TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Ny design?

  • All info relatert til klubben og forumet.
All info relatert til klubben og forumet.

Er dette et design å jobbe videre med?

Dette er bra!
1
14%
Greit
2
29%
Prøv noe annet!
4
57%
 #6523  av CelicaTurbo
 
Har laget et forslag til ny design, fargeanbefalinger fra dama som har relaterte studier. Fargene er da valgt for kontrast og lesbarthet uten å være standard.. synes det ble stilig jeg men mulig jeg prøver med litt lysere grå bakgrunn.

SÃ¥ stem for hva dere synes og kom med forslag til forandringer.. :)

lagt bildet som link slik at det dukker opp i eget vindu. Husk at nyere Internet Explorer ofte skalerer ned bildet slik at det passer på skjermen og da ser det ikke pent ut, hold da musen over bildet og trykk den store "stretch" knappen som dukker opp nede til høyre på bildet:

http://www.ts-ogn.no/gfx/nytt_utkast.png

Avstemming avsluttes om 5 dager..

 #6524  av erling
 
Synes kanskje det ble litt hårete med orange og grått.. med det var ikke plagsomt da. :)

Edit: Det var den orange som var litt volsom ja. :) Den gråe var fin, spesielt i kombinasjon med no annet.
Sist redigert av erling den 06 mar 2003 01:12, redigert 2 ganger totalt.

 #6525  av Amund
 
Kanskje litt skarp oransje? Men ellers så det greit ut. :)

 #6539  av jumbo
 
Tror jeg foretrekker blått isteden for oransje, men det er bare meg...

I tillegg kunne jeg gjerne tenke meg et generelt mørkere fargevalg enn dagens forum. Slik sett synes jeg forslaget var bedre enn det vi har fra før.

Hvit bakrunn hører ingensteds hjemme, i _noen_ sammenheng :D Dette er dog min smak, andre mener sikkert noe annet...

 #6543  av Erlend
 
Jeg synes orange roper litt for mye OPEL!! Hva med Toyota-rødt og grått?
Blått er for øvrig herlig :)

 #6547  av Goose
 
du må nok jobbe litt mer,
Orange passser ikke til Toyota, prøve rød,grå eller hvit,

Prøv å brukke andre fonter også, og ikke den stilen.
Skal du først lage nytt design så bør det være noe med stil og noe rent...

Hvis du trenger hjelp så si i fra... :wink:

 #6551  av CelicaTurbo
 
jeje, får finne på noe annet. Forøvrig så er hvit en av de bedre bakgrunnene som kan brukes og det er stort sett andre farger som ikke bør brukes som bakgrunn. Særlig svart bakgrunn med rød skrift er elendig med tanke på at du skal kunne lese uten å bli sliten i øya.. Rødt kommer nok ikke uansett til å bli aktuellt på noen sider pga at det er en farge som flyter over i alle andre farger og ødelegger lesbarhet. Har du kanskje oppdaget at om du leser rød tekst på trykksaker og beveger på hodet så skjelver teksten som en boble som holder på å sprekke? :) Dette gjelder også så godt som alle mørke bakgrunner men dog i litt mindre grad. Grått og orange er sånn sett ikke valgt tilfeldig.

ellers, jeg trodde dette var rent jeg? Ikke mye tull på siden ihvertfall om enn litt snodig fargevalg så er det faktisk farger som er funksjonelle og passer sammen, om de passer med Toyota-filosofien ser jeg på som mindre viktig.

Men, jeg ble ikke helt fortrolig med det derre selv så jeg forstår at dere kritiserer, men jeg bad dere også komme med forslag til forandringer og det er faktisk ikke en eneste en av dere som kommer med et reellt forslag som er nyttig.

Jeg var også ute etter å holde en viss likhet med tanke på at folk skulle kjenne seg igjen og holde en knytning til søstersiden 200sx-ogn, men er det så at folk ønsker jeg skal ditche hele nåværende design og vurdere andre løsninger istedet? Det er ikke noe mer jobb å ditche gammel design for det er trossalt noe som bygges opp fra grunnen igjen uansett.

Men, skal sette meg ned med noe papir og se hva jeg finner ut senere i kveld tenker jeg..

