Side 1 av 3

Spørsmål

Legg innLagt inn:21 des 2004 06:56
av CelicaDeath
Jeg bare lurte på om denne ledningen var en universal plug eller om jeg må spesial bestille. Ikke ledningen fra fordeleren til tennpluggene, men den andre. Den i midten se på bilde, hvor jeg har tegnet rundt.

Det er nemlig irr på denne ( der den går i fordeleren), jeg har et problem med denne bilen og det er at det hender at den skrur seg av hvis jeg har høyt turtall eller kjører fort 190-210.( jeg er ikke en rå kjører, men da det skjer :P ) Det skjer faktisk hvis du burner oxo.

Det er vel mest sansynlig dette som er problemet? Og kan jeg bare gå på Torshov bilrekvisita og kjøpe en universal dritt? må jeg kjøpe helt ny fordeler osv osv? Eller må jeg bare spesial bestille denne ene ledningen?

Håper noen kan svare.

Bilen er en 87 celica 1.6 l Twin cam ~ 126

Legg innLagt inn:21 des 2004 07:45
av GT4 CS
Det kommer litt ann på, hvordan ser ledningen ut? Ta et bilde av den da, er ledningen mellom fordeleren og coil du tenker på? Er som oftest bare og skrape av irr og spraye på litt wd40. Om den ser helt standard ut er det bare og gå og kjøpe seg en ny, sitter det slike plastklipps på den i begge ender må du nokk bestille ny hos toyota desverre.

Legg innLagt inn:21 des 2004 17:51
av sleeper
hm... går 1.6literen i 210?

Legg innLagt inn:23 des 2004 18:40
av CelicaDeath
GT4 CS skrev:Det kommer litt ann på, hvordan ser ledningen ut? Ta et bilde av den da, er ledningen mellom fordeleren og coil du tenker på? Er som oftest bare og skrape av irr og spraye på litt wd40. Om den ser helt standard ut er det bare og gå og kjøpe seg en ny, sitter det slike plastklipps på den i begge ender må du nokk bestille ny hos toyota desverre.
Skal ta bilde nå jeg å legge ut!

Legg innLagt inn:23 des 2004 18:42
av CelicaDeath
sleeper skrev:hm... går 1.6literen i 210?
Jeg hadde den i 197 i rælingenstunnelen....og da hadde den mere å gi....bare det at batteriet skrudde seg av...(fikk litt noja) derfor jeg må skifte denne dritten!

ja det er fra coil. Jeg tar noen bilder og legger ut jeg! Den ser helt jævelig ut...bøyd og irra ned til di verste grader!

Legg innLagt inn:23 des 2004 19:40
av FalcoN
Legg ut noen bilder av hele bilen også da :)
Alltid digg å se andre Celica`er... :)

Legg innLagt inn:23 des 2004 19:55
av sleeper
er det ikke boks i rælingtunellen da???

foresten så går biler en god del fortere i tuneller en i vanlig luft.... (prøv en gang!) merkelig men sant

Legg innLagt inn:23 des 2004 20:13
av Mr2 Mk2
får kjøpt bare ledningen,men skrap/vask vekk irret og bruk et skrujern til å utvide eller tang til å presse sammen det feste som går inn på coilen..hmm ble vanskelig å forklare mer en jo dritlett og tar ikke 5 min engang.Jeg hadde også problem med dette,den datt av på banekjøring.Jeg fryktet det værste emn viste seg å bare være ledningen som hadde hoppet av.

Legg innLagt inn:23 des 2004 20:16
av Dalan
Jostein skrev:Jeg hadde også problem med dette,den datt av på banekjøring.Jeg fryktet det værste emn viste seg å bare være ledningen som hadde hoppet av.
A-ha, så det var DET som skjedde når Amund måtte komme til unnsetning? :mrgreen:

Legg innLagt inn:23 des 2004 20:16
av Mr2 Mk2
sleeper skrev:er det ikke boks i rælingtunellen da???

foresten så går biler en god del fortere i tuneller en i vanlig luft.... (prøv en gang!) merkelig men sant
går betydelig mye bedre i tunneller,"kjenner" en som hadde den i 200 i en tunell tok ca like lang tid som 0-160 i fri luft.Etter det har "han" aldri brydd seg mer med å presse den opp mot 200.Med Mr2 Mk1....Men straks denne bilen møter en svaaak oppover bakke så tar det jo evig laaang tid når en er over 120.

Legg innLagt inn:23 des 2004 20:49
av sleeper
Jostein skrev:
sleeper skrev:er det ikke boks i rælingtunellen da???

foresten så går biler en god del fortere i tuneller en i vanlig luft.... (prøv en gang!) merkelig men sant
går betydelig mye bedre i tunneller,"kjenner" en som hadde den i 200 i en tunell tok ca like lang tid som 0-160 i fri luft.Etter det har "han" aldri brydd seg mer med å presse den opp mot 200.Med Mr2 Mk1....Men straks denne bilen møter en svaaak oppover bakke så tar det jo evig laaang tid når en er over 120.

noen som har en vitenskapelig forklaring til hvorfor???

Legg innLagt inn:23 des 2004 21:37
av memo
sikkert endel med lufttrykk, motstand i lufta siden tunellen er isolert mot "motvindt", osv... lufttrykk når bilen beveger seg i en tunnell, er helt annet enn i friluft..

Legg innLagt inn:23 des 2004 22:55
av CelicaDeath
Jeg har hatt null problemer med den bilen i såppas fart før....lange nedoverbakken til Drammen! Fra Oslo...er jo fin å kjøre på :) Får fin fart der!

Nei det er ikke fotoboks i rælingstunnelen! Ellers hadde jeg vært bura inn for leeeeeenge sia. :p

Skal få opp bilde såm fort som mulig! Er hos en kamerat nå! Jeg skal ta bilde av det ledning pisset oxo....så dere får sett :)

Legg innLagt inn:24 des 2004 00:27
av Mr2 Mk2
er MYE mindre luftmotstand i tuneller.

Legg innLagt inn:24 des 2004 20:03
av 2fastgt4
CelicaDeath skrev:Jeg har hatt null problemer med den bilen i såppas fart før....lange nedoverbakken til Drammen! Fra Oslo...er jo fin å kjøre på :) Får fin fart der!

Nei det er ikke fotoboks i rælingstunnelen! Ellers hadde jeg vært bura inn for leeeeeenge sia. :p

Skal få opp bilde såm fort som mulig! Er hos en kamerat nå! Jeg skal ta bilde av det ledning pisset oxo....så dere får sett :)
:D nedover :?: synes det er mere gøy å kjøre oppover der.kjørte om kapp med en M3 der,den med 341 hk.jeg ga meg med 945 grader på eksosen og 245 kmt.