
flere bilder:

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

 #80963  av GT4 CS
 
Fjerne takluka :D

 #80973  av tojo
 
Dette blir rått :D men pass på frontruten din :D Vinkelsliper er ikke dens beste venn!

 #81926  av Toyrace
 
Hej Martin,
svenskerne spionerar på ditt prosjekt. Ville bara säga lycka till med bygget, det är ett bra val du gjort. Jag har själv en likadan bil som vi körer långlopp med. Vi köpte bilen färdigbyggd för klass 1 i SSK-serien vilket motsvarar den klass du bygger för. Vi har vidarutvecklat bilen efter detta och lättat lite mer för att passa den klass vi kör i nu, bilen väger nu ca 950kg och vi letar för fullt efter mer vikt att ta bort. Än så länge kör vi med orginalmotorn. Om du är intresserad av vårt bygge så kan du se mer på websidan.
Racing är nog det roligaste man kan hålla på med, i vart fall med kläderna på..
Hälsningar / Stig / Wohlén-Racing

 #81949  av chris
 
Toyrace skrev: Racing är nog det roligaste man kan hålla på med, i vart fall med kläderna på..
:D :D

hva med nude racing? :D :D :D

 #81965  av kennethx
 
chris skrev:
Toyrace skrev: Racing är nog det roligaste man kan hålla på med, i vart fall med kläderna på..
:D :D

hva med nude racing? :D :D :D
Vekt reduksjon? :lol:

 #81968  av GT4 CS
 
Ja takk til sota ruter med tanke på det er mest mannfolk som kjører race :)

 #90640  av Tor
 
Skjer det noe nytt på denne fronten eller? Jeg gleder meg til og se bilen din på ACR :) Kansje du kjører meg noen runder runft banen :lol: *Håpepå*

Kom med noen nye bilder da.

 #90659  av kaimagne
 
memo skrev:nei, dette er ikke lov under nasjonal racing kl. 1... borring, turbo eller annen trimming er forbudt...

det skal være en vekt/hk ratio på 7,3.. dvs med en 2.0 156hk motor, så kan det fjernes 102kg... (siden min veier 1240 nå)..
Hehe, jeg må legge på 260 kg jeg hvis jeg skal komme opp i det vekt/hk-forholdet... 1140 kg med 192 hk gir en faktor på 5,94... :mrgreen:
Har hverken borra, trimma, turbo eller noe som helst annet. Får jeg ikke lov til å stille med en T-Sport i den klassen altså? Regner med det er noen andre regler også som slår inn, det finnes jo MANGE biler som har lavere enn 7,3 i vekt/hk-ratio...

 #102552  av memo
 
tror jeg tok feil av 7,3 ratioen ja..mener det var 7,6...

bilen må overensstemme med dette, pluss at den må være godkjent for å kjøre nasj. kl. 1...

hvis den er godkjent og den har for mye hk pr kg, så må du legge på vekt..

tviler på at bilen din er godkjent dog..

 #102654  av sindrejl
 
hehe min har ratio på 8.14 :P ille pernille

 #102753  av memo
 
stol på plass, Sparco Pro2000

bilder:
Vedlegg
IMG_2913.jpg
IMG_2913.jpg (44.99 kiB) Vist 1877 ganger
IMG_2914.jpg
IMG_2914.jpg (32.39 kiB) Vist 1876 ganger
IMG_2919.jpg
IMG_2919.jpg (34.97 kiB) Vist 1874 ganger
IMG_2921.jpg
IMG_2921.jpg (26.7 kiB) Vist 1870 ganger