TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #466002  av ArildM
 
:lol: Hollywood på sitt aller aller beste mao :lol:
Spyr ut 100vis av Marvel filmer, og har kommet så langt ut av tellinga på de aller fleste oppfølgere at de bare gir opp og kaller filmene Fast And Furious, Mission Impossible osv, gidder ikke en gang nummerere filmene, for alle vet at det er bare samme oppkastet kokt og servert på fine fat :D

Terminator 1 og 2, done deal, trenger ikke å lage noen flere AI filmer.

Spillbransjen er ikke akkurat bedre, prøvde Forza Motorsport (mulig den har et nummer), i går. Ingen musikk, banene var døde, raytracing er naturligvis ikke noe du kan sette på om du forventer 60fps, så grafikken er dårligere enn spill som er 5-10 år gamlere. Hver enkelt bil du "kjøper" fungerer kun i den ene serien du skal fullføre, og du må levle opp bilen for hvert løp du kjører. Får dermed ikke låst opp justerbart understell, girkasse osv før den serien du kjører er nesten ferdig. Og har du sett, neste serie du skal delta i, ny bil, starte med alle options helt låst. Bare å grinde i 3-5 timer før du får låst opp andre dekk, understell, motordeler :roll:

Er hele verden lobotomert pga vår avhengighet av smart-telefoner? :lol:

 #466003  av Makk
 
Det heter billig masseprodusert BÃ…S.

Og er myntet på dumme systemdroner.

Det fungerer så godt fordi dem er nettopp det, systemet har sagt at Mission Impossible, det er kult og Marvel er det absolutte, så derfor SKAL du like det og derfor basta.

Ta deg en tur inn på debattsider der dem krangler om Samsung vs Apple, det er rene utdannelsen innen cringe, dem er like overvåkede begge to men siden dem er systemsau så er det ikke det som opptar ens oppmerksomhet.

Hadde dem bare visst hva som ligger i fremtiden med CBDC og personlige co2 kvoter så hadde dette skrapet vært knust og kastet for lengst.

Og gaming er en gigantisk tragedie, det har ikke kommet noe som helst som er i nærheten av verdt tida på lengre tid, Baldurs Gate er en god sak, men ikke min type spill i disse dager... Ellers er det bare mikrotransaction cashgrab og uferdig skrap der det koster 500 kroner for en jæævla skin.

Takk gud jeg fikk være med på 90 tallet med både 3 girs Scania og dataspill som formet verden, en ting kan jeg love dere... Det kommer aldri tilbake lol.

Ja, jeg vet at alle generasjoner sier "Det var bedre før"

Men denne gangen får vi jo faen meg rett, hvem gidder vel å knøde rundt i den kjempebugfesten som heter Starfield, eller PK-Deluxe spill som Battlefield og COD der de tvekjønna nå har tvekamp til og med.

Siste Star Wars er jo også en super skuffelse, virker jo ikke engang, og selv med 35 tusen i hardware så får du 13 hakkete FPS, og når en modder fiksa hele greia, så patcha dem faen meg spillet slik det ikke skulle gå an, fy faen til folk som lager spill i disse dager.

Med prisene dem forlanger, 7-900 kroner for ett spill som faen ikke fungerer engang så burde dem være brent på bålet for lenge siden.

Problemet er igjen som nevnt ovenfor, de dumme massene som bare øser ut penger fordi dem har blitt fortalt at akkurat dette MÅ dem ha....

Positivt sagt dog, Expendables floppet fullstendig, har du lyst å se på bestefar din hoppe gjennom vinduet på butikken med maskingevær? Særs realistisk ikke sant :lol:

*rant*

:edit: OG LOL, nå leste jeg nettopp at Disney skal kjøpe EA!!

EA var allerede bås nok om ikke Shitney skal dra det enda lenger ned i urinalen hahahah.

Wts lett brukt gamingpc, trenger den ikke før ww3 er over.
 #466004  av ArildM
 
:lol:



Er flere som sier at noe rett og slett unektelig var bedre før.
Sikkert mye som var ræva for 30 år siden, men kjør en Skyline som er 30 år gammel vs en Tesla, så skjønner du at det ligger noe i det. Og det er bare å skrape ved overflaten.


Om noen har lyst å se en dokumentar om en syk fyr:


Forresten, bare ~dobbelt så mange tenåringer siden 2006 som er deprimerte nå:
https://www.statista.com/chart/20052/sh ... treatment/
Bilde
Rart det når alt har blitt lov og alle skal være best. Barneoppdragelsen er helt fri, og alt SKAL være positivt :?
Er vel feiling, dritt og negativitet man lærer på, men akkurat det skal alle helst skånes for i dag.

Jaja, vi får være glade over å være opplyst-ish :lol:
 #466008  av ArildM
 
Ubuntu gruser så inderlig Win11.
Ny release (23.10) er Win7 bare mye mye bedre.



Ny smooth installer, ikke noe mas om Microsoft konto, nydelig filutforsker.
Synes de er på en go snurr for tiden.

Steam har vel også blitt meget bra på Linux, uten at jeg har prøvd.
Verdt å prøve for de som er lei av maset på Windows, og eneste alternativ når MS skal tvinge alle til å betale mnd pris for å bruke Win12 eller hva enn som kommer etter det.
 #466009  av Makk
 
Jeg ser at hva jeg har sett komme i lengre tid er på vei da forstår jeg.

Månedspris for å bruke datamaskinen min? Dra til helvette.

Glad jeg har 14-15 gamle maskiner på loftet.

