Side 1 av 1

Merkelig nøkking i CSen etter flere timers kjøring

Legg innLagt inn:18 feb 2005 17:57
av Marlboro
Skulle fra otta til oslo her en dagen, og på lillehammer fikk jeg en merkelig nøkking i bilen ved gasspådrag(med clutchen inne fikk jeg gitt på gass, men i gir....) ..begynte litt forsiktig men økte etterhvert. Tilslutt fikk jeg nesten ikke gitt på gass i hele tatt så jeg stoppa på statoil. Fant ingenting og etter et kvarter prøvde jeg igjen og kom til hamar, da skjedde det igjen. Stoppa 15 min og da var den helt fin helt til oslo.
Har skjedd en gang til etter dette , da etter ca 2 timers kjøring. Nøkket bare når den var i gir, i fri virket den helt fin. Noen råd?
Skal prøve skifte tennplugger og pluggledninger men må jo kjøre så jævla lenge for å se om problemet fortsatt er der.....

Legg innLagt inn:18 feb 2005 18:11
av jsun
En rask tanke jeg hadde nå... ising i innsuget, mangel på forvarming.... tar sikkert feil her, men symptonene dine er veldig klassiske fra andre motorer.

Legg innLagt inn:18 feb 2005 18:13
av GT_rider
Har ikke fått skit i innsprøytingssystemet?? Vet en som klagde på nykking i sin bil. Han sa det var skit i systemet. Brukte dyserens, som han felte i tanken ved fylling. Hjalp sa han.
Eneste jeg kommer på i farten. Ikke så heisen på toyota, og motorene deres :?

Legg innLagt inn:18 feb 2005 18:16
av Marlboro
Når det skjedde første gangen kom det opp et sånt gult "må til verksted" varsellampe på dashen, men bare noen sekunder. Har ikke sett det siden.

Legg innLagt inn:18 feb 2005 18:17
av jsun
Plugger og ledninger, burde egentlig være et konstant problem, men dårlig tenning periodisk, kan jo være et annet elekrtisk problem.
Hadde i sin tid problemer med dårlige ledninger på en CherryGTT som jeg kjørete på 1,1bar.
Etter bytte av ledninger, var problemet borte. Samme symptoner som hos deg, men konstant ved full gass.

Legg innLagt inn:18 feb 2005 18:19
av jsun
Det du beskriver høres så absolutt elektrisk ut, ville fått set sjekket hos Toyota.

Legg innLagt inn:18 feb 2005 18:37
av Marlboro
Får vel kanksje setten inn hos toyota på alnabru. Håper det ikke blir for dyrt...Er vondt når en du er så glad blir syk :cry:

Legg innLagt inn:18 feb 2005 21:13
av GT4 CS
Ta en diagnose test selv da vet du, kjempelett :D

Legg innLagt inn:18 feb 2005 22:17
av Mr2stord
har vert borti ein bil som dreiv litt på slik, men etter ca ein halv time kjøring da. Var ei dårleg jording, den var fast men litt eira.(såg da etter eg løyste jordingen)

Legg innLagt inn:18 feb 2005 23:55
av Tor
GT4 CS skrev:Ta en diagnose test selv da vet du, kjempelett :D
Forklar denne diagnose testen takk 8)

Legg innLagt inn:19 feb 2005 02:36
av CelicaTurbo
For min del høres det nesten ut som at du kun har opplevd fuelcut og deretter prøvd å kjøre videre med bilen uten å stoppe/starte motoren for å nullstille nødprogrammet til ECU. Når den da fungerte igjen etter Statoil var nettopp pga at motoren var stoppet men den vil fuske med en gang du får for høyt trykk igjen senere.. Er ikke sikkert at det er dette, men det passer med beskrivelsen samt at du fikk gul varsellampe som slukket etter noen sekunder..

Beskrivelse av diagnosekoder her:

http://www.ts-ogn.no/modules.php?op=mod ... =0&thold=0

Om mine mistanker er korrekt skal du få feilkode 34 med mindre du har koblet fra batteriet siden sist gang du opplevde dette.

Det kan også være andre årsaker til dette, men det er den mest trolige forklaringen som jeg har ihvertfall..

Legg innLagt inn:19 feb 2005 14:08
av gfc
Mulig jeg er helt på bærtur no men..

Kondens på tanken?