Side 1 av 3

Feiltenning/ujevn tomgang 3S gte

Legg innLagt inn:20 feb 2005 21:19
av GT4 CS
Om jeg har bilen i fri og gir gass til ca2000 rpm har jeg ganske bra feiltenning. Bilen går og svært ujent når jeg ikke gir noe særlig gass. Om jeg triller på motor brems har jeg bra med knattring i potta også. Sjekket tennplugger, de er ok og viser fin forbrenning, fordelerlokk og rotor er nytt, coil er ny, tennpluggledninger og til coil er ny, luftfilter er nytt. Noen som vet hva det kan komme av? Utrolig irriterende er det iallefall, har og sjekket etter vacumlekasjer og sett at alle kontakter og ledninger sitter der de skal og ikke er irret. Så nå er jeg litt grønn på hva det kan være her. Har en større eksoslekasje da, men det er på nest bakerste lyd demper, så skulle ikke ha noe og si det :wink:

Legg innLagt inn:20 feb 2005 21:34
av 2fastgt4
bare for å utelukke en ting.kan du ikke bare låne ecu til en annen her inne.da har du ihvertfal prøvd det.
husker ikke om du har prøvd å koble av batteriet og tatt ut sikringa til selve ecu,er visstnok viktig å vente i tre min før du kobler igjen.

sikringa skal i før batt,men det vet du jo.fungerte for meg da min var "rar".

Legg innLagt inn:21 feb 2005 00:23
av GT4 CS
Hadde ut batteriet av bilen igår da jeg monterte inn den orginale luft filterboksen igjen. Gjøre alt klart til eu kontrollen :cry: Så nå ser den jo orginal ut iallefall. Må jeg ta ut den 15amp til efi også for og resette ecu? Eller holder det og enten kobble fra batteri eller ta ut sikringa.

Legg innLagt inn:21 feb 2005 03:16
av GT4 CS
Ene tennpluggledningen satt jo ikke fast jo. Plopp sa det under ic´n min, helte på en kraftig dose dyserens og. Og nå går og drar bilen som ei klokke igjen. Lekkert det løste seg her. Feiret med en 10mils hard testrunde nå. Ble en av de kveldene man aldri vil slutte kjøre bil hehe

Legg innLagt inn:21 feb 2005 15:37
av 2fastgt4
Greit med noen reperasjoner som er gratis :D da får man sove bedre også. :lol:

Legg innLagt inn:21 feb 2005 22:43
av Tor
Det er så bra når det bare er en dum liten feil som gjør så mye skade og irritasjon :) Jeg kjenner til saken.

Legg innLagt inn:22 feb 2005 06:50
av GT4 CS
Og idag brenner jeg i helvete igjen, den er jo bedere en den var. Men lugger litt nå ved forsiktig gass og jevn kjøring. Gir jeg lett gass drar den rent helt til sperra, gir jeg bånn gass drar den litt før den bare slutter helt og dra. Ingen nøkking det bare stopper helt opp. Ladetrykket er normalt og ingen ting indikerer feil bortsett ifra det faktum at bilen stopper og flytte seg. Hadde bare problemet vært permanent hadde det jo vært enklere og fikse det. Men noen ganger funker den helt 100. Jeg begynner virkelig og bli drittlei nå. Er så håpløst og finne problemet her tydeligvis, tok en diagnose test istad og, viser ingen feil. Må ærlig innrømme jeg begyner og bli blank på hva som lager disse problemene nå.
Har tenkt på dyser,bensinpumpe også, bensinfilteret har ikke sittet der mer en 3mnd så det er ikke synderen. Hadde jeg bare kunnet få målt luftmassemåler kunne jeg utelukket den også, men det finnes jo kuin skjema til den som sitter i gt4 og ikke til cs utgaven. Syresensor er og forøvrig nesten ny.

Legg innLagt inn:22 feb 2005 14:36
av 2fastgt4
Må bare spørre,har du det problemet med at det stopper uansett om du justerer turbo trykk opp eller ned til originalt?
vet at man ikke kan sammeligne min med din.Men opplevde samme ting når jeg reduserte tillat tid for overtrykk uten å justere ned trykket med bleedvalven.

Synd jeg ikke har cs da skulle jeg selvfølgelig latt deg få prøve min ECU.
Har den liggende ett eller annet sted.

Uansett håper jeg du finner feilen.
Er desverre blind når det gjelder elektronic og data.

Men hvis bilen til tider "virker" og andre ganger kutter bensina helt,kan det tyde på at ecu kutter bensina.Bruker du fuel cutt defencer?

Kan kankje vere en vakumklokke som er sliten.

Legg innLagt inn:22 feb 2005 15:55
av Tor
Om du trenger en FC har jeg en liggende som du kan låne :) Det er type SuperChips og den hever fuel cut grenser og gir ca 25 Hk mere. Vet det er mye drittsnakking om SuperChips men jeg syntes den er fantastisk.

