Side 1 av 1

Sub i reservehjulsbrønn,erfaringer?

Legg innLagt inn:12 jan 2005 12:20
av Jon Arve
Er det noen som har erfaringer med suben plassert i reservehjulsbrønnen?
Tenker da spesielt på at kondens har en lei uvane med og samle seg her.
Vill også ha ei plate over subben slik at jeg får fullt utnyttet bagasjerommet. Har barnevogn og stæsj som skal ha plass og kan derfor ikke bygge tradisjonell kasse bak setene. (Har en TS-SW124D Pioneer sub som skal sitte i en 22 literskasse.)

Legg innLagt inn:12 jan 2005 15:32
av chris
blir det kondens nede i reservehjulsbrønnen? hva med å tette igjen litt da? dytte neddi noe plast eller bruke silikon eller noe, sånn at det ikke blir kondens :)

Legg innLagt inn:12 jan 2005 17:08
av tojo
:D Voks hjulbrønnen,legg nedi glassfiberstrie siden legger du nedi en tilpasset ring av MDF 18-22mm, smør på med polyester. Vips du har en perfekt kasse for hjulbrønnen(denne tåler også litt fukt om uhellet skulle være ute), med en god MDF bunn som du kan bygge den videre basskassen på. :wink:
Husk å demp kassen godt, et godt tips er å bygge en sandwich kasse.(plate-dempemasse-plate)

Legg innLagt inn:12 jan 2005 18:15
av FireFox
Det funker veldig bra med sub i hjulbrønnen.
Monterte en 12" RF 1000w i hjulbrønnen på en civic.. spillte som bare det ;)

Legg innLagt inn:12 jan 2005 19:27
av @lpher
Bass i reservejulsbrønnen funker fint i de fleste biler det :)

@lpher

Legg innLagt inn:13 jan 2005 12:52
av Kaizern
Fungerer sub'en som reservehjul også da eller? :lol:

Legg innLagt inn:13 jan 2005 15:45
av Goose
man kan alltid glasfibre ja og kombinere slik hull med et nytt gulv i bagasjerommet.

vurdere faktisk å gjøre dette men jeg vet ikke om jeg vil vli kvitt reserve hjulet fra bilen eller ikke. Hva synes dere?

A BTW linken til en grei turtorial om glassfibering: http://web.njit.edu/~cas1383/proj/main/

Legg innLagt inn:13 jan 2005 19:33
av FireFox
Kaizern skrev:Fungerer sub'en som reservehjul også da eller? :lol:
hehe den var dårlig den hehe.. :P

Legg innLagt inn:13 jan 2005 19:46
av lexusmann
FireFox skrev:
Kaizern skrev:Fungerer sub'en som reservehjul også da eller? :lol:
hehe den var dårlig den hehe.. :P
Enig....den var syltynnn!!!!! :D

Legg innLagt inn:15 jan 2005 12:25
av Jon Arve
takk for fine tips!

Når det gjelder reservehjulet skal jeg bruke "reservehjul på boks". På min bil er det ett slikt lite reservehjul på 14" felg. Så punkterer jeg på fremhjulet så går ikke denne felgen på pga. bremsene er 16"...! Kondens får jeg pga. at all isolasjon fra bagasjerommet er fjernet pga. vekt!!!:) (Orginalt på Accord Type-R) Derfor får jeg litt kondens på vinterstid. Spørsmålet er om membraen tåler kondensen når den blir liggende og ikke stående. Vurderte båndpasskasse men den blir for stor. Dessuten håpløs og bygge når bassporten skal være 4" og 36 cm langt i en 17" liters kammer.(Dersom man skulle brukt 2 rør i stedet har det da blitt 2stk 2" på 16cm??)

Legg innLagt inn:15 jan 2005 20:34
av @lpher
Jon Arve skrev: Spørsmålet er om membraen tåler kondensen når den blir liggende og ikke stående.
Kjøp ordentlig basser så går det nok bra skal du se :D j/k :D De fleste vanlig basser i dag benytter seg av polypropylen og butyl...som overhodet ikke tar skade av vann :D ...så det vil nok gå bra om du har dette i bakohdet når du skal handle bass :) Du trenger ikke kjøpe en billig-bass med papp membran ihvertfall :)
Jon Arve skrev:
Vurderte båndpasskasse men den blir for stor. Dessuten håpløs og bygge når bassporten skal være 4" og 36 cm langt i en 17" liters kammer.(Dersom man skulle brukt 2 rør i stedet har det da blitt 2stk 2" på 16cm??)
Gå for lukka kasse i reservejulsbrønnen du :)

@lpher