Side 1 av 2
Viftereim
Legg innLagt inn:27 feb 2005 02:05
av mr_2
Hva koster viftereima til mr2 mk.2?
Legg innLagt inn:27 feb 2005 02:35
av Tor
http://www.mekonomen.no vist du ønsker en billig en. Om ikke ringer du Toyota

Legg innLagt inn:27 feb 2005 19:45
av FireWalk
koster ca 170 kroner hos toyota... Jeg var og hørte på bilxtra men siden jeg har 3S-GTE motor så finner de ikke noe i listene sine... så jeg kjøpte like gjerne hos toyota

Slike småting tror jeg ikke koster så veldig mye mer hos toyota. Det er standardiserte deler.. Oljefilter, viftereim osv.. Det er værre med spesial deler til f.eks en MR2. Da blir det DYRT.
Legg innLagt inn:27 feb 2005 21:33
av Master
snakker vi om dynamoreima nå?
Legg innLagt inn:27 feb 2005 22:48
av FireWalk
ja dynamo reim såklart....

tar det for gidt at det er det samme som viftereim på alle andre biler

Legg innLagt inn:28 feb 2005 13:27
av Toye
Hei!
Jeg har nettopp byttet denne reima på min MR2 MK2 91modell.
Lettest måte å komme til den er å løfte opp bilen og fjærne høyre bakhjul da er den lett å bytte.
Kjøpte den på Bilxtra i Fredrikstad og den kostet kr. 157,- med delenummer GAT 48351.
Legg innLagt inn:28 feb 2005 14:06
av FireWalk
Toye skrev:Hei!
Jeg har nettopp byttet denne reima på min MR2 MK2 91modell.
Lettest måte å komme til den er å løfte opp bilen og fjærne høyre bakhjul da er den lett å bytte.
Kjøpte den på Bilxtra i Fredrikstad og den kostet kr. 157,- med delenummer GAT 48351.
takker for infoen. Det er en måned siden jeg kjøpte denne nå, men jeg har ikke fått den på enda fordi jeg har grublet sånn over hvordan i alle dager jeg skal greie å få den på... men om man kommer til fra undersiden så er det jo en grei sak

Legg innLagt inn:28 feb 2005 14:32
av spkstrp
når det gjelder mr2 vil jeg tro 90 % av arbeid lettest nedenfra.
Legg innLagt inn:28 feb 2005 16:54
av mr_2
Jeg regner med at det er reima som begynner å bli slitt.
Gnisser ganske mye når bilen er kald.
Legg innLagt inn:28 feb 2005 17:26
av FireWalk
samme her... hyler fælt når jeg akkurat starter opp.. og i det den begynner å hyle/slure så ser jeg at turtallet øker litt samtidig som at strømmen blir svakere... så den må nok byttes... utrolig irriterende.. om jeg stopper i et lyskryss og motoren står på tomgang så begynner det å hyle... Får vel bare jekke opp og skifte nå før bilen skal på veien igjen til våren

Legg innLagt inn:01 mar 2005 01:10
av mr_2
Når jeg har kjørt bilen varm,så er det ikke så mye lyd.Bare sånn svak "hissing"
Litt off topic,men FY FAEN mr2en var jævlig på glatta

.Måtte fyre opp gamlebilen idag (camry87).Turte ikke ta sjangsen på å kjøre gullet mitt når det var så glatt hehe..
Legg innLagt inn:01 mar 2005 09:07
av spkstrp
har du gode dekk på mrn ? det er alfaomega.. Hadde "hospital" dekk på den når jeg kjøpte den, og jeg trodde hele bilen var "livsfarlig".. Så kjøpte jeg nye dekk og ble reneste petter solberg på glatta

eh.. du skjønner sikkert tegninga..
Legg innLagt inn:01 mar 2005 12:30
av erling
FireWalk skrev:
takker for infoen. Det er en måned siden jeg kjøpte denne nå, men jeg har ikke fått den på enda fordi jeg har grublet sånn over hvordan i alle dager jeg skal greie å få den på... men om man kommer til fra undersiden så er det jo en grei sak 
Er veldig lett å bytte den fra "oppsiden", er bare å ta av den sideplata som er festet med to skruer, så har man god plass.

Legg innLagt inn:01 mar 2005 14:43
av FireWalk
erling skrev:FireWalk skrev:
takker for infoen. Det er en måned siden jeg kjøpte denne nå, men jeg har ikke fått den på enda fordi jeg har grublet sånn over hvordan i alle dager jeg skal greie å få den på... men om man kommer til fra undersiden så er det jo en grei sak 
Er veldig lett å bytte den fra "oppsiden", er bare å ta av den sideplata som er festet med to skruer, så har man god plass. 
så da er spørsmålet: hva er enklest? å bytte fra undersiden eller oppsiden? skal jeg bytte fra undersiden må jeg jo ha av høyre bakhjul. Men skal jeg bytte fra oppsiden må jeg jo demontere de rørene fra turboen og det dillet som ligger iveien over her først..
håpløst hvor trangt og vanskelig alt skal være på disse bilene.. en kompis av meg driver og skifter girkasse på sin nå uten å ha ut motoren først.. ingen problemer det..
skal man ha MR2en på verksted må de jo ha ut motoren for den minste ting.. noe va det GÅR nok ann uten, men tar 10 ganger lengre tid...
vi forsøkte å få av manefolden en gang... etter 3 dager måtte vi bare gi opp.. var så trangt at det var umulig å få stramma til skikkelig uten å ta opp hele motoren
Jeg tror disse bilene er konstruert kun for japanske små hender.. og at det ikke skal være mulig for vestlige hender å skru på dem.

Legg innLagt inn:01 mar 2005 14:59
av erling
FireWalk skrev:så da er spørsmålet: hva er enklest? å bytte fra undersiden eller oppsiden? skal jeg bytte fra undersiden må jeg jo ha av høyre bakhjul. Men skal jeg bytte fra oppsiden må jeg jo demontere de rørene fra turboen og det dillet som ligger iveien over her først..
Har du AC-reim som må av først da kanskje..? Rørene står ikke direkte i veien for dyno-reima, vel.. Jeg har ikke AC-reim så det tar ca et kvarter å bytte reim.

Jaja.. Whadevva. Finner vel ut av det.
