TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #465799  av ArildM
 
Sånn i etterkant kan jeg ikke si noe annet enn at det på alle mulige måter så 100% fornuftig ut på papiret å bygge en ny Supra i samarbeid med BMW. Magna Steyr fabrikken er ikke akkurat noen som tuller heller, kanskje noe av de beste fabrikkene du finner i Tyskland.
Og som Toyota selv beviste når de skulle produsere sine første Avensis i UK, blir ikke ting satt sammen korrekt så ryr det sammen. Første årene med UK bygget Avensis var elendig i forhold til de som var bygget i Japan.
Så mja, hvor enn mye det irriterer puristen i meg, så er en tysk Supra absolutt ikke uaktuelt. Om noe har de vel bevist at den som den originale Supraen har utrolig mye potensiale 8)

Så bygget de jo GR Yaris, relativt ute av det blå, men her er vel "fornuften" ivaretatt siden Toyota har såpass mye erfaring med 3/4cyl motorer og allerede har masse penger lagt i WRC programmet. Men både GR Yaris og GR Corolla er vel noe som ingen andre produsenter matcher helt, kanskje de hvasseste Golfene? Men akkurat der er valget meeget enkelt for min del i alle fall :lol: :D

Vi har kanskje ikke fått noen ny MR2, og det gjør vi neppe heller, men vi har tross alt GR86, som også er peen, og med plenty oppgraderingsmuligheter, samt bedre motor fra fabrikk. Så må bare håpe de fortsetter å lage fremtidige klassikere :D

Så slipper vi unna 2-3 tonntunge EL monstre som hobbybiler i mange mange år til 8)
 #465801  av celicat23
 
Spekulasjonen går vel nå i at toyota sin "sports ev concept" er muligens nye mr2
https://www.drive.com.au/news/toyota-op ... ance-cars/
https://www.topspeed.com/2025-toyota-mr ... ow-so-far/

Så må vi ikke glemme Lexus helt heller.. det som skal være nye LFA'n er jo :shock: Men kanskje litt uinteressang da ingen av oss har råd, og det generelt er vel såpass få som kommer til å kjøpe at du er heldig hvis du noen sinne ser 1 engang..


Annoying kvinnfok, men videoen viser mer av bilen enn mange andre..
 #465802  av ArildM
 
Bare navnet på kanalen gjorde at jeg hoppa over videoen :lol: Skal mye til for å erstatte den analoge råskapen til V10 motoren i LFA. Men klager jo heller ikke på en ny superbil fra Lexus, som du sier er det nok neppe noen av oss vil være så heldige at vi får se. Er jo utrolig nok en LFA i Norge enda er det ikke? Men den er vel ikke så ofte å se den heller. Ikke at LFA var noen direkte suksess den heller?

Billige biler med midtmontert motor er det vel veeldig lite av i dagens marked, så det blir spennende å se om Toyota faktisk gjør realitet av slike planer. De har jo et veldig snevert marked sammen med MX5 når det gjelder GR86, og om de lanserer en ny bil med midtmontert motor er de vel stort sett alene? Det nærmeste man kommer "billig" bil med midmontert motor i de siste årene er vel Alfa Romeo 4C og Lotus kanskje? Og det er ikke akkurat hvermannsen priser på de heller :lol:

Så jeg tviler veldig sterkt på en ny MR2, ryktene har vel florert i 10-15 år nå, så jeg blir overrasket, men ikke skuffet om de legger til enda en hit på deres lineup :D
 #465874  av ArildM
 
Greit at Lexus gikk for monsterfjes, men BMW tok det helt ut. Og i helt feil retning.

De prøvde hardt med den nye M3:
Bilde

Men liker det fortsatt ikke.

Nesten litt firebird vibber:
Bilde

SÃ¥ Lexus gjorde overkill mye bedre enn BMW imho :lol:
 #465877  av celicat23
 
BMW er jo virkelig bunn nivå her så du kan vel nesten si at alle har gjort det bedre :D Når det kommer til Lexus så har jeg ekstremt lyst på en første generasjon LS og hive på senkesett og så breie felger som det går an. Og jeg hadde ikke takka nei til nyeste LS heller, så det er ikke bmw-ille på noen som helst måte, men... meeeeen :D

Bilde
Bilde

Med IS syns jeg Lexus har truffet rett. Første generasjon er en klassiker, men den er litt nissan primera traust.
Bilde
Bilde

Så er det IS-F da, den er for meg kanskje toppen av fjellet når det kommer til IS
Bilde

Og RC + LC er begge pene biler
Bilde
Bilde

Det styggeste Lexus lager er vel RX? Den har vært jævlig helt siden første generasjon og nærmer seg bmw nivå på utseende.
Bilde
 #465881  av celicat23
 
Minus at det er naglet på så var det mye å like her..

