TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #466569  av OleST
 
De er jo så fæle... :!:
 #466570  av ArildM
 
Braid FF var kule.

Ocean er vel veeldig på grensen til harry? :lol:
Kanskje litt "overbrukt" i alle fall
 #466575  av OleST
 
Ikke bare ser de ålreite ut, de ser ålreite ut på bilen!
PXL_20231031_104848881.jpg
PXL_20231031_104848881.jpg (991.39 kiB) Vist 373 ganger
blir værende omtrent sånn som dette utseendemessig så det er lite utenpå som røper at det er noe annet enn gubbebil.
 #466579  av ArildM
 
Finnes det folk som tror 240 er gubbebil enda? :mrgreen:
Men felgene kledde den :wink:


https://www.tv2.no/broom/vegard-27-kjop ... /16605024/

Impulskjøp av en bil til 10mill? :lol:
Og de solgte 3stk på messa?

Finnes nok av de som har grei økonomi da skjønner jeg
 #466580  av Makk
 
Pr0tip.

Les forsikringspapirene dine nøye.

"Super" forsikring og lignende som dekker skade ved lekkasje på tak å slikt høres fint ut... Til du finner ut det ikke dekker noe om taket er over 50 år gammelt (Skifer fra gode gamle dager)

Satan i helvette det er bare svindlere over alt lol, jeg har jo betalt i snart 10 år....

Telefon å avbrenning utført, pris halvert.


Sjekk også registrert husets areal kontra boareal, her liker dem å legge inn like tall på begge, som medfører igjen du betaler ALT for mye.....
 #466583  av ArildM
 
Forsikringer er veldig kjekke å ha så lenge du betaler inn til de... :roll:

DNB prøver aktivt å kuke til Sbanken, så det frister innmari å flytte. Men hvor???
Alle banker jeg har vært innom har en eller annen ræva ufordel i forhold til Sbanken, enten er det ræva rente på sparekonto, noen tar betalt for å ha rammelån per mnd, noen har godskriving av rente kun en gang i året. Noen har ikke straksbetaling, rare regler på utenlandsbetaling. Rare påslag ved kortbruk i utlandet, listen er laang. Og alt står med knøttsmåskrift godt skjult i hver eneste bank. Og jeg vil ikke forholde meg til 3-4 banker av random navn som er et billigkonsept av en eller annen bank man heller ikke har hørt om :roll: Himla bank, en underbank av fana bank? KLP virka greie, men godskriver rente en gang i året. Sparebank1 har en bra app, men tar betalt noen promiller av lånerammen på rammelån hver mnd + ræva rente på sparing... Tror jeg har kikket innom alle banker men ikke en eneste en virker som om de faktisk har en bra totalpakke. Bulder vil ikke ha oss fordi vi bor i et område hvor det ikke selges nok boliger, og de også har kun app, og ikke nettbank. Fant tilogmed en bank som tar 5kr betalt per efaktura/avtalegiro, lol :roll: Og skal du først flytte ett rammelån så tar de 5000 i flyttegebyr+tinglysning+etablering+++

Djeezes :roll:

Sbanken appen funker såpass bra nå at den bare randomly går helt i svart, og jeg må reboote telefonen for å få den til å funke. Du verden så bra i 2024!
 #466584  av Makk
 
Bleh.

Jeg hadde tenkt å bytte til Sbanken fra Sparebank 1 for det er bare ræva.

Men glad jeg ikke gjorde det for DNB er omtrent den verste banken som noen gang har eksistert.

En leder med årslønn på snart 16 millioner som sier vi må lære oss å klare oss med mindre, fuck you lol :D

Bank er det verste som fins, når man endelig har gjennomskuet det så kan man begynne å beundre det absolutt eneste positive med Islam : Renter er helt forbudt, der inngår man en låneavtale og betaler tilbake en fastsatt sum....

Jeg sitter dog her enda med under 2 prosent i effektiv rente fordi jeg var snar og bandt den før galematias å gjengen gikk løs på virkelig sett med renteheving, heldigvis, men det er jo bare meg personlig da, hjelper litt lite om alt går på skogen grunnet monster-rente, hva tenker dem egentlig med...

Sparebank 1 driver også forsikringsselskap, som gir fantastisk pris første året, så sniker det seg inn neste år en monster-økning som dem unnskylder med "økte priser" dem ble sagt opp på stedet og avtalen jeg fikk med Storebrand var faktisk enda bedre.

