TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Carina

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

 #80054  av doffy
 
jaja, da fikk jeg svar om det gikk an å godkjenne bilen med motoren i... gjett hva svaret ble?!
Selvfølgelig NEI! :D
Men da driter vi i det og fortsetter ;)

 #80065  av Morten
 
MR2turbo skrev:gleder meg til å se bilder... ;)
Ringer deg når jeg vet no mere ang. wiring diagrammet... ;)
Mangler dere diagram? :wink:

Ta en titt på: http://www.club4ag.com/faq%20and%20tech ... 0AE92a.htm

Kanskje også en kjapp titt på: http://www.club4ag.com/faq%20and%20tech ... idered.htm

Er igrunnen sikker på at jeg hadde link til en eller to sider til, men alt jeg finner nå på sparket ellers er til AE92 versjonen... :oops:

 #80078  av doffy
 
Morten skrev:
MR2turbo skrev:gleder meg til å se bilder... ;)
Ringer deg når jeg vet no mere ang. wiring diagrammet... ;)
Mangler dere diagram? :wink:

Ta en titt på: http://www.club4ag.com/faq%20and%20tech ... 0AE92a.htm

Kanskje også en kjapp titt på: http://www.club4ag.com/faq%20and%20tech ... idered.htm

Er igrunnen sikker på at jeg hadde link til en eller to sider til, men alt jeg finner nå på sparket ellers er til AE92 versjonen... :oops:


Takker :D

 #80393  av doffy
 
Da var reg. reim byttet og har forhåpentligvis fått det rett og ;)
Drog reimhjulet på veiven til den nålen som står ut av mutteren på strammehjulet så stempel 1 var på topp og merkene på kamdrevene til merkene på dekselet bak de.. hvis noen skulle finne ut at dette ikke stemmer må de skrike ut i en større fart :P

 #80396  av doffy
 
forresten et bilde av motoren og.. uten IC på.
Vedlegg
:D
:D
4agze.jpg (106.36 kiB) Vist 1839 ganger

 #80900  av doffy
 
Da var garasjen til en kompis av meg ledig etter mange timer med mazda kødding, og eventyret begynte, 5 timer etter var gamle motoren ute av bilen.
Må finne ut hvordan jeg skal gjøre det med oppheng, akslinger og sånt, men håper på å få gjort mye i løpet av helgen...
Kan bli litt for lett å takke ja til fest av og til :roll:
Vedlegg
endelig ferdig.. på tide å legge seg!
endelig ferdig.. på tide å legge seg!
c 011.jpg (152.78 kiB) Vist 1831 ganger
slepetau :D:D
slepetau :D:D
c 009.jpg (117.36 kiB) Vist 1835 ganger
Nettopp begynt å røske ut ting og tang
Nettopp begynt å røske ut ting og tang
c 007.jpg (160.95 kiB) Vist 1838 ganger

 #80909  av Apsis
 
Morro prosjekt. Viktig å holde seg til 1.6 ;)

Hvor mye kosta den motoren? Drev og tenkte på å skaffe ensånn til corolla'n en stund.

 #80913  av doffy
 
kostet 17000 danske kroner for front cut

 #81049  av doffy
 
Nå fant jeg akkurat ut at motoren eegentlig ikke passer i bilen som jeg håpte på, festet på girkassen (bak) går såpass langt ut fra girkassen at traversen ikke hopper inn på plassen sin. Så må få sveiset nytt motorfeste så jeg får sparket greiene på plass. Håper å få gjort det i helgen, hvis ikke tar jeg det på jobben der jeg har ordentlig sveiseapparat og fastmontert borremaskin. Må ha en plate og, noe som ikke fungerer så bra siden jeg må vente til onsdag på lønn..
Får ihvertfall målt opp og tegnet i morgen. kommer meg liksom ingen steder, så kan bli litt tricky.
Vedlegg
her er ondskapen :P
her er ondskapen :P
c 017.jpg (71.17 kiB) Vist 1834 ganger
Her har vi et av 3 motorfester som sklidde perfekt på plass
Her har vi et av 3 motorfester som sklidde perfekt på plass
c 015.jpg (104.46 kiB) Vist 1829 ganger
Her hadde jeg håp om å få gjort ferdig festing av motoren innen en time :P
Her hadde jeg håp om å få gjort ferdig festing av motoren innen en time :P
c 014.jpg (130.25 kiB) Vist 1830 ganger

 #81357  av doffy
 
Motoren er endelig ordentlig på plass, må bare skru fast traversen.
Var bare litt sveising som måtte til. sveiste en plate fast i motorfestet på traversen og den bolter jeg fast til girkassen i morgen.
Glemte jo selvfølgelig kameraet hjemme, men skal prøve å huske det imorgen ;)

 #81359  av Mr2Nyter'n;p
 
Har du noen bilder av selve bilen og? RÃ¥tt at noen tar seg av de gamle gode sliterne og gir dem det de fortjener... Power :D

 #81361  av doffy
 
ligger to bilder på 1. side her på denne posten. men kan ta flere med tiden.. bare jeg husker på det. når jeg først kommer meg i garasjen er det ikke å ta bilder som surrer rundt i hodet mitt :P

 #81374  av Mr2Nyter'n;p
 
Ohh.. My bad :oops: Bilen din ser veldig velholdt ut og fargen... Den var nyydelig... Gleder meg til å se utviklinga i dette prosjektet og håper jeg får se'n live engang :D

 #82172  av doffy
 
Nå er omsider alt på plass, måtte vente på nye stabstag og ytre endeledd. må bare gå over det og sjekke at alle bolter og muttre er festet ordentlig. hadde et irriterende oppgjør med de gamle stabstagene som stod på bærearmene, men ikke noe en vinkelkutter ikke klarte å ta seg av :D Det jeg ikke visste var at bladet på kutteren var boss og nøkkelen for å løsne bladet ikke eksisterer lengre, så måtte lage en ny.
Begynte smått å se på det elektriske og fant fort ut at jeg kommer til å bruke inn i d groveste laget med tid på det. :roll:
Oppdateringer kommer...
Vedlegg
heimespøta bladløsner til kutteren :D
heimespøta bladløsner til kutteren :D
d 001.jpg (100.83 kiB) Vist 1830 ganger
begynt å rive løs dashbord
begynt å rive løs dashbord
d 003.jpg (94.82 kiB) Vist 1831 ganger

 #82704  av doffy
 
Endelig kommet i gang med det elektriske, må skjøte 2 av 3 koblinger til ECU'en, og alt det andre pølet som går inn til instrumentpanel ol.
Har halve 22pin koblingen og alt instrumentpanelopplegget igjen og er allerede lei.. går sakte men sikkert.

Fikk forresten koblingsskjema over rinaen fra jæger idag så jeg forhåpentligvis har litt clue på hvor alt går og kommer fra