Bilde
Bilde

The finest autoworks "orenda" wide body kit, ser ut som sjappa er lagt ned / ikke selger lengre.
 #465890  av ArildM
 
SW20 er både pen stock-ish med noen felger og litt senk. Men utrolig mye potensiale med widebody :D

Ellers har Lexus en litt sånn iffen følelse for min del. Etter å ha eid IS300h så må jeg si at det er utrolig gode biler å kjøre, men skranglet i diverse plastikk i interøret, og bilen var heelt rævva på alt annet enn godt tørt sommerføre. Var ikke noe morsom å sladde med på godt vinterføre heller. Så det var en blandet erfaring for min del, likte den godt, men mye som ikke var bra også. Designet var også slik at bakskjermene tiltrakk seg alt av steinsprang så du fikk store lakkskader på relativt kort tid etter min erfaring. Lakken var også veldig myk, og når jeg solgte min 2013 modell for noen år siden var den utrolig slitt i lakk etter å være en "premium" bil.
Mulig NX300h er en bedre egnet helårsbil, men som du sier, SUV er ikke særlig pent.
IS-F er absolutt noe jeg kunne ha tenkt meg til å eid. Eller en hvilken som helst Lexus med V8 :)
 #465939  av Makk
 
Hvorfor er FBI agentene i Hitman Absolution tilsynelatende nakne under trenchcoaten :lol: :lol: :lol:
Vedlegg
Pen1s.png
Pen1s.png (2.84 MiB) Vist 703 ganger
 #465940  av ArildM
 
Sikker på at det er FBI agenter? Kan jo være en gjeng med blottere? :lol:
 #465963  av ArildM
 
https://www.tv2.no/broom/magnus-vant-pr ... /16069684/

Hmmm :?
"Hvert år kårer nemlig Motorfest, som arrangerer bilturen, årets beste «profilering». Her stakk Magnus av med seieren. "
I en knivskarp konkurranse vant altså en Ferrari 458 prisen årets beste profilering. Bilen var profilert med to klistremerker på panseret :lol: Ikke rart den vant! :mrgreen: The Joker klistremerker på biler er så uironisk harry som du får det til, men greit nok, det var sønnen som hadde valgt ut det, og de skulle av etter showet.
 #465975  av Makk
 
Du vinner alt som er om du bare har det riktige merket.

Jeg har opplevd det selv, jeg har alltid kjørt japansk mc, men nå kjører jeg Ducati, italienske superbikes....

Ting jeg bare fikk kjeft for før i tiden blir nå møtt med "omg så fet den hørtes ut når du fløy forbi"

Jaaa, jeg gjorde det jo bare med gamlesykkelen også :lol: :lol:

Forhandlerdag der dem showcaser Yamaha og Kawasaki, og du dukker opp på Duca? Forhandleren er nesten litt forbanna for all attention går rett på de italienske "uoppnåelige" greierne :shock:

Also, media er trash, dem skriver bare om det som gir mest clicks, og dem gemene hop vet ikke hva en sportsbil fra VW, Toyota eller Lexus er for noe.

Kan du sette "Ferrari" på trykk betyr det max leserclicks for DET vet alle hva det er = du "vant" :lol:

Søppeljournalistikk, men DET er vi godt vandt til.
 #465979  av ArildM
 
Trist at media har gått fra noe som har integritet til å bli noe som kun horer for klikk :roll:
Men de fleste leser alt for mye av det uansett. Før hadde vi Se og Hør, da viste du liksom hva du fikk, mens andre medier i alle fall hadde en viss integritet(?) men det er lenge siden nå :)

Lett å bli gammel å si at alt var bedre før også :?: Så man må vel bare lære seg å ta alt med en stor klype salt og gi litt bang i hele greia :D
 #465980  av Makk
 
Ja en kan jo bare lese i dag faktisk.

Hamas har angrepet Israel, og VG pumper ut sympati for Palestina, som er aggressoren...

Nesten som om at dem skulle ha pumpet ut sympati for Putin og Russland når dem gikk inn i Ukraina og noen russere hadde mistet huset.

Du har helt rett, dem er horer for makta.
  • 1
  • 1131
  • 1132
  • 1133
  • 1134
  • 1135
  • 1142