Side 1 av 1
høres dette "fornuftig" ut..?
Legg innLagt inn:06 des 2004 08:58
av 94CelicaGT
var på verkstedet og hørte hvorfor bilen min gikk på 3 sylindre når den gikk på tomgang mens den gikk helt "normalt" på alle 4 så fort jeg begynte og kjøre igjen..de sa at det kunne være en av pluggene som er bra gåen og som ikke gir fra seg nok spenning på tomgang men som funker igjen så fort bilen begynner og gå..høres dette "fornuftig" ut?
det pussige er at den går helt vanlig når jeg begynner og kjøre men så fort jeg stanser og lar den gå på tomgang begynner den og gå på 3 igjen..å pluggene til bilen var jo Pissdyre! men må vel bestille og skifte de ut først regner jeg med for og se hva som skjer..
fint hvis noen har en teori om det..tenkte på dysene til innsprøytninga først..men da skal den vel fjuske hele tiden?
håper på et klokt svar her

Legg innLagt inn:06 des 2004 09:51
av Soppen
Start med plugger ikke mange andre råd å gi på denne forklaringen. Plugger kan fortelle en hva som er galt. ved å ta dem ut kan man også se om det er noe annet som forårsaker feilen. Men begynn med plugger.
Legg innLagt inn:07 des 2004 22:32
av PaalKenneth
Tror ikke det er pluggene, jeg har nøyaktig samme problemet og har byttet både pluggledninger og plugger,men den fjusker fremdeles på tomgang ja... (3sge)
Legg innLagt inn:07 des 2004 22:46
av sindrejl
men har dere byttet rotor og fordelerlokk da? Høres jo fælt ut som at den ikke tenner pga slitte tenningsdeler et eller annet sted..
Legg innLagt inn:07 des 2004 22:57
av @lpher
Husk på at det er platina-plugger på disse originalt...så om bilen ikke har gått alt for langt....er så absolutt faren der for at originalpluggene faktisk står i bilen enda!!!

...og de er i så fall skikkelig overmodne!

Kokm ut for dette på min celica ihvertfall

Skifta plugger og pluggledninger...and voila..ny bil!
@lpher
Legg innLagt inn:08 des 2004 01:06
av memo
vil tippe plugger eller ledninger ja...platina pluggene skal vel bare skiftes hver 120.000 km ellernoe..er ihvertfall noe sinnsykt...
Legg innLagt inn:08 des 2004 02:40
av Tor
På nye biler holder plugger til ca 100.000

Ganske kult da.
Legg innLagt inn:08 des 2004 07:52
av GT4 CS
Men det er ikke alltid like lurt og kjøre så langt på samme pluggene da. Det er en forutsettning at man tar ut pluggene ved hver service og kontrolerer de, man kan som sagt lese motoren som en åpen bok på hvordan pluggene ser ut. Det er jo godt mulig det er pluggene dine som ikke klarer og gniste skikkelig på tomgang,men da har de jammen sittet der lenge og ,iallefall om det ikke blir noe bedere etter en tur med full gass og hylende dekk.
Du kan jo og i samme slengen måle gjennomgang på tennpluggledningene dine, kan og være en av de som er klar for og byttes, men da kjøper man 4 stk og ikke 1

Legg innLagt inn:13 des 2004 01:40
av 94CelicaGT
PaalKenneth skrev:Tror ikke det er pluggene, jeg har nøyaktig samme problemet og har byttet både pluggledninger og plugger,men den fjusker fremdeles på tomgang ja... (3sge)
var faktisk at gassvaieren hadde "løsnet" fra sin "faste plass" og kom til tider i kontakt med den ene pluggledninga.. så det har blitt et Skikkelig gnist overslag. skifta plugger og la på plass gassvaieren å nå går den som et olja lyn igjen!

Legg innLagt inn:17 des 2004 17:37
av GT_rider
Hadde ett lite overslag på min også fø. Skifta coil og pluggledninger, da gikk den helt rent og fint igjen.
Men hvordan kan man se tilstanden til motoren utfra pluggene. Da skal jeg ut og ta en liten konsultasjon på motoren min
