Side 1 av 1

Hva for oppgradering trengs ved 500HK ?

Legg innLagt inn:06 des 2004 03:04
av bjoroen
Lurer veldig på hva en må/bør gjøre med en motoren på en Supra MK3 som har 500HK.. og ved lystgass har rundt 900HK...

Hvor må til for at dette ikke skal klappe sammen?

Hvor mye tåler egentlig de motorene oppover ?

Håper på svar .. gjerne med litt kunnskap.

Mvh
Oddvar

Legg innLagt inn:06 des 2004 07:29
av Shyggen
Jaha, Oddvar? tenkt å blakke deg helt nå? ;)

500Hk normal og 900! ved lystgass? 400hk+ ved et trykk på knappen..

Hmm, her vil det trenges en hel del arbeid.

Orginal Turbo maxer rundt 350hk?
Topp pakningen maxer ved 200? :D i en bil som har 235 hehe

Vil tro dette er en pekepinne

Topp renovering,porting nye ventiler
Nye stempler
Nye Råder
Ny Veivaksling..
vell egentli alt untatt selve blokka..
Bensin pumpe
Intercooler
Turbo
Datasprut :)
Girkasse
Drivverket vet jeg ikke grensen på, har hørt alt mellom 400->800hk så
det vet jeg rett og slett ikke..

Men, det er snakk om en hel del modifisering før du når de tallene der..

og om det er mulig å hente ut 400hk på et lystgass anlegg.. wild! mulig?

Ingenting er umulig, det umulige tar bare litt lengre tid å fikse :D

Rette personen å høre med her må jo være Toyparts, han har lekt en
hel del med MK3 :)


Mvh Rayman

Re: Hva for oppgradering trengs ved 500HK ?

Legg innLagt inn:06 des 2004 09:15
av TOYPARTS
bjoroen skrev:Lurer veldig på hva en må/bør gjøre med en motoren på en Supra MK3 som har 500HK.. og ved lystgass har rundt 900HK...

Hvor må til for at dette ikke skal klappe sammen?

Hvor mye tåler egentlig de motorene oppover ?

Håper på svar .. gjerne med litt kunnskap.

Mvh
Oddvar
blokken tåler ikke 900hk, oljesystemet i motoren tåler heller ikke 500hk det er for små kanaler til det, jeg sitter på oppskriften på 700 i motor, den finner du her, oljesystemet må bygges om i motoren, ikke bare shimse pumpen, men borres opp, det er mye arbeid å få det til.

JE smidde spesiallagde stempler 28cc dish (18originale)

Crower smidde veivstaker 622gr (890gr originalt)

Slipt og polert veivaksel

Linjehont overfall i blokk

Borret blokk 0,5mm

ARP studs i rammelagre 190.000psi

ARP toppbolter 190.000psi

Crower bolter i veivstakene 220.000psi

Alle lagre, tetninger, simmerringer mm er byttet til kun originaldeler

Toppen er lettere portet og modifisert, alle kanter og ting er fjernet samt
at alle ventiler er slipt og gjennomgått

Aeromotive bensintrykksregulator

2,0mm titaniumstoppakning

Bananmanifoyld

T4-60-1 turbo med t4 flens, fløder til 600hk+++

550cc dyser, med 440cc ekstradyser (når 550cc begynner å knipe)

Oljefilterforflytter med dobbel filterholder

Svinghjul er stiftet, dreid og modifisert

Lexus luftmengdemåler

Fjærnet egr system

Magnecor tennpluggkabler

Trd plugger (8)

Mye samco silikon slanger

Ny 3000 pipe på innsug (HKS)

Walbro bensinpumpe 255 l/h

denne pakken er det fult mulig å ta ut 575hk med hjulspinn på rullen, det har jeg prøvd hehehehe, men du kan jo velge andre dyser, turbo og et seriøst sprut, jeg brukte det originale, siden alle sa at det var umulig over 400hk, med lystgass over 100hk, så dreper du motoren, må gjerne prøve, men når det allerede er så mye effekt som 5-600hk så tåler det ikke 400 til.

Har nok glemt en del ting, men det viktigste er tatt med iallefall.

Legg innLagt inn:06 des 2004 09:18
av TOYPARTS
Shyggen skrev:Jaha, Oddvar? tenkt å blakke deg helt nå? ;)

500Hk normal og 900! ved lystgass? 400hk+ ved et trykk på knappen..

Hmm, her vil det trenges en hel del arbeid.

Orginal Turbo maxer rundt 350hk?
Topp pakningen maxer ved 200? :D i en bil som har 235 hehe

Vil tro dette er en pekepinne

Topp renovering,porting nye ventiler
Nye stempler
Nye Råder
Ny Veivaksling..
vell egentli alt untatt selve blokka..
Bensin pumpe
Intercooler
Turbo
Datasprut :)
Girkasse
Drivverket vet jeg ikke grensen på, har hørt alt mellom 400->800hk så
det vet jeg rett og slett ikke..

Men, det er snakk om en hel del modifisering før du når de tallene der..

og om det er mulig å hente ut 400hk på et lystgass anlegg.. wild! mulig?