Legg innLagt inn:23 feb 2005 09:42
av GT4 CS
Ellers takk Tor, trenger ikke øke turbotrykket mer en grensa som er satt hehe, sikkert artig men tørr ikke risikere blåse topp pakninga ;)
Nå går bilen som ei kule igjen, måtte feire med og legge igjen 4 LANGE svarte spor i veien gjennom ene god svingen borti her, gummirøyken lå jo tett etter bilen :D . Litt gøy og spinne sidelengs på tørr asfalt og hehe :twisted:
Vet egentlig ikke hva som har vært problemet mitt, byttet tennplugger, tettet en lekasje i åndinga og "bygget" om åndinga (bilder kommer),tettet blokk slangen til t-vsv som ikke var helt tett :oops: og satte inn nyvasket K&N filter igjen. Og nå går jo bilen som ei kule her,lader hele 0,95bar nå mot 1,15 før. Og bilen kjennes mye friskere ut og kommer mere brutalt en før. Prøve skru opp trykket til 1.15 senere idag hehe, bare finne slangeklemmene til bc da jeg blåste den av to ganger istad, bilen ladet 1,5 bar før den kuttet, uten tenningsbank utrolig nokk.Mistenker egentlig HALO tennpluggene mine + den lille lekasjen til åndinga. Pluggene viste at motoren min har 100% lekker forbrenning, men ene pluggen var litt brent i porselenet av en eller annen mystisk grunn. Trur jeg skal klage på disse HALO pluggene med 150000km garanti, sittet i bilen i hele 9000km nå. Kommer nokk ikke til og bruke de mere hehe.
Var uansett utrolig deilig og få bilen til og gå bra igjen, fikk testet den skikkelig borti her på en fin smal svingete vei, neemi vet veldig godt hvilken vei jeg sikter til. Rene lekeland for sving glade gutter og jenter :D hvor det ligger igjen nokk gummispor nå :wink:
Så nå skal jeg feire seieren med en varm dusj og litt søvn. Er bare 12minus ute, og noen eskimo er jeg ikke hehe.

Legg innLagt inn:23 feb 2005 15:14
av Tor
Får håpe at det holder denne gangen da. Fikk pakken din i posten i dag, må vel ut i kulda og montere senere i kveld etter jobb. Er ikke så kaldt ute da +1 grader og regn her nå. Får håpe jeg også får sikkerlig fyr på bilen senere i kveld/ natt da.

Men du GT4 CS, du skal innvistere i en ny BC ser jeg, åssen BC bruker du nå? Den er vel bedre enn min Bleed Valve regner jeg med. Er det mulighet for og gjøre et billi BC kupp her?

Legg innLagt inn:23 feb 2005 15:56
av 2fastgt4
Da håper jeg alt blir....sorry er bra. :D .Bare lurte på om du er helt schanke i svingene,hehe.Har nesten problemer med å få ut ræva på min. MEN må innrømme at jeg har respekt for svinger.(kankje jeg er litt pysete.)
Har også hørt at cs skal vere lettere sånn.

Legg innLagt inn:23 feb 2005 17:58
av GT4 CS
Er en bc til salgs nå vet du Tor, skal si ifra jeg :)
Hehe, er vel litt sånn schanke i svinga til tider :wink: Er ikke så vanskelig og få ut rompa på carlosen igrunn. Den slipper veldig lett med vinterdekka på iallefall. Med sommerdekka på bør det være bløt asfalt ute, men er jo mulig og leke litt med de på også :D Men jeg må gjerne fremprovosere den litt da, selv om jeg har blitt tatt på senga før også :D
Men er jo lurt og ha litt respekt for svinga, er jo ofte der bilen går av veien. Håper jammen bilen er frisk og rask fremover nå.

Legg innLagt inn:24 feb 2005 01:21
av Tor
Åssen type BC er det du har?

Jeg kom akkurat opp fra garagen, er ferdig og montere pluggledningen, rotor og fordelerlokk nå. Etter mye filing sist da den var litt vanskelig og starte var det ikke noe strøm på batteriet nå så fikk ikke starta. Men gleder meg til i morgen og gi litt strøm fra mammas Starlet og se hva som skjer da :)

GT4 CS, pass deg så du ikke havner på skogen en dag i ekte Henning Solberg stil, du har vel sett det klippet der han hopper og knuser Petters GT4? Jeg hadde en liten Petter Solberg i vinter med CSen, skulle kjøre i en bursdag til søskenbarne mitt som bor på en øde øy. Måtte krysse et fjell og der ble det tatt en bremsetest. Stoppa ganske greit med det er den axxen som ikke var helt kontrolert. 1. gear---- poffff--- sladd--- 2.gear---poff--- kontra---3-gear---poffff---kontra--veikanten nærmer seg og plutselig var jeg 6M utfor veien. Heldigvis var det MASSE snø så ikke noen steiner eller busker der. Måtte en hjulaster for og trekke meg opp derifra.

Morro var det iallefall, er den ensten alvorlige saken jeg har hatt med bilen :)

Legg innLagt inn:24 feb 2005 20:28
av 2fastgt4
hadde noen kontraer i tønsberg.6meter ut på jordet og vups så var det noen som satte verden på hodet.løste ut beltet og fant ut at det var jeg som var oppned :lol: