Side 1 av 1
skulla vert på jobb... men handbrekket e fryst...
Legg innLagt inn:14 feb 2005 07:45
av sw20
noen som veit kor det bruka å fryse fast???
har skjedd to ganga....

Legg innLagt inn:14 feb 2005 08:08
av Vaulen
Det er sikkert nevnt før på forumet, da det er vanlig på MR2.
Sjekk/Overhal/Bytt håndbrekk-wirene så forsvinner nok problemet.
Legg innLagt inn:14 feb 2005 08:31
av Tor
Og om det skjer, bare tving bilen fremover, så fremst ikke underlaget er asfalt da men snø. Da løsser det etter noen meter. Om bilen din er in import bil er håndbrekkene svært følsomme for dette pga at for eks Tyskerene ikke har slik kulde.
Legg innLagt inn:14 feb 2005 09:52
av Johnny_Bravo
det du gjør er at du starter bilen din og lar den stå i 15-20 min på tomgang. siden motoren din er bak så varmer det nok til at brekket løsner ettehvert. sett på varmen inne i cupèn også. hvis det alikevel ikke løsner så sett bilen i gir å kjør 100 meter. dette varmer opp kaliperen bak rimelig godt og det kan hende den kommer seg etterhvert.
du kan også sitte å dra i håndbrekket for å løsne det litt men dette virker ikke før det er nesten ferdig tint.
Har hatt dette problemet en gang før og det tok ca 20 min før det løsnet.
Legg innLagt inn:14 feb 2005 11:09
av chris
jeg har opplevd dette også... tok tre dager før jeg fikk løs bilen. dumme meg glemte en gang å ikke dra på håndbrekket en kveld.. neste morgen var det 30 minus.. tok som sagt tre dager før jeg kunne kjøre igjen. tomgang og det å prøve å tvinge den i fart gikk ikke.
så ikke parker en mr2 mk2 med håndbrekket på om vinteren

Legg innLagt inn:14 feb 2005 11:55
av mr_2
Jeg har også vært borti dette.kjørte innom en selvvaskstasjon å spylte under bilen med varmt vann.funka fint

Legg innLagt inn:14 feb 2005 12:02
av chris
mr_2 skrev:Jeg har også vært borti dette.kjørte innom en selvvaskstasjon å spylte under bilen med varmt vann.funka fint 
og hva skjer da når du stopper igjen tror du?

Legg innLagt inn:14 feb 2005 12:06
av mr_2
bruker ikke håndbrekket nå lenger vettu

Legg innLagt inn:14 feb 2005 14:39
av lexusmann
Og dette er vel en advarsel til alle MR2 eiere: IKKE BRUK HÅNDBREKKET OM VINTEREN NÅR DET ER KALDT!!!
Bare for å oppsummere, hehe...
Legg innLagt inn:14 feb 2005 16:28
av sw20
IRRITERENDE ATT E NETTOPP HAR OVERHALT BREMSENE DA SÅ BILEN STO BOM FAST.... FIKK IKKJE RIKKA DEN....
Ops.... cars lock

Legg innLagt inn:14 feb 2005 23:57
av chris
sw20 skrev:IRRITERENDE ATT E NETTOPP HAR OVERHALT BREMSENE DA SÅ BILEN STO BOM FAST.... FIKK IKKJE RIKKA DEN....
Ops.... cars lock 
hehe

Legg innLagt inn:15 feb 2005 22:27
av pkgrette
Legg innLagt inn:16 feb 2005 00:33
av sindrejl
vel.. brekket fungerer ikke til meg heller, så setter det aldri på i denne kulda.. men har fått et annet problem faktisk. hovedbremsene bak ligger innpå hele tiden nå pga kulde.. er så speike fettkaldt ute at alt er helt fastlåst

bil fra 86 er ikke supert da

men låsen var det eneste som funket bra .. hehe
Re: skulla vert på jobb... men handbrekket e fryst...
Legg innLagt inn:10 mar 2005 08:20
av Dreaz
sw20 skrev:noen som veit kor det bruka å fryse fast???
har skjedd to ganga.... 
parker i gear ikke brekk;) er det samma på min hele tia og...
Legg innLagt inn:10 mar 2005 15:20
av erling
Det er en gummimansjett på enden av strømpa på wiren som pleier å ta kvelden. Når det er hull i den, samler det seg støv, sand og vann inni strømpa. Sanden gjør at wiren tilslutt gror fast. Vannsamlingen gjør jo at det fryser som sagt. Denne mansjetten ligger altså rundt strømpa der wiren er festet til caliperen. Om denne er hullete, er det bare å kjøpe ny. Så kan man bruke håndbrekk hele vinteren.
Jeg "overhalte" nettopp en wire på en sw20, men det tviler på at det holder særlig lenge, siden mansjetten er defekt.(eieren var gjerrig)8) På denne bilen var det kun den ene wiren som hang dønn fast i strømpa, den andre wiren hadde tett mansjett og gled lett&fint som ny.
