Side 1 av 3
Da er bilen hentet, flere bilder lenger ned
Legg innLagt inn:16 feb 2005 21:38
av urq26
Da har jeg endelig bestemt meg for å kjøpe bilen i Finnsnes nr. 3269.
Bilen er en 1994 modell også i listene til Toyota og hos biltilsynet, er dette mulig, bilen har gått 182 000km og fremtrer som meget pen og helt orginal. Denne er ikke tunet eller "tuklet" med i det hele tatt. Vurderer og holde den sånn, eller har Dere noen enkle forslag om hva jeg bør gjøre for at for eksempel bilen skal holde bedre.
Legger ved ett bilde:
Nå blir bilen og se på Romerike/Fenstad
Legg innLagt inn:16 feb 2005 21:49
av øxseth
gratulere, du får ha lykke til med ny bil.
Legg innLagt inn:16 feb 2005 21:58
av Jorgenengdal
Gratulere..!
finner ut av produksjonsdato hvis ved å taste inn karoseri nr. i deleprogrammet til toyota.
Bilene får som regel årsmodell etter når de ble solgt..
eks: 91 modell solgt i 92 blir registrert som 92 modell.
Legg innLagt inn:16 feb 2005 22:43
av tojo

Grattis med ny rålækker bil! Vi må få mer bilder og data på bilen etterhvert

Den ser jo ut som den nettopp er trillet ut fra butikken.
Dette er ingen 1994mod!
CS (ST185) var produsert fra August 1991 tom Februar 1992.

Legg innLagt inn:16 feb 2005 22:47
av kennethx
Regner med det har vært opplakkert siden den ikke har CS merker under blinkersene...
Så pen ut

Legg innLagt inn:16 feb 2005 23:25
av chris
men.. men.. hva er det med de "felgene" der da?

ser jo ut som de er tatt rett fra den dyreste værsteste hyundai'en jo!

Legg innLagt inn:16 feb 2005 23:45
av CelicaTurbo
felgene er standard felger levert med GT4 i sin tid

Legg innLagt inn:16 feb 2005 23:57
av kennethx
Jepp, og mange, inkludert undertegnede, som bruker dem som vinterfelger

Legg innLagt inn:17 feb 2005 00:00
av karl234
navn på selger? håper ikke det er samme fyr som solgte meg min celica. fy fan som jeg tapte på det, ble stoppa i teknisk hvor skiltene ble klipt pga ulovlige fjærer, pluss at motoren røyk etter 2mnd, drakk olje :S
Legg innLagt inn:17 feb 2005 01:23
av Tor
chris skrev:men.. men.. hva er det med de "felgene" der da?
ser jo ut som de er tatt rett fra den dyreste værsteste hyundai'en jo! 
Standar

Var sikkert super fet de felgene der på begynelsen av 90 tallet. Ikke alle i gata som hadde slike
Så bra at du har handlet deg en gr0mbil da

Du kommer garantert til og bli fornøyd.
Legg innLagt inn:17 feb 2005 11:34
av Neemi
Grattis med ny bil
Godt at vi blir flere her inne fra Romerike, for vi er ikke så mange.
Håper og tror du blir fornøyd.
Jeg har i vinter hatt æren av å låne GT4 CS sin "Celine" litt, og jeg må si at det er en utrolig deilig bil å kjøre.
Hatt mye morro, og mer skal det bli på banen til sommeren.
Både med Celine og min egen MR2.
Legg innLagt inn:17 feb 2005 14:10
av GT4 CS
SÅ KULT
Grattis med kjempe bil, du kommer ikke til og angre på kjøpet av
en GT4 CS
Noen enkle tips til deg på veien er og skru opp turbo trykket ditt litt. Orginalt lader den 0,8bar, men sannheten er vel at det skal godt gjøres om den lader det nå lenger. Min ladet hele 0,55 bar da jeg kjøpte den. Og fra 0,55 opp til 0,8 er det merkbar forskjell. 1,1 er
Så om du vil beholde bilen din relativt orginal så hadde jeg kjøpt meg en boost controller og et K&N filter, om du ikke vil ha altfor mye lyd av turboen anbefaller jeg at du kjøper K&N som sitter i orginale luft filter boksen.
Ellers er det jo viktig og bytte olja + filter på 5000km. Da holder turbo og motor lenger. Ellers er det ikke så mye og passe på med disse bilene da de tåler ekstremt masse juling. Om du er utålmodig av natur ville jeg kjøpt meg en turbo timer og, så slipper du sitte og vente på at turboen kjøler seg ned etter kjøring.
Er godt kjent i Fenstad omerådene og med de veiene uti der må man bare lure på om ikke de ble skapt med tanke på en Celica GT4
Vi får møtes over en cola en gang etter at du har fått bilen da.
Rune
Legg innLagt inn:17 feb 2005 16:29
av jijohans
Hva måtte du gi for den?
Bor over brua fra Finnsnes...

Da har jeg på 24 timer kjørt 1730 km uten problem!!!
Legg innLagt inn:18 feb 2005 16:55
av urq26
Hentet bilen 1500 i går på Finnsnes og kjørte i ett strekk (sov i 5 timer ved Østersund) Bilen har gått som ei kule, men jeg merker jo at det ikke er så mye komfort ved langkjøring. Ved over 140 km/t merket jeg vibrasjon i drivverket, men det hadde jeg på en 2003 Subaru STI også.
Prisen gidder jeg ikke å nevne, det får være opp til han som solgte den, men jeg kan jo nevne at det er kjøpers marked. Og bilen er 1994 mod.
Bilen er ikke omlakert, den har til og med orginalruta fra 1994, og den er ikke så veldig slitt heller. Første kjøper bestilte bilen emblemløs, så derfor mangler Carlos merkene under blinklys. I tillegg mangler turbo 4WD bak på luka. Jeg synes det er greit sånn.
NÅr det gjelder felger, sier jeg bare se hva som skjer. Har noen 17" OZ racing i EKTE magnesium, må bare pusses litt opp først. De har sitti på fabriksbil tidligere, riktignok på en Escort WRC.
Og han som solgte den til meg skal ha vannvittig skryt for hvor godt tatt vare på bilen var, bortsett fra motorrommet som ikke var vasket siden tidenes morgen.
Jeg er så langt veldig godt fornøyd
Legger ut flere bilder!
intriør på pasager siden
Legg innLagt inn:18 feb 2005 16:59
av urq26
Førersiden er like pen, men har ikke bilder