TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Kvalitet pÃ¥ Yokohama Dekk...

  • Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
 #88180  av Zepticon
 
Hei...
Noen som kan si noe om kvaliteten på Yokohama dekk?
Har null peiling på dekk, men vil liksom ha noe japanske greier=D
JA... jeg er Japanese fan-boy

SÃ¥ noen som kan si noe om Yokohama? Er Sommerdekk det er snakk om da...

 #88185  av post_mortem
 
har hatt det selv i sommer dekk, funker helt greit.

 #88188  av Erlend
 
Som alle andre dekk så spørs det på hvilken hylle du ser på :) Yokohamas toppdekk ligger helt på linje (eller over) Bridgestones, BFGoodrich, Firestone og Michelin sine. Yokohama rir vel på en ganske bra hype for tida nå som japanske biler, drifting og slikt er i slaget - men de er kjent for å produsere bra dekk uansett.

 #88200  av @lpher
 
Hadde Yoko AVS Sport (øverste hylle) på Supran en sesong...veldig bra dekk faktisk...MEN.....De slites noe så HINSIDES fort! :D

For å være helt ærlig...jeg måtte moderere meg med å ligge sidelengs for å få dekkene til å holde EN HEL sommer! :D

Men..som sagt...de sitter som støpt på veien...både på vått og tørt...og ikke minst så er overgangen mellom feste og ikke-feste veldig kontrollert...noe som innbyr til drifting! :D

Ellers..helt enig med det Erlend sier om dem :)

@lpher

 #88281  av sindrejl
 
@lpher skrev:Hadde Yoko AVS Sport (øverste hylle) på Supran en sesong...veldig bra dekk faktisk...MEN.....De slites noe så HINSIDES fort! :D

For å være helt ærlig...jeg måtte moderere meg med å ligge sidelengs for å få dekkene til å holde EN HEL sommer! :D

Men..som sagt...de sitter som støpt på veien...både på vått og tørt...og ikke minst så er overgangen mellom feste og ikke-feste veldig kontrollert...noe som innbyr til drifting! :D

Ellers..helt enig med det Erlend sier om dem :)

@lpher
ganske typisk på sinnsykt bra dekk det .. at dem ikke holder mener jeg ;) Though det kan ha like mye med sjåfør som med feste å gjøre..? ;)

 #88287  av Zepticon
 
Høres bra ut... Men er mest for navnet at jeg vil ha dem...Yokohama=Japanese-tuned shit!! :lol:

Og det er ikke øverste hylle (student :roll: )

Litt hvit dekktusj på navnet så er det fix!!

 #88298  av Amund
 
@lpher skrev:Hadde Yoko AVS Sport (øverste hylle) på Supran en sesong...veldig bra dekk faktisk...MEN.....De slites noe så HINSIDES fort! :D

For å være helt ærlig...jeg måtte moderere meg med å ligge sidelengs for å få dekkene til å holde EN HEL sommer! :D

Men..som sagt...de sitter som støpt på veien...både på vått og tørt...og ikke minst så er overgangen mellom feste og ikke-feste veldig kontrollert...noe som innbyr til drifting! :D

Ellers..helt enig med det Erlend sier om dem :)

@lpher
yokohama avs er geniale på tørt føre, men veldi skumle på vått. har både eg og christine erfart... Vil ikkje anbefalle om det regner mye der du kjører...

 #88299  av celicat23
 
Hadde noen yokohama dekk for noen år siden. Var helt greie på tørt føre, men ELENDIGE i regn. Gikk så over til pirelli p-zero dekk, som var greie nok. Men de jeg har vært mest fornøyd med er FALKEN dekkene. Spesielt i regn så har de overbevist meg.

 #88303  av @lpher
 
Synes faktisk ikke Yoko'ene var så ille på vått føre jeg :) Men...det kan jo ha endel med biltype og vektfordeling å gjøre også da :) MkIV Supran har en rimelig behaglig vekfordeling u see :)

Skulle ha Falken jeg også...etter Yoko'ene...hadde Falken på Celican...og var veldig fornøyd med dem da...men så fikk jeg tak i ett sett brukte 18" som det sto Kuhmo Ecsta Supra dekk på :D ...og ble litt "taken by them"....pris tatt i betraktning :) ...og er nå på mitt andre Kumho sett bak (har også enda ett bak-sett liggende i reserve i garasjen...kan jo hende jeg må "litt ekstra" om det skulle bli banekjøring i sommer :D)

@lpher

 #88304  av Zepticon
 
@lpher skrev:Synes faktisk ikke Yoko'ene var så ille på vått føre jeg :) Men...det kan jo ha endel med biltype og vektfordeling å gjøre også da :) MkIV Supran har en rimelig behaglig vekfordeling u see :)

Skulle ha Falken jeg også...etter Yoko'ene...hadde Falken på Celican...og var veldig fornøyd med dem da...men så fikk jeg tak i ett sett brukte 18" som det sto Kuhmo Ecsta Supra dekk på :D ...og ble litt "taken by them"....pris tatt i betraktning :) ...og er nå på mitt andre Kumho sett bak (har også enda ett bak-sett liggende i reserve i garasjen...kan jo hende jeg må "litt ekstra" om det skulle bli banekjøring i sommer :D)

@lpher
Btw u got PM @lpher... :D

 #88306  av Zepticon
 
Amund skrev:
@lpher skrev:Hadde Yoko AVS Sport (øverste hylle) på Supran en sesong...veldig bra dekk faktisk...MEN.....De slites noe så HINSIDES fort! :D

For å være helt ærlig...jeg måtte moderere meg med å ligge sidelengs for å få dekkene til å holde EN HEL sommer! :D

Men..som sagt...de sitter som støpt på veien...både på vått og tørt...og ikke minst så er overgangen mellom feste og ikke-feste veldig kontrollert...noe som innbyr til drifting! :D

Ellers..helt enig med det Erlend sier om dem :)

@lpher
yokohama avs er geniale på tørt føre, men veldi skumle på vått. har både eg og christine erfart... Vil ikkje anbefalle om det regner mye der du kjører...
Huff... regner stort sett hele sommern her om jeg er uheldig... Er snakk om en mazda 626 som skal ha dem...

 #88316  av sindrejl
 
celicat23 skrev:Hadde noen yokohama dekk for noen år siden. Var helt greie på tørt føre, men ELENDIGE i regn. Gikk så over til pirelli p-zero dekk, som var greie nok. Men de jeg har vært mest fornøyd med er FALKEN dekkene. Spesielt i regn så har de overbevist meg.
regner stortsett hele tiden i trøndelag iallefall.. men husker faktisk ikke hva sommerdekk jeg har, men dem sitter som FAEN på tørt føre, på bløtt flyver bilen veggimellom.. tror jeg har dårligere grep på bløtt føre sommerstid med sommerdekkene enn jeg har på isføre vinterstid med vinterdekkene :P seriøst ille greier :)

 #88327  av Amund
 
@lpher skrev:Synes faktisk ikke Yoko'ene var så ille på vått føre jeg :) Men...det kan jo ha endel med biltype og vektfordeling å gjøre også da :) MkIV Supran har en rimelig behaglig vekfordeling u see :)

@lpher
Christine har supra, og hun sa noe om dårligt feste på vått hun også..

Slites litt fort også, holdt nesten en halv sesong for meg.. :roll:

 #88351  av post_mortem
 
kan være litt glatte på våt vei ja.