Tror jeg skal sende dem en mail å høre hva dem kan tilby om dem vil ta over hele bankgreiene mitt også.

Helt utrolig frekk de Sparebank 1 selskapet som forsikrer, fremtind heter det.

Fikk betale 24 tusen i året for 3 motorsykler, 2 biler, huset, barnet, campingvogna, min egen rumpe å en ekstra reiseforsikring, det ble plutselig 38k året etterpå, hvorfor det liksom.

Gikk ned på 20 med Storebrand, å slik har det vært i 4 år nå, stabilitet det er bra :D
 #466585  av magnesmurf
 
Forsikring er stort sett bare svindel.
Yarisen ble jo vedtatt kondemnert, men gjenstridige som er motpartens selskap bare trenerer og trenerer. Ikke sett snurten av noe oppgjør enda, etter snart 2 mnd.
Mitt eget selskap i jernbanen er gode på bil, men forferdlig på hus.
Etter at vi bygde ut her, passerte vi en magisk grense på størrelsen hvor alle forsikringsselskap har vedtatt en felles regel om at de har lov til å lure deg. Hadde to hus på tomten, som hver for seg kostet ca 5000kr pr år å forsikre. Bygde sammen begge husene, og trodde at forsikringen hvertfall ikke ble noe dyrere med bare et hus.
Men bikker man 350m2 stort hus har forsikringene lov å robbe deg. Vipps så blir forsikringen firedoblet, så et hus koster 20000kr i året å forsikre! Og de teller areal helt ut til takutspring, såkalt BTA. Ikke BRA eller BOA, men BTA! Langt utafor alle jævla vegger. Får jo ikke utnyttet det arealet i det hele tatt, men Boareal er uvesentlig tydeligvis. :roll:
 #466586  av ArildM
 
Storebrand tar også 75,- i mnd for å ha rammelån, uavhengig om du har brukt noe av det eller ei :roll: Er ikke store summer, men tar de noe, men så lenge noen har det gratis så er det en prinsippsak. Får bli Sbanken videre, i alle fall enn så lenge, appen deres er en klone av DNB appen og den har grei rating på android. KLP ser ut som det beste alternativet, og er en veletablert bank, kanskje mye styrt av medlemmene i klp også, så det er vel et trygt tegn.

Har hatt Gjensidige, og har forsøkt å sammenlikne og hente inn priser hos andre, men har enn så lenge ikke fått noen bedre deal. Stabile priser hos de også.

Om ikke annet så er det greit å få klage litt :lol: :mrgreen:
 #466608  av OleST
 
Saksbehandler hos SFOOR lurte på om jeg hadde glemt å skrive inn turbo i søknaden min :lol:
Screenshot_20240423-131216.png
Screenshot_20240423-131216.png (71.13 kiB) Vist 96 ganger

Hatt litt frem og tilbake mailing for å avklare detaljer rundt ombygginga i dag, virker som om det snart skjer noe, kan jo i optimistisk tro håpe på at man får skrudd ihopes noe kjørbart før snøen melder ankomst igjen. *Krysser fingre, knær, tær, etc*
 #466609  av ArildM
 
Ser for meg han typen som sitter å tenker på en original 240 med 100ish daue hester originalt, og tenker det er da umulig å trimme opp til 238kw uten no slags turbomating :lol:
 #466610  av OleST
 
Min hadde 80hk originalt :lol:
 #466614  av ArildM
 
https://www.tv2.no/broom/ble-skrekkslag ... /16640703/

Bilde

Mangler bare "Locally hated" eller "Svigermor Drøm" i frontruta, så har du raggarpakken klar :mrgreen:

Synes de tar i litt når de skriver at eieren har en stor jobb foran seg for å godkjenne den da. Er vel bare sette på originale dempere/fjærer, rive av solfilm på rutene/lyktene og få på noe dekk/felg som er orignalt ish?

At mesteparten av understellet er skrapt opp er en annen sak da :roll:
 #466615  av Makk
 
Dritbil :lol:

Satt på en fest engang å hørte to nisser krangle om hvem sin gamle haug var best i svingene fordi han ene hadde kappa en ring mer av fjærene enn han andre hadde gjort.

Her bruker bilfabrikantene millioner på understellsteknologi og utregning av geometri og saker å ting, men neida vinkelsliperen den er best ja :lol:
  • 1
  • 1136
  • 1137
  • 1138
  • 1139
  • 1140