TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #465511  av ArildM
 
Har lett etter en Sølvfarget N-spec utgave i en god stund uansett nå, så når jeg fant en som har gått 122000km og ser ut til å være i bra stand så får det være om den hopper litt i pris. Ligger en del helt hvite, sorte og blå, men mye mer jobb å holde disse fargene rene, samt sølv er stealty. Attpåtil er den relativt uskrudd, og ikke har hatt montert åpent luftfilter, sportseksos, boostcontroller osv.
 #465512  av Makk
 
Det er Finland.

Jeg har vert der flere ganger, for dit med campingvogn i sommer.

Du finner ikke større nazister og skytevåpen entusiaster noen sted som kan fremtre som SÅ normale :D :D :D
 #465514  av ArildM
 
Tror det blir bra jeg :D Hvis ikke får jeg bare rope perkele og ta meg en busstur hjem :lol:
 #465521  av ArildM
 
:lol: Lover bra det der :mrgreen:
 #465555  av OleST
 
Makk skrev: ↑11 apr 2023 19:18 Det er Finland.

Jeg har vert der flere ganger, for dit med campingvogn i sommer.

Du finner ikke større nazister og skytevåpen entusiaster noen sted som kan fremtre som SÅ normale :D :D :D
Finland er nordens gale onkel...
Angrer som faen på at jeg ikke dro på omvisning på Vihtavouri kruttfabrikken da jeg fikk tilbudet, hadde nok sett mye gøy der.
 #465567  av ArildM
 
Finland var skøy.
Flytur med Finnair var komisk. En rocka dude på 50 som bare ville hjem. Serverte alle blåbersaft på en gammal tralle, slang tralla tilbake med et smell der den sto. Tømte restene av blåbærsafta i håndvasken på do.
10/10 anbefalt.

Ellers meget greie folk :D
 #465574  av celicat23
 
ArildM skrev: ↑28 apr 2023 07:39 https://www.motor.no/aktuelt/bilen-er-h ... fri/247257

Best å være litt forsiktig med hva du sier om en bil når du skal selge den.
Hvis ikke kan du få erstatningskrav flere år etterpå :shock:
Jeg er for at vi skal ha rettigheter men syns kanskje det der er litt over middels... Men så står det jo heller ikke noe om f.eks. den understellsbehandlinga eller hva det er som er spylt over rusta, om det var noe som var klint på her i Norge før den ble solgt som "rustfri". Da har jeg i tilfelle lite sympati med selger. Var i det hele lite bilder og informasjon der til og kunne sette seg inn i akkurat hva som har skjedd. Lukter litt "vi lagde en sak for å få noen klikk" :roll:
 #465578  av ArildM
 
Joda, helt klart en sak som var vanskelig å få noe godt inntrykk av. Tror begge parter kan være litt shadye her.
Men så klart om bilen var juksa til med viten og vilje, og rusta var såpass ille så er det lite morsomt å være den som har kjøpt noe slikt også.
Det som er rart er at det tok 2 år å oppdage, kanskje ikke det som var bortgjemt på "ramma" men mer det som var i bagasjerommet/gulvet eller hva enn det var bilde av?

Uansett ikke smart å annonsere noe som helst som rustfritt imho :)
 #465585  av celicat23
 
Når vi er inne på det..

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=300126460
Salg vurderes da jeg har alt for mye av både bil og eiendom som trenger jobb, slik at om jeg får 150 000,- så går denne, dette er min 80-100 000 under av det verdien vil være når alt er i orden.

Burde vel kunne holdes ansvarlig for sånne påstander også? Med alt som er feil på den så skal du være heldig hvis du klarer å gå i null ved salg etter at alt er reparert.
 #465586  av Makk
 
Håhå, styr unna akkurat den generasjonen tekno-vidunder fra Mercedes, feil på både body controllen og bremsepumpeelektronikk? Ja det blir nok en styreenhet eller pumpa eller noe det, have fun liksom :D

Elektronikk i støtdempere å slikt finner man her også og dem er ikke akkurat billige, må sikkert bytte alle fire for å få en noenlunde brukbar bil i vertfall....
 #465587  av celicat23
 
Yes, det er en grunn til at disse SL'ene har blitt så "billige" som de er. SBC pumpa er vel rundt 20k for å fikse, mens ABC pumpa koster det 40k å bytte. En demper tror jeg er sånn 15-20k. Og alt det er deler som er kjent for å ryke.
 #465595  av OleST
 
Den Mercedesen er sikkert mer driftsikker en XC'n... fy faen jeg savner Crollaen om dagen, girkassa jeg fikk bygd raste jo på spektakulært vis, fikk ny girkasse som har fungert supert i 9000km nå frem til den bestemte seg for å lekke olje som ei sil.... :oops: :cry:
  • 1
  • 1129
  • 1130
  • 1131
  • 1132
  • 1133
  • 1138