Side 1 av 1
Noen som vet hva feilkode 54 på ST185 gt4cs er?
Legg innLagt inn:04 mar 2005 14:57
av urq26
Leste av feilkode i dag, har hatt motorlampe som har kommet og godt.
Men Toyota kunne ikke fortelle meg hva den feilkoden er. Den står heller ikke på det skjema som ligger inne i dette forumet heller.
Fikk fem blink, deretter 4 blink. Kode 54??????
Legg innLagt inn:04 mar 2005 15:19
av GT4 CS
Er feilkode 54 det. Det varsler om for lavt nivå med kjøleveske på ic din. Den kan og si ifra om du har en pumpe til ic som ikke virker slik den skal.
Etterfyll kjølevann så det renner over. Så setter du på lokket igjen og napper ut sikkring til ecu, 15amp ,sitter i sikkringsboksen ved siden av batteriet ditt. Da bør du være kvitt problemet ditt og feil er resatt.
Legg innLagt inn:04 mar 2005 15:24
av kennethx
Skal du fylle veske på kjølesystemet er det jo ett par ting å passe på.
1. vær sikker på at vesken er kald.
2. ta av lokket på radiator
3. ta av lokket på IC
4.fyll på til det renner over
5. ta ut EFI sikring, og skru på tenning (da går vannpumpen, høres veldig godt)
6. fyll på ettersom nivået synker, helt til det er fullt igjen.
7.skru av tenningen
8.sett i EFI sikringen
Ferdig.
Dersom steget med sikring og tenning utelates vil du ha luft i systemet.
Legg innLagt inn:04 mar 2005 15:26
av GT4 CS
Punkt 5 var nytt for meg, takker og bukker

Tusen takk
Legg innLagt inn:04 mar 2005 15:29
av urq26
Dette virker meget logisk, Tusen takk
Bare så jeg er sikker hvilket nr. EFI sikring
og hvilke sikring nuller ECU?
Legg innLagt inn:04 mar 2005 15:47
av GT4 CS
Den er vel nederst til venstre i sikkringsboksen din om du står forran bilen, det står tegning med forklaring på hvem som er hvem på lokket til sikkringsboksen din.
Det er den 15 amp sikkring til EFI som nuller ut ECU.
Sorry at jeg ikke har rukket komme innom deg, vært mye denne uka.
Da har jeg fått alt i orden
Legg innLagt inn:04 mar 2005 17:27
av urq26
Ikke noe problem, først skummet kjølevæsken mye i IC'en. Fylte på en halv liter. Skummingen ble borte, så det var nok lurt og lufte anlegget ved å ta ut sikringen først.
Justerte også opp litt trykk på turboen, nå lukter det pip pip. Lader litt over kiloen nå. Monterte forresten nye eksos i går 4,5" enderør. Bilder kommer
Re: Da har jeg fått alt i orden
Legg innLagt inn:04 mar 2005 17:37
av kennethx
urq26 skrev:Ikke noe problem, først skummet kjølevæsken mye i IC'en. Fylte på en halv liter. Skummingen ble borte, så det var nok lurt og lufte anlegget ved å ta ut sikringen først.
Justerte også opp litt trykk på turboen, nå lukter det pip pip. Lader litt over kiloen nå. Monterte forresten nye eksos i går 4,5" enderør. Bilder kommer
Du fikk vannpumpen til å gå når du skrudde på tenningen ja?
Legg innLagt inn:04 mar 2005 18:34
av GT4 CS
Er som dag og natt med ladetrykket

Bra det ordnet seg da. Får litt mere lyd fra dumpen og nå

Legg innLagt inn:20 okt 2005 20:53
av TheStig
kennethx skrev:Skal du fylle veske på kjølesystemet er det jo ett par ting å passe på.
1. vær sikker på at vesken er kald.
2. ta av lokket på radiator
3. ta av lokket på IC
4.fyll på til det renner over
5. ta ut EFI sikring, og skru på tenning (da går vannpumpen, høres veldig godt)
6. fyll på ettersom nivået synker, helt til det er fullt igjen.
7.skru av tenningen
8.sett i EFI sikringen
Ferdig.
Dersom steget med sikring og tenning utelates vil du ha luft i systemet.
Damn.. ta å write en sticky på den der kenneth! Good info. Men er det kun til påfylling av IC eller på motor også? Sliter nemlig litt med å få all luft ut av motorsystemet
Legg innLagt inn:21 okt 2005 08:20
av kennethx
For å få luft ut av motorsystemet setter du varmaparatet på full varme, starter motoren og fyller på radiator etter hvert som nivået synker.
Legg innLagt inn:21 okt 2005 08:23
av kennethx
TheStig skrev:
Damn.. ta å write en sticky på den der kenneth! Good info. Men er det kun til påfylling av IC eller på motor også? Sliter nemlig litt med å få all luft ut av motorsystemet
Kan heller lage en ny post, med passende topic