TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • senkesett_gt4

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

 #7153  av CelicaTurbo
 
Viking: som jeg kommenterte selv så står det ingenting om årsmodell i de papirene, kun type bil (ST18) så da skal det nok gå helt flott selv om linken til papirene sier noe annet om årsmodell.. trolig skrivefeil eller?

 #7200  av Morten
 
CelicaTurbo skrev:Viking: som jeg kommenterte selv så står det ingenting om årsmodell i de papirene, kun type bil (ST18) så da skal det nok gå helt flott selv om linken til papirene sier noe annet om årsmodell.. trolig skrivefeil eller?
Så sant ikke modellen hadde noen endringer i understellet rundt dette året da... da kan det jo hende fjørene ikke passer fysisk :!:
Kan nok være verdt å sjekke opp med Toyota først.

 #7215  av CelicaTurbo
 
det skal ikke være noen modellendringer på ST185 i det hele tatt som jeg kan huske å ha hørt, med unntak av forskjellen mellom vanlig og Carlos versjonen..

 #8157  av st185_viking
 
Hei nokon her høyrt om Kilen senkesett? skal vera svenske fjører...hmm.
Fekk pris på eit 2500kr. :?:

 #8167  av CelicaTurbo
 
aldri hørt om? Får du de godkjent da?

 #8174  av erling
 
st185_viking skrev:Hei nokon her høyrt om Kilen senkesett? skal vera svenske fjører...hmm.
Fekk pris på eit 2500kr. :?:
Vært på A.I.S. da sikkert? De har iaffal Kilen. Hørte ikke noe dårlig om fjærene iaffal når jeg jobba der. A.I.S fører for det meste bra kvalitet, jeg pleier iaffal å handle mye der.

Tror de er progressive og, hvis jeg ikke husker feil. Hvis de er godkjente oxo må de være bra greier de der. :)

 #8175  av st185_viking
 
Skulle vera tuv godkjent ja.Eibach har jo fjører fra 7. 92-94
var på toyota idag men dei kunne ikkje finna ut om der var forandring fra 90 til 92.Har sendt mail til toyota norge.

 #8191  av CelicaTurbo
 
så lenge de er godkjent er det jo et interessant alternativ da :) Men som kommentert tidligere i posten: om du laster ned TÜV dokumentet fra Eibach står det ingenting om årstall der noen steder, det står kun typebetegnelsen på bilen, "T18", men siden bilene egentlig heter ST183, ST184 og ST185 så vet jeg ikke om biltilsynet godtar T18? Aldri godt å vite med de gutta der tror jeg :?

 #8372  av CelicaTurbo
 
Vel, har spurt på to tyske forum nå angående TÜV godkjente senkefjærer samt søkt gjennom begge forumene, og det eneste jeg finner ut er at det ikke eksisterer godkjente fjærer for ST185.. det eksisterer for cabriolet og vanlig Celica med 2.0l eller 1.6l sugemotorer, men ikke for turbobilen.. jeje, hva gjør man da? Vil Toyota kunne levere papirer på TTE eller TRD fjærer kanskje, mener å huske at kravet var "godkjenning fra bilprodusent eller uavhengig godkjenningslabaratorium (som TÜV))

 #8373  av erling
 
Står det i vognkortet ditt om du har turbo? Evt hva er forskjellen i vognkortet på en NA og Turboen?

 #8392  av CelicaTurbo
 
Klart det står, det står både "Toyota Celica 4WD Turbo" og 150kw under motoreffekt.. det nærmeste jeg har kommet er egentlig Eibach sine papirer som spesifiserer "Toyota Celica 4WD" og type "T18F", men ifølge sidene deres gjelder papirene 93-94 modellen. Jeg har sendt en epost til dem for å få dem til å bekrefte det men har ikke fått noe svar.

Men alle papirene beskriver et "ABE-nr" som er knyttet til kjøretøyet godkjenningen gjelder for, noen som har peiling på hva dette er for noe?

 #8395  av st185_viking
 
Har også funne spax fjærer som er tuv godkjent til st185,men har ikkje funne nolon plass å få tak i enda :roll:

 #8396  av CelicaTurbo
 
spax har jeg hørt om før.. men har du fått tak i TÜV dokumentene for disse da?

 #8398  av CelicaTurbo
 
fant spax sin hjemmeside og de hadde ingen leverandører i Norge men "demon-tweeks" i England var listet som en postordre leverandør som kunne lever til resten av verden. På demon-tweeks sine hjemmesider derimot var det ingen tegn til Spax noen steder, og spax sine sider nevnte ikke TÜV med et eneste ord så er spørsmålet hvor man skal få det dokumentet fra da? Får sende en epost til både Spax og Demon tenker jeg.

 #8400  av CelicaTurbo
 
vel, fikk ganske kjappt svar fra Demon Tweeks:

"Sorry, but none of the Spax springs are TUV approved" :?

Spax har jeg ikke fått sendt epost til for jeg finner ingen kontakt-informasjon, men det står på deres sider at "we are TÜV approved" men det betyr ikke nødvendighvis at alle deres kits er det :?

Vel, har sendt epost til en tysk leverandør også så får jeg se om jeg får et mer fornuftig svar der.