Side 1 av 1

co uten cat

Legg innLagt inn:03 des 2004 10:16
av GT4 CS
Var innom toyota istad grunnet en liten garantisak. De ordnet MEGET bra opp etter seg, som plaster på såret fikk jeg gratis lakkstift og en co test. Var litt spent på co grunnet at min cat ligger hjemme og viler. Utrolig men sant, men på halvlonka motor så ligger bilen litt under kravet. Det var jammen godt og høre da jeg ikke er så klar for den mekke jobben på vinteren før eu kontrollen. Med en rødglødende turbo når man kjører inn til co test vil man klare den med go margin om motoren er i god stand. Feire med en julebrus nå :D

Legg innLagt inn:03 des 2004 11:43
av ToreGTi
Fjernet katalysatoren på min bil også(ST182) gikk gjennom CO-testen med glans :D

Legg innLagt inn:03 des 2004 12:49
av kennethx
På en 13 år gammel bil er nok cat'en oppbrukt uansett =P

Legg innLagt inn:03 des 2004 20:28
av Tor
Slett ikke verst da :) Her er det bare og banke innmaten :)

Legg innLagt inn:03 des 2004 20:56
av 2fastgt4
min klarte testen med glans også.sa ifra der jeg tok kontrollen at jeg kjøper cat hvis han er for høy.kan vel si at han tapte noen tusen. :wink: :D

Legg innLagt inn:04 des 2004 09:32
av sindrejl
hehe tror ikke min bil skal ha noe problemer.. spesielt siden eksosen kommer ut alle andre steder enn BAK :P (frieksoskongen)

Legg innLagt inn:04 des 2004 14:34
av erling
2fastgt4 skrev:min klarte testen med glans også.sa ifra der jeg tok kontrollen at jeg kjøper cat hvis han er for høy.kan vel si at han tapte noen tusen. :wink: :D
Testa du på 3000 o/min da? Det er der man sliter med COen uten cat.. På EUen skal det testes på 3000 også.

Legg innLagt inn:08 des 2004 08:42
av GT4 CS
sindrejl skrev:hehe tror ikke min bil skal ha noe problemer.. spesielt siden eksosen kommer ut alle andre steder enn BAK :P (frieksoskongen)
Du skulle egentlig ønske du hadde en V8 på frieksos du hehe, kjørte av eksosanlegget på gamle bilen mor hadde da jeg fikk lappen. En stakkars fiat uno 60s. Har med hånden på hjertet aldri hørt så kraftig lyd av en motor før. Det buldret noe så inn i gamperompa at jeg måtte kjøre med hørselvern, vibrasjoner så det holdt. Og man har da sprengt eksospotter før, bråket fært det og, men tar av meg hatten for den fiat uno´n, egentlig det eneste som var bra med den og :lol:

Legg innLagt inn:08 des 2004 09:35
av ToreGTi
Når jeg banka ut hele innmaten i min katalysator fikk jeg en stygg resonanslyd fra katalysatoren,så jeg sveisa inn et rør og da forsvant lyden og finlyden var tilbake..bare et tips til de som tenker på å fjerne innmaten.

Legg innLagt inn:08 des 2004 09:42
av GT4 CS
Har oxo en någet rar lyd, hvordan gjorde du det med røret i toppen? Lagde du ti et "kon" i toppen eller sveiset du det inn slik at du ble kvitt kanten i bunn av cat

Legg innLagt inn:09 des 2004 21:35
av ToreGTi
Er ikke helt med på hva du mener med "toppen"..
Jeg skrudde bare av katalysatoren,rensket ut hele innmaten slik at katalysatoren var helt tom,etterpå sandblåste jeg endene og sveiste inn et 2,5" rør inni.. røret gikk såpass langt ut til kanten at flensen til eksosanlegget som går inn i katalysatoren ikke kom i konflikt med røret.

Legg innLagt inn:10 des 2004 00:02
av sindrejl
GT4 CS skrev:
sindrejl skrev:hehe tror ikke min bil skal ha noe problemer.. spesielt siden eksosen kommer ut alle andre steder enn BAK :P (frieksoskongen)
Du skulle egentlig ønske du hadde en V8 på frieksos du hehe, kjørte av eksosanlegget på gamle bilen mor hadde da jeg fikk lappen. En stakkars fiat uno 60s. Har med hånden på hjertet aldri hørt så kraftig lyd av en motor før. Det buldret noe så inn i gamperompa at jeg måtte kjøre med hørselvern, vibrasjoner så det holdt. Og man har da sprengt eksospotter før, bråket fært det og, men tar av meg hatten for den fiat uno´n, egentlig det eneste som var bra med den og :lol:
Må bare si.. hadde bilen min vært like hissig som den høres ut som snakker vi 500gamp med effektanlegg :P Fy flate det er overdrevent nå.. uff nesten pinlig vitt.. snerrer som en værsting godzilla på jakt etter han som drepte alle eggene dens.

Legg innLagt inn:17 des 2004 22:36
av GT_rider
Racekat må da være noe for dere som har turbomotor, og driver å trimmer disse. da skal man vel normalt sett viss motoren er skikkelig bygd gå gjennom en hver form for kontroll.

Men det koster selfølgelig en del mer enn rake rør. Og rake rør er tøft :D :D

Legg innLagt inn:18 des 2004 01:38
av Tor
Koste ikke race cat fra 1000 lappen og oppover? Bedre og sveise en erstatter selv da. så kan den orginale hvile :)