Side 1 av 1

grainger

Legg innLagt inn:11 apr 2003 18:52
av st185_viking
Leste ein tidligare post fra Cristian der han hadde montert ein grainger relief-valve type K1ano,lurte litt på kor han fekk tak i den evt deler til å bygga den.

Legg innLagt inn:11 apr 2003 21:14
av CelicaTurbo
er samme ventil som jeg bruker men jeg bestilte fra et annet sted da.. men K1ano sin ventil kan du handle herifra:

http://www.k1ano.co.uk/

Husk at en fuelcut defenser også er smart, det finner du skjematikk for her:

http://toymr2.tripod.com/fcd.html

...men ikke juster noe som helst trykk før du har en trykkmåler som du kan stole på, orginalen er helt ubrukelig til dette. Og det kan du vel bestille fra:

http://www.importtuning.no
http://www.crazytuning.com
http://www.trstuning.no

Jeg har Blitz sin "BL" måler og er meget fornøyd med den, faller alltid tilbake til 0-merket nøyaktig når jeg stopper motoren og har et rådigg porno utseende når det er mørkt, jeg handlet fra importtuning men det ser ikke ut til at han har Blitz lengre ifølge hans webshop.. Og for all del ikke kjøp noe greier på BilExtra eller Biltema :)

Legg innLagt inn:12 apr 2003 20:53
av st185_viking
Kor bestilte du ventilen din ifra?

Legg innLagt inn:13 apr 2003 17:45
av CelicaTurbo
husker ikke hva det het, Dawes-ett-eller-annet, men mener å huske broderen min har fortalt at det har blitt mye dyrere der siden sist.. jeg bestilte derifra pga at de også leverte en elektrisk "solenoid" slik at jeg kunne montere en bryter i kabinen og ha en to-stegs trykk-kontroller, akkurat nå stiller jeg mellom wastegatetrykk og økt trykk, men hadde jeg brukt to graingere kunne jeg ha vekslet mellom dem istedet.

Sjekket papirene og jeg handlet fra J-W-Racing og betale £35.50 for graingeren og £35.50 for vekslingsventilen.. Dette er da ikke den egentlig leverandøren men deres "europeiske distributør".

Legg innLagt inn:15 apr 2003 01:12
av MR2turbo
Her er en "how to" om Grainger ventilen: http://www.xmission.com/~dempsey/perform/grainger.htm

Der står hvilke deler du trenger og hvor du kan bestille.. :)

Legg innLagt inn:15 apr 2003 13:00
av CelicaTurbo
en grei fremgangsmåte men den passer ikke 100% Den bruker en orginal restriktorslange (slik som nyere biler ofte har, trolig for å dempe wastegate responsen?). Dette har ikke våre biler da så man må sørge for en ørliten lekkasje på wastegatesiden av ventilen slik at trykket kan rømme når ventilen lukker (slik at wastegaten stenges ved girskift f.eks.). Ferdiglagete graingerventiler løser dette ved å ha en 0.5mm hull borret i messingen på korrekt side.. denne oppskriften bruker istedenfor en T-kobling til den orginale wastegateslangen med innebygget restriktor istedet :)

Legg innLagt inn:16 apr 2003 01:09
av MR2turbo
okey, har ikke studert det sånn, bare husket at jeg hadde sett den siden før.. :)