TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Innpress pÃ¥ 17" til MR2

  • Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)

 #78193  av erling
 
Jeg har godkjent 8x17ET35 foran og bak på min. Går fint det.

 #78203  av kake
 
erling skrev:Jeg har godkjent 8x17ET35 foran og bak på min. Går fint det.
Da har vel ikke du 45mm innpress i vognkortet? I midt står det faktisk 35mm som org. (Ja, det er feil, det skal stå 45mm, men jeg sier jo ikke fra om det). Grunnen er at de kopierte alternativ dekk-dim fra det sveitsiske vognkortet. Ikke spør hvorfor :)

 #78209  av erling
 
kake skrev: Da har vel ikke du 45mm innpress i vognkortet?
Jo, som standard dimensjon. Den grensa på 15mm økning i sporvidden er om du skal ha det godkjent uten papirer. Jeg fikk en dekksjappe til å skrive ut et dokument på at 8x17ET35 er godkjent på MR2 MK2. Det de gjorde i praksis var å bla litt i en katalog, rable på et ark som jeg betalte 100,- for og tok med til Biltilsynet. De sjekket at hjulene hadde passe avstand til fjærbein, inner-/ytterskjerm, osv. Så ble det godkjent. Dette er et par år siden, nå tror jeg Biltilsynet har fått seg "katalog" selv. :)

Spacerne mine har jeg ikke fått godkjent, men jeg tror det finnes papirer til dem, har ikke gidda å sjekke det opp. :)

 #78284  av Magne
 
Greit... har finni ut at jeg driter i hva som er lov eller ikke. Skal selvfølgelig prøve å få tak i papirer å sånnt jeg og, for å overbevise folka om at disse heeelt fint er lovlig på MR2. :)

Men uansett bryr jeg meg mer om utseende enn godkjenning. :)

 #78293  av erling
 
Magne skrev:Greit... har finni ut at jeg driter i hva som er lov eller ikke. Skal selvfølgelig prøve å få tak i papirer å sånnt jeg og, for å overbevise folka om at disse heeelt fint er lovlig på MR2. :)

Men uansett bryr jeg meg mer om utseende enn godkjenning. :)
Flott! En sånn tankegang varmer hjertet. :D

(8"&9",8"&9",8"&9",8"&9",8"&9",8"&9",8"&9") 8)

 #78295  av Dalan
 
erling skrev:
Magne skrev:Greit... har finni ut at jeg driter i hva som er lov eller ikke. Skal selvfølgelig prøve å få tak i papirer å sånnt jeg og, for å overbevise folka om at disse heeelt fint er lovlig på MR2. :)

Men uansett bryr jeg meg mer om utseende enn godkjenning. :)
Flott! En sånn tankegang varmer hjertet. :D

(8"&9",8"&9",8"&9",8"&9",8"&9",8"&9",8"&9") 8)
*stemme i*
8"&9",8"&9",8"&9",8"&9",8"&9",8"&9",8"&9"

 #78343  av kake
 
erling skrev:
kake skrev: Da har vel ikke du 45mm innpress i vognkortet?
Jo, som standard dimensjon. Den grensa på 15mm økning i sporvidden er om du skal ha det godkjent uten papirer. Jeg fikk en dekksjappe til å skrive ut et dokument på at 8x17ET35 er godkjent på MR2 MK2. Det de gjorde i praksis var å bla litt i en katalog, rable på et ark som jeg betalte 100,- for og tok med til Biltilsynet. De sjekket at hjulene hadde passe avstand til fjærbein, inner-/ytterskjerm, osv. Så ble det godkjent. Dette er et par år siden, nå tror jeg Biltilsynet har fått seg "katalog" selv. :)

Spacerne mine har jeg ikke fått godkjent, men jeg tror det finnes papirer til dem, har ikke gidda å sjekke det opp. :)
Ok. Jeg måtte ha godkjenning på mine ET38 også, fikk en ukes frist fra biltilsynet før de tok skiltene :roll: :wink:

 #78351  av Magne
 
Dalan skrev:
erling skrev:
Magne skrev:Greit... har finni ut at jeg driter i hva som er lov eller ikke. Skal selvfølgelig prøve å få tak i papirer å sånnt jeg og, for å overbevise folka om at disse heeelt fint er lovlig på MR2. :)

Men uansett bryr jeg meg mer om utseende enn godkjenning. :)
Flott! En sånn tankegang varmer hjertet. :D

(8"&9",8"&9",8"&9",8"&9",8"&9",8"&9",8"&9") 8)
*stemme i*
8"&9",8"&9",8"&9",8"&9",8"&9",8"&9",8"&9"
hehehehe! :D