Side 1 av 1

MR2 supercharger girkasse?

Legg innLagt inn:18 jan 2005 04:40
av memo
er det noen forskjeller er det på girkasse fra 4A-GE til kompressoren?
er den forsterket på noen måte?

har en strøken bil på handa, men den har blitt kjørt med agze motoren en stund, og da er jeg bekymra for hvordan innmaten til girkassa ser ut :?

Legg innLagt inn:18 jan 2005 16:47
av tojo
Kompressoren er vel utstyrt med en C52 gearkasse.
Kompressor bilen har annet svinghjul og 10mm større clutch(for å holde de ekstra hestene).
Er bilen en 85-86 mod har den C50 gearkasse.
er det en 86+ har den C52 gearkasse.
Forskjellen på de to kassene er kraftigere akslinger og større lager på C52`en.
Et vanlig problem med C50 kassa er at den hopper ut av 5th gear.
Hvis det er en C52 kasse i bilen du skal kjøpe ,burde den ikke ha tatt skade av at det har vært montert en 4AGZE.
Du skal vel prøvekjøre bilen før du kjøper den! Da merker du fort om det er noe tull med kassa.

Legg innLagt inn:19 jan 2005 00:25
av Amund
tojo skrev:Kompressoren er vel utstyrt med en C52 gearkasse.
Kompressor bilen har annet svinghjul og 10mm større clutch(for å holde de ekstra hestene).
Er bilen en 85-86 mod har den C50 gearkasse.
er det en 86+ har den C52 gearkasse.
Forskjellen på de to kassene er kraftigere akslinger og større lager på C52`en.
Et vanlig problem med C50 kassa er at den hopper ut av 5th gear.
Hvis det er en C52 kasse i bilen du skal kjøpe ,burde den ikke ha tatt skade av at det har vært montert en 4AGZE.
Du skal vel prøvekjøre bilen før du kjøper den! Da merker du fort om det er noe tull med kassa.
kompressoren har IKKE C52. husker ikkje koden, men den er MYE krafigere akslinger og kasse enn C52!
men en c52 er kraftigere enn en c50, og burde tåle en orginal kompressor motor greit. Problemet er at den orginale N\A clutchen er i svakeste laget til å takle dreiemomentet, burde hatt en kraftigere uorginal clutch.