Heldigvis er det bare å slutte å bruke driten om så krevs,gå en tur i skauen, kjøp litt kjøtt fra den lokale slaktern for å gjør dem ekstra sinte, kommer CBDC så er det bare å reise ned å henge politikerne, da er det faktisk samfunnskollaps.

Dem kan drømme om det digitale kontrollsamfunnet så mye dem vil, heldigvis for oss andre er folket fortsatt alt for dum til å ha noe som helst med internett å gjøre utenom selfies rofl.

Bill Gates og Klaus Schwab, om dem noen sinne kommer til Nordre Vartdal langs E39, Norwegen, så skal dem påkjøres å fjernes, Satan lever blant oss og disse to kniver om tittelen.
 #466012  av ArildM
 
Utrolig mange jeg er innom som betaler årspris for Office og Antivirus, selv om Win har meget greit forsvar inkludert... Openoffice og Libreoffice dekker også 99% av alle hjemmebrukeres behov. Men vi mange er etterhvert fortrolige med å låne og abonnere på ting vs kjøpe og eie ting.

Kjøper en del bra ting brukt på finn, nylig ett hullsagsett fra Bacho til halv ish pris, jeg bruker det veldig sjeldent, men bedre å kjøpe ett bra sett som man har livet ut, enn noe billig ræl som gjør en dårlig jobb når man trenger det. Men ser ofte hobbyutstyr ala Ryobi og annet verktøy som lånes ut for 100-200,- per dag, per ting man skal låne??? :shock: Ligger plenty slike annonser ute, så noe marked må det jo være? Jeg tenker 10 dagers bruk av en drill så har du kunnet kjøpt samme drillen ny? Heck jeg har tilogmed gipsplateheis liggende. Jeg kjøpte den brukt for en 1000lapp, brukte den 10 dager i garsjen, og siden har den blitt liggende. Vil jeg ha tilbake pengene kan jeg garantert selge den for 1000 igjen, ergo var den gratis.

Men men. Eneste jeg abonnerer på (utenom helt "nødvendige" ting som strøm, mobil og internett) er Game pass, de lanserer mye kurante spill, inkl deres egne toppspill, som nå snart omfatter alle spillstudio i verden :lol: Så for 129,- i mnd har jeg tilgang på evigmye spill, og slipper å kjøpe AAA spill til 700-1000,- per spill, som uansett er uferdige og fulle av bugs :lol: Så er det bare å vente på "enshitification" (wikipedia.org/wiki/Enshittification ) av den også når de er ferdige med å dumpe inn milliarder på å kjøpe opp alle spillselskapene :D
 #466013  av ArildM
 
https://www.tv2.no/broom/dette-mener-no ... /16100838/
I en fersk undersøkelse som Norstat har utført for Santander Consumer Bank, kommer det fram at mer enn to tredjedeler av befolkningen er avhengige av bilen for å få hverdagen til å gå opp.

Samtidig kommer det fram at de færreste ser for seg at det blir noen endring på det de neste årene. Så mange som tre av fire nordmenn forventer at de kommer til å eie bil om fem år.

– Det er for oss oppsiktsvekkende å se hvor høye tallene er
Ja det var utrolig oppsiktsvekkende at folk i Norge har behov for bil :roll:
Tilogmed Folk i Oslo har behov for det :shock:

Ikke alle som bor i gangavstand til jobb vettu, eller familier som gidder å drasse med seg småunger på 3-4 forskjellige busser for å få ungene i barnehage, skole, jobb, og så i revers etterpå. Eller kanskje bilen faktisk er noe folk gjerne vil ha? Hmm, nei utrolig at folk vil ha noe så skamfult som en bil :wink:
 #466050  av ArildM
 
https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/s ... 1.16615967

Ble det annonsert snøkaos? JA
Sto det i avisene med store bokstaver: "Du MÅ legge til sommerdekk hvis du skal ut å kjøre i morgen"? JA

Klarer folk i Osloområdet noen gang å lære seg det?
NEI :lol:
 #466160  av Myklebust
 
Gjekk meg forbi å skrive GOD JUL, men GODT NYTTÅR folkens! :mrgreen:
 #466164  av ArildM
 
Sier man godt nytt år før man har kommet inn i det nye året? :D
Men uansett takk til de (få) som er innom og holder TS-ogn aktivt.
Fortsatt god jul og godt nytt år når den tid kommer!

Bilde

Måtte det nye året bringe mange spennende eventyr, gjerne i form av bilhobby for min del 8)
 #466168  av ArildM
 
https://www.nrk.no/buskerud/tross-nullv ... 1.16700069
Teknologi medvirker til flere ulykker: – Det kjennes ubehagelig

Tross nullvisjonen øker trafikkdøden. En tredel av ulykkene skyldes uoppmerksomhet – og teknologien får en stor del av skylda.
Næmmen jøsses da.
Er helt sykt at det i det hele tatt er lov å ha en 30" skjerm som dekker hele dashbordet i en moderne bil, jo klart frontruta er fortsatt der som en ettertanke, men djeeeses :roll:

Bilde

Vi hadde et 100% fungerende system, og alle biler fra 80-90 tallet kan mer eller mindre betjenes i blinde. Men touch og skjerm, det MÅ være i bilene også :lol: Jeg kan gå med på en 10" skjerm for handsfree, maps, og musikk, men selv det er forstyrrende for hver eneste gang du skal trykke på noe så må du nesten flytte blikket bort fra veien...
  • 1
  • 1133
  • 1134
  • 1135
  • 1136
  • 1137
  • 1140