TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #466616  av ArildM
 
Kjenner ikke til nyere volvo, men de ser ganske pene ut. Så faller de veldig raskt i harry gata med en gang noen jallamodder de med kappafjærer og spiller vikingarna med full vreng :lol:

...Sier jeg som kjørte 240 og råna hver helg (og ukedag) med den :mrgreen: Hadde ikke råa til senkesett en gang :roll:

Jaja, greit at tidene forandrer seg :)
 #466617  av OleST
 
Æff, stakars V70! Er jo håpløst med folk som skal skamsenke alt til det ukjørbare.
 #466624  av OleST
 
Jaggu, da var søknaden godkjent.
 #466625  av ArildM
 
Gratulerer! Godt å høre at det er mulig å få til noe her på berget :)
 #466629  av OleST
 
Gikk overraskende fort og enkelt egentlig, jeg måtte jo bare bekrefte noe småpirk om motoren også var det greit. Nå begynner jakta etter pedalboks da, helst hengende pedaler og helst enkel montering :!: :?:
 #466642  av OleST
 
Da ble det bestilt pedalboks fra Sellholm Tuning, komplett med pumper til bremseoppsettet mitt og typegodkjenning til Volvo 240.
https://www.sellholmshop.se/produkt/ped ... volvo-940/

Tenkte også å få tatt effektmåling på racefuel uten den reimdrevne servopumpa siden langtidsplanen er elektrisk pumpe, også skader det vel ikke med mest mulig effekt i vognkort.
 #466643  av ArildM
 
Heftig. Det går med noen kroner i en gammel volvo også :D
Hold oss oppdaterte :mrgreen:
 #466644  av OleST
 
Tja, Volvo er jo feil bil i forhold til forumet her men oppdateringene kommer uansett :D

Er visst vanlig og ganske enkelt å bruke elektrisk servopumpe fra SW30 MR2 så skal se om jeg finner ei sånn pumpe, må ha spesiallagde slanger men så krever pumpa bare strøm, gjording og 12v "wake up" signal når tenninga er på.

Toyota delenr: 4431017060
 #466645  av ArildM
 
Bra.
SW20 har vel også elektrisk servopumpe?
Mener det lå en Mk3 til salgs i deler på Finn, men finner den ikke igjen.
Evt har du J-spec i UK som har plenty mk3 deler som hugges :D
 #466649  av OleST
 
Spent på om dynamoen holder, det er jo en sånn liten lettdreven klump som eeeeegentlig bare skal holde liv i en rallybil i forholdsvis korte byks.
Jeg har jo elektrisk vannpumpe og nå snart elektrisk servopumpe + komplett originalt elanlegg også, så det blir litt mer strømtrekk her enn i en reinspikka rallybil.

Fant forresten styringsenhet til elektrisk servopumpe som har gps så hardhet på styringa varierer basert på hastighet eller overstyres av knott på dashen, gamle 242'en blir jo mer moderne enn bruksbilen :lol:
 #466653  av ArildM
 
Noen som sa at scoopene på SW20 var kontroversielle?

Bilde
Jeg høyner med scoops til ZZW30 :lol: :mrgreen:
 #466663  av celicat23
 
AI har kommet langt... Med sånn 30-40 minutter på https://www.udio.com/ lagde jeg den låta her. Ikke noe mesterverk, men med tanke på at det er lite til ingen innsats og jeg er kraftig tilbakestående.... :lol: Hadde jeg skjønt mer av hvordan jeg bruker den siden så hadde jeg kutta vekk sånn 30 sekunder før refrenget begynner, men det her var virkelig 1.) se en video som nevnte denne siden 2.) gå inn der å "lage" denne låta.



Og så jeg slipper å høre noe om "moderne musikk er jo søppel" :roll: :lol: :lol: Det her var bare ei tekstlinje, noe sånt som "slow blues about how music was better before" så det tok 5 sekunder å "lage":



Sååå... Trenger du bare en jingle eller ei låt til en video du lager eller noe da så er det bare fikse det selv. Spiller ingen rolle om du vet NULL om musikk, du kan få ei låt fra en hvilken som helst sjanger du vil. Imponerende og deprimerende.
 #466665  av ArildM
 
Nice!

Med AI så kan vi virkelig begynne å spekulere på hva musikk og all slags forfattere og kunst egentlig er.
Hvorfor skal folk gå 5 år mastergrad for å duplisere info som allerede finnes? (BTW Ja til smarte folk som finner på nye ting og utvikler vitenskap etc).

Hvorfor skal kunstnere ha egenrett på å lage kunst? Og hva er egentlig forskjellen på AI og menneskegenerert kunst?

Og som du sier, musikk, er gammel musikk bedre når du kan lage "gammel" musikk på 5 sekunder med AI?

Like mye som at alle biler ser like ut i dag?
FFS se bare på en hver 10års periode i historien, bilene hadde veeeldig like former i stort sett hver eneste årtier.

SÃ¥ klag i vei folkens, det har folk gjort i all tid :D
Den første dommedagsprofeten vi vet av var vel i egypt for 5000ish år siden, og det han skrev er ikke så veeldig ulikt det som blir skrevet i dag :D
  • 1
  • 1137
  • 1138
  • 1139
  • 1140
  • 1141