Side 1 av 1
Er dette en turbo som vil bli godkjent i Norge?
Legg innLagt inn:29 nov 2004 19:05
av a_fly_guy
http://www.mr2roc.org/forum/viewtopic.p ... highlight=
Er dette en toyota turbo?
Og vil denne bli godkjent av Toyota, slik at den blir godkjent av biltilsynet?
Legg innLagt inn:29 nov 2004 19:36
av Kebab gud
jada
alle TTE deler kommer med TUV papir og er bare å ta seg en tur ned til Toyota å få den instalert
..
koster sikkert litt da
men vil bare si .. samme motoren sitter jo i Corolla, Celica og Avensis ..
så får vel Snruboen til de også
de kommer også med kompressor til 2zz-ge (T-sport motoren i Celica og Corolla)
og de har allerede kompressor til Yaris (1,3 og T-sport)
Legg innLagt inn:29 nov 2004 21:01
av jan-erik
Det tok sin tid før kit'et endelig kom. Har vært på beddingen i snart 2 år nå. Stiv pris for å helle litt kaldt vann i hodet på de som ble veldig glade nå:
Turbo kit: ca. 55.000,- (gir 184hk og 0-100 på 5.9 sek og 232 toppfart). Legg til ca. 32.000 i avgift om bilen er en 2004 modell. 55% bruksfradrag på min 2000 modell gir ca. 15.000.- . Altså 70.000,- for et kit ferdig godkjent.
Trokke det blir noe sånt på meg.
Men prisverdig at det kommer et kit som er godkjent av Toyota.
Det var dette kit'et bilen skujlle vært levert med standard etter min mening. Da hadde totalkostnaden sikkert ikke blitt så høy heller.
Legg innLagt inn:30 nov 2004 13:19
av Morten
jan-erik skrev:Det tok sin tid før kit'et endelig kom. Har vært på beddingen i snart 2 år nå. Stiv pris for å helle litt kaldt vann i hodet på de som ble veldig glade nå:
Turbo kit: ca. 55.000,- (gir 184hk og 0-100 på 5.9 sek og 232 toppfart). Legg til ca. 32.000 i avgift om bilen er en 2004 modell. 55% bruksfradrag på min 2000 modell gir ca. 15.000.- . Altså 70.000,- for et kit ferdig godkjent.
Trokke det blir noe sånt på meg.
Men prisverdig at det kommer et kit som er godkjent av Toyota.
Det var dette kit'et bilen skujlle vært levert med standard etter min mening. Da hadde totalkostnaden sikkert ikke blitt så høy heller.
Smutthullet kan jo være at hvis Toyota godkjenner at bilen teknisk tåler de 184hk som dette kit'et gir vil jo det si at du bør kunne få godkjent et annet kit med tilsvarende effekt også (hvis du får fatt i papirene da..)

Legg innLagt inn:30 nov 2004 16:39
av jan-erik
Morten skrev:jan-erik skrev:Det tok sin tid før kit'et endelig kom. Har vært på beddingen i snart 2 år nå. Stiv pris for å helle litt kaldt vann i hodet på de som ble veldig glade nå:
Turbo kit: ca. 55.000,- (gir 184hk og 0-100 på 5.9 sek og 232 toppfart). Legg til ca. 32.000 i avgift om bilen er en 2004 modell. 55% bruksfradrag på min 2000 modell gir ca. 15.000.- . Altså 70.000,- for et kit ferdig godkjent.
Trokke det blir noe sånt på meg.
Men prisverdig at det kommer et kit som er godkjent av Toyota.
Det var dette kit'et bilen skujlle vært levert med standard etter min mening. Da hadde totalkostnaden sikkert ikke blitt så høy heller.
Smutthullet kan jo være at hvis Toyota godkjenner at bilen teknisk tåler de 184hk som dette kit'et gir vil jo det si at du bør kunne få godkjent et annet kit med tilsvarende effekt også (hvis du får fatt i papirene da..) 
Den tanken har nok allerede slått meg får å si det sånn

. Hadde jeg hatt noen til å hjelpe meg og montere turbo kit så hadde jeg straks bestilt turbokitet fra Hass som jeg sikler på til MK3-en min. Er dessverre litt grønn selv på turbo montering. Noen som tar utfordringen?? Mot betaling selvsagt.
Legg innLagt inn:30 nov 2004 16:56
av Remi
e det bare mæ eller står det ikke MR2Turbo her
Da e vell saken biff da