Side 1 av 1

Registerreim

Legg innLagt inn:01 apr 2003 17:34
av erling
Fikk bytta reima og løpehjula idag. Dvs fikk røsket istykker alt igår og ble ferdig idag. Det var jo, eh, en stilig opplevelse.. :twisted: Litt trangt kan man vel si, men det gikk nå tilslutt. Fikk løs reimhjulet med startertrikset tilslutt oxo, dvs feste en latmannsarm opptil bærearmen og innpå senterbolten, og gi et slag på starteren. Fikk festa latmannsarmen bedre denne gangen enn forrige mislykkede forsøk, slik at ingen krefter gikk tapt i bevegelse på armen. Løsna på første slaget! Bilde Takk til Markus for supertrikset! :D Smører på med litt bilder jeg, for spesiellt intresserte. :)

Fikk låne en kjekk ters hos Toyota, var heller dårlig plass til vanlig ters. (Til å dra av reimhjulet)
Bilde

Bilde

Under demontering.
Bilde
Bilde
Bilde

"Reimstrammeren", eller #¤%¤%&%&#&#!!! som jeg kaller den.. Fikk nå holdt den i spenn med en bor, men hadde ikke helt sansen for den patenten..
Bilde

Spesialverktøy, avsagd 14mm. :D
Bilde


Godt å være ferdig med dritten... :?

Legg innLagt inn:01 apr 2003 17:49
av CelicaTurbo
så ikke ut til å være noen kul jobb det der nei :?

Legg innLagt inn:02 apr 2003 16:44
av Christian
Det var jeg og da jeg var ferdig, fikk feil første gangen, så jeg måtte gjøre jobben 2 ganger.

Du brukte borr trikset du og ja :)

Legg innLagt inn:02 apr 2003 18:06
av erling
Christian skrev:Det var jeg og da jeg var ferdig, fikk feil første gangen, så jeg måtte gjøre jobben 2 ganger.
Ugh.. Tipper du angra litt på at du ikke bytta reima før du satte i motoren? Eller i det minste at tanken streifa deg mens du holdt på? :D Men jeg tror jeg skulle klart det mye kjappere nå når jeg vet hva som må skrues av og hvordan ting fungerer. Gikk endel tid vekk på grubling o.l.

Var forresten imponert over hvor greit motorfestet gikk på igjen. Slapp jukking og heising på motoren slik man må i Golfer.

Christian skrev: Du brukte borr trikset du og ja :)
Jupp! Det funka jo det. Syntes det var godt gjort at den vesle 1,5mm borren holdt jeg, var hissig trykk i den strammeren.. :)

Legg innLagt inn:03 apr 2003 18:42
av Christian
Det var dugelig med trykk ja :)

Jeg bytta faktisk reima før jeg satte den inn, men hadde fått feil da og :?
Problemet er at den reima som er standard på 3s-gte passer ikke på min j-spec, fordi den har ei (1stk forbanna tann) for mye!

Tilslutt fikk jeg kommandert ei dame hos toyota norge til å gå ned i kjelleren og telle tennene på reimene de hadde i den dimensjonen :lol:
177 tenner istenden for 178....

Legg innLagt inn:04 apr 2003 00:05
av MR2turbo
Bra at du fikk løsna det til slutt, Erling!

Jeg bytta strammeren og jeg når jeg bytta, og den nye kom med en pianotråd i hullet, så jeg slapp det borr-trikset ;)

Samtidig bytta jeg og begge løpehjula.. Begge lagrene hadde sett sine bedre dager...

Men jeg hadde fått frem et par stygge ord før jeg hadde strammeren og reima på.. bommet på en tann første gangen ;)

Legg innLagt inn:04 apr 2003 20:22
av erling
Christian skrev:Tilslutt fikk jeg kommandert ei dame hos toyota norge til å gå ned i kjelleren og telle tennene på reimene de hadde i den dimensjonen :lol:
177 tenner istenden for 178....
He-he! :D Ser det for meg..

MR2turbo skrev:Bra at du fikk løsna det til slutt, Erling!

Jeg bytta strammeren og jeg når jeg bytta, og den nye kom med en pianotråd i hullet, så jeg slapp det borr-trikset ;)

Samtidig bytta jeg og begge løpehjula.. Begge lagrene hadde sett sine bedre dager...

Men jeg hadde fått frem et par stygge ord før jeg hadde strammeren og reima på.. bommet på en tann første gangen ;)
Var slitne mine hjul oxo. Reima så egentlig helt grei ut, den hadde gått ca 75 000 km. Strammeren var tett og fin og funka greit. Så den beholdt jeg. :)