Ingenting er umulig, det umulige tar bare litt lengre tid å fikse :D

Rette personen å høre med her må jo være Toyparts, han har lekt en
hel del med MK3 :)


Mvh Rayman
Veiv trengs ikke, nye ventiler på 500hk trengs ikke, på 650 ja, drivverket tåler det aller meste, trenger bare en god nok clutch

Legg innLagt inn:06 des 2004 16:32
av bjoroen
takker.. mye nyttig informasjon her..

att toppakningen er dårlig på de viste jeg... men var usikker på resten.. er jo en forskjell fra det orginale liksom :)

Greie er rett og slett at jeg vurderer og kjøpe en supra som det skal være rett over 500HK og 900 med lystgass...
ville bare undersøke litt rundt dette før kjøp, slik at jeg vet om det er holdbare Hk i den bilen eller om det vil ryke med en gang.

Legg innLagt inn:06 des 2004 16:32
av Shyggen
Tøft :) var ikke så langt unna da :D må innrømme det ;) til no experience at all :D Kun stor i kjæftn :D

Hørtes omfattende ut :) hvor mye koster da dette toyparts ;)

Legg innLagt inn:06 des 2004 16:35
av Shyggen
Hey oddvar.. lukter bullshit av den dær da.. :D 400+hk av lystgass?

Kjører du på ren nitroglyserin da eller? :D

Legg innLagt inn:06 des 2004 16:40
av bjoroen
Shyggen skrev:Jaha, Oddvar? tenkt å blakke deg helt nå? ;)

500Hk normal og 900! ved lystgass? 400hk+ ved et trykk på knappen..

Hmm, her vil det trenges en hel del arbeid.

................


Mvh Rayman
tenkte jeg skulle bruke opp noen kroner på litt tull :)

også blir jeg jo "naboen" din på nyåret :)

Legg innLagt inn:06 des 2004 16:41
av Shyggen
Åhå? kommer til Strömstad? :D hva med å kaste de bort på en MK4?

Flytter til Malmö i Januar.. :) fått jobb i København

Legg innLagt inn:06 des 2004 16:51
av bjoroen
Shyggen skrev:Åhå? kommer til Strömstad? :D hva med å kaste de bort på en MK4?

Flytter til Malmö i Januar.. :) fått jobb i København
Skal ha meg vinterbil, så da blir det skyline... og da blir det litt snaut med kroner til en MK4.. prisforskjellen er jo rimelig stor på MK3 og MK4.

ja strømstad på meg.. gidder ikke lengre sør.. :)

Legg innLagt inn:06 des 2004 17:47
av TOYPARTS
bjoroen skrev:takker.. mye nyttig informasjon her..

att toppakningen er dårlig på de viste jeg... men var usikker på resten.. er jo en forskjell fra det orginale liksom :)

Greie er rett og slett at jeg vurderer og kjøpe en supra som det skal være rett over 500HK og 900 med lystgass...
ville bare undersøke litt rundt dette før kjøp, slik at jeg vet om det er holdbare Hk i den bilen eller om det vil ryke med en gang.
hmmm høres rart ut, er det en bil her i europa? tviler på at det er noe særlig seriøst, vil tro at om du trykker på knappen å gir motor 400+hk, så kan jeg garantere deg at motoren kommer inn i bilen til deg, tro meg jeg har prøvd det meste med de motorene der

MVH Erik

Legg innLagt inn:06 des 2004 20:37
av Shyggen
Kanshe 900 med racefuel og gas? :D men, ville ikke startet på langtur
med en slik motor :D

Legg innLagt inn:07 des 2004 00:58
av bjoroen
TOYPARTS skrev:
bjoroen skrev:takker.. mye nyttig informasjon her..

att toppakningen er dårlig på de viste jeg... men var usikker på resten.. er jo en forskjell fra det orginale liksom :)

Greie er rett og slett at jeg vurderer og kjøpe en supra som det skal være rett over 500HK og 900 med lystgass...
ville bare undersøke litt rundt dette før kjøp, slik at jeg vet om det er holdbare Hk i den bilen eller om det vil ryke med en gang.
hmmm høres rart ut, er det en bil her i europa? tviler på at det er noe særlig seriøst, vil tro at om du trykker på knappen å gir motor 400+hk, så kan jeg garantere deg at motoren kommer inn i bilen til deg, tro meg jeg har prøvd det meste med de motorene der

MVH Erik
ja det er det.. var veldig i tvil selv.. syntes det hørtes for godt ut til og være sandt. :)
skal bli morro og høre hva eieren har og si til modefikasjonene på bilen :)

takker igjen for informasjonen.

Legg innLagt inn:07 des 2004 01:35
av TOYPARTS
er den bilen i nederland??
om det er den røde tyske så er det bull

Legg innLagt inn:07 des 2004 04:20
av bjoroen
TOYPARTS skrev:er den bilen i nederland??
om det er den røde tyske så er det bull
har ikke engasjert meg så mye i det ennå, men var vel nedi der et sted ja..
var en kammerat av meg som nevnte bilen for meg..

så om det er den bilen, så er det bare tulle Kh ja ?.. regnet med det :)

derfor jeg stilte meg litt kritisk til dette...