Side 1 av 2
registerreim
Legg innLagt inn:30 nov 2004 19:42
av soarer
Hei. Jeg har nettopp kjøpt en Mr2 1990mod og selgeren (TG-Bil, Drammen) gidder ikke sjekke om registerrreim er skiftet, eller ta på seg noe ansvar hvis den ryker. Han sier at hvis den ryker, så skjer det ikke noe mere enn at den må skiftes. Er dette tilfelle?? Jeg mener å ha lest på andre forum i utlandet at heile motoren går til H..... om reima ryker. Jeg har en vanlig 3SGE motor. 156hk.
Legg innLagt inn:30 nov 2004 19:54
av cs2451
Hadde jeg vert deg. så hadde jeg bare skifta reg. reima. uansett
Legg innLagt inn:30 nov 2004 19:56
av EilertseN
I utganspunktet er det en VELDIG dyr reperasjon på verkstedet,menne dette varirer fra bil til bil.. kommer ann på ventilklaringa.det som skjer er at stemplene treffer ventilene inni motoren så det sier vell det meste :)Vet ihertfall på gamle ford escorter var det ikke nøye om den røyk.. ingenting skade skjedde da.. for klaringa var så stor.. Menne nå vet jeg ikke enda med 3sge motoren,menne i utganspunktet er det normalt at motoren går til gammel erik,ettersom jeg er ganske ny som toyota eier tør jeg ikke si akkurat på denne motoren.Er gammel audi mann

Legg innLagt inn:30 nov 2004 20:03
av memo
få dem til å garantere at hvis motoren ryker pga. registerreim, så dekker de det...
vær obs på at det er TG bil som har vær kritisert i TV2 hjelper deg pga. fikling med km. stand på bilene sine... jeg tipper din og har gått ca 120-130.000?
men for å si det slik..jeg ville ikke "satset" på at ingenting skjer om reg.reima ryker... for hvis det derimot skulle skje noe, så er det at hele motoren ryker ja...
Legg innLagt inn:30 nov 2004 20:06
av soarer
Tusen takk for svar så fort. Har sjekka på verkstedet nå og klarer vel å smette inn et lite besøk i julebudsjettet. I horten koster det rundt 3500,- Noen billigere i østlandsområdet??
Legg innLagt inn:30 nov 2004 20:15
av kake
Hvis reima ryker på 3SGE skjer det ikke annet enn at motoren stopper, ingenting kolliderer. Ganske ufarlig.
Legg innLagt inn:30 nov 2004 20:28
av Master
Jepp. 3sge er en non-interference motor der imotsetning til de fleste motorer skjer det ingenting annet enn at motoren stopper hvis reg.reima ryker. Ville fått den skifta uansett, da man ikke kan stole på hvor langt den er gått. Er den gått langt da?
Legg innLagt inn:30 nov 2004 20:30
av tojo

Ekko ekko
Som dem sier på mr2 forumet:
The MR2s all have non interference engines. If the belt breaks, the car
dies.
End of story. You can crank and crank....but you'll never get it started.
Men for all del skift registerreima før den ryker,ingen grunn til å vente!!
Legg innLagt inn:30 nov 2004 22:39
av mr-tho
soarer skrev:Tusen takk for svar så fort. Har sjekka på verkstedet nå og klarer vel å smette inn et lite besøk i julebudsjettet. I horten koster det rundt 3500,- Noen billigere i østlandsområdet??
Tror 3500,- er en grei pris for skifte reg. reim... Jeg betalte 4500,- på toyotaverksted (med løpehjul)...
Men for all del ikke vent med å skifte! Selv om det er ufalig for motoren at den ryker er det greit for deg som eier å vite at ting er i orden

Ingenting er en mer fornuiftig investering enn godt vedlikehold

Legg innLagt inn:01 des 2004 00:45
av Mr2Nyter'n;p
Legg innLagt inn:01 des 2004 01:41
av bose
må vel kanskje justere ventilene først
Legg innLagt inn:01 des 2004 01:51
av Mr2Nyter'n;p
Ikke værre enn det altså... Da gidder jeg ikke bekymre meg no mer for den saken.. Dessuten har jo reima mi gått kanskje.. 10mil..

kjekt uansett da.. Gotta love Mr2.
Legg innLagt inn:01 des 2004 09:43
av karl234
snakket faktisk med Toyota om dette i forrige uke. Han sa at alle 3S-motorene tåler at reima ryker.

men ikke de andre motortypene..
Legg innLagt inn:01 des 2004 09:55
av Mr2Nyter'n;p
Hva med å bestemme dere?

Legg innLagt inn:01 des 2004 10:09
av karl234
ville byttet reima på mr2 mk1 hvis du ikke vet hvor langt den har gått. er det ikke hver 100000 den skal byttes da?