 #6552  av Goose
 
kristian skal jeg komme med forslag så trenger tid... Tid er for øyeblikket noe jeg mangler.. :(

 #6553  av CelicaTurbo
 
tid er ikke noe jeg heller har allverden av.. men, angående stil så prøver jeg meg litt frem, og heller mot hvit-grå sider med toner av blått.

og med forslag så mener jeg ikke at du skal sette sammen et forslag, men f.eks. istedenfor å si at jeg bør bytte font så kan du gjerne foreslå en font som passer bedre? Prøver meg litt med Lucida Sans nå for jeg synes ærlig talt at de fleste andre overhodet ikke passer..

 #6555  av jumbo
 
CelicaTurbo skrev:tid er ikke noe jeg heller har allverden av.. men, angående stil så prøver jeg meg litt frem, og heller mot hvit-grå sider med toner av blått.
IMHO: Hvit er den minst egnede bakgrunnsfargen jeg noen sinne har sett. Finn gjerne noe i en lys tone, men helt hvitt er forferdelig slitsomt å se på i mer enn 10 sekunder av gangen.

Jeg kan være enig i at mørke bakgrunner sjelden er vellykket, men det blir for for lyst også. Borland og Word Perfect er blant de mer vellykede eksemplene på mørk bakgrunn. (blå bakgrunn, ala banneren her på forumet, med grå skrift).

Jeg stemmer for grå bakgrunn (på den lyse halvdelen av spekteret), men ikke for nær hvitt heller. Jeg synes f.eks den lyseblå fargen forumet bruker på toppframen er en god bakgrunnsfarge.

 #6561  av CelicaTurbo
 
har lastet opp nytt forslag her nå:

http://www.ts-ogn.no/gfx/nytt_utkast_2.png

Denne bakgrunnen er ikke helt hvit men fremdeles ganske lys. Videre tanke er at på alle andre sider enn forsiden skal kun menylinjen øverst være tilstede, og muligens logoteksten "Toyota Sportscar osv.." trekkes opp i denne linjen i miniatyr, mot høyre marg.

 #6562  av CelicaTurbo
 
når jeg tenker på det, kanskje jeg skal droppe den litt mørkere grå under overskriftene til de to info-feltene? Altså bare legge overskriftene på bakgrunnsfargen?

 #6566  av Goose
 
nå er du inn på noe...

prøv å bruke rammer.
rundt siden, rundt boksene, osv...

linjene på 1px... dat vil dette se rent ut... :)

Jeg skal prøve å lage et eller flere forslag i løpet av helga....

og en ting til: overskriften på boksene er alt for stor...

overskrift raden bør være under 20 pixler og da er det inkludert ramme på en px...

sidene bør være laget for 800x600 siden det er fortsatt den mest brukte størelsen og også ambefalt av w3c...

teksten i boksene kan du prøve på: verdana 10px høy (du må bruke styles for å få 10px høyde på teksten) <- gjør det så ser du hvor store proporsjoner jeg snakker om her...

 #6567  av jumbo
 
Synes dette så bedre ut Kristian.

Synes selve headeren burde ha enten en litt kraftigere font, eller en bakgrunn som fremhever den litt mer enn i eksemplet ditt. Mulig det Goose er inne på, med bruk av tynnlinjede rammer til fikse akkurat dette.

Fargene er nøytrale og greie å jobbe med. Bør ikke være lysere hvertfall.

 #6574  av CelicaTurbo
 
hva med denne:

http://www.ts-ogn.no/gfx/nytt_utkast_3.png

Denne laget jeg før jeg leste tipsene deres, bortsett fra rammen rundt boksene men jeg fikk ikke rammen rundt 'oppdateringer' til å se noe bra ut men det blir jo trossalt løst annerledes med html uansett. Dere ser en ramme rundt 'kungjøringer'. Ellers likte jeg ikke den Verdona fonten noe særlig og syntes ikke akkurat at 'styles' gjorde saken noe bedre..

men men, har endret font, redusert størrelse på overskriftene i boksene.

- Ellers, alle disse eksemplene har vært under 800x600 så hva Jumbo har sett på aner jeg ikke.
- linjene er 1px
- skal jeg gjøre radene i disse boksene smalere enn 20px blir det ganske lite? (er nå 28px).

Det som bekymrer meg nå er om de to linjene under menylinjen og under sideoverskriften bryter for mye med hverandre, selv om de er systematisk satt sammen føles det kanskje ikke helt korrekt. Mulig jeg endrer linjen under overskriften.