Side 1 av 1

Trimme diesel

Legg innLagt inn:20 mar 2005 06:57
av GT4 CS
Bare lurer litt, vet at på gml diesel turbo biler kunne man enkelt strupe slange fra turbo til ws og hente ut litt mer hk. Prøvde det nå på en nyere TDI, og må bare få si at det var en flause hehe. Den som intet våger intet vinner tenkte jeg og nappet enkelt og greit av slangen for og la turbo frilade, det hørtes at turbo jobbet SYKT, men den ville ikke ¨å noe bedere da heller, bare "druknet"
Noen som har noen innspill her? Må man rett og slett skru opp diesel trykket? Er jo plombert og vet ikke om jeg tørr det på en firmabil :wink:

Legg innLagt inn:20 mar 2005 09:57
av Christian
Hehe, driver med det samme på min egen firmafil. Veit ikke om dette gjelder alle, men på Hiace'n skal man kunne løsne på wastgateaktuatoren, legge imellom ettpar skiver, og sette alt sammen igjen. Diseltrykket må justeres opp. Dette gjelder den gamle turbomotoren, hvordan det er med den nye D4D motoren jeg har aner jeg ikke, men kan nok bruke samme fremgangsmåten.

Veit bare ikke om jeg tørr :roll:

Legg innLagt inn:20 mar 2005 12:33
av CelicaTurbo
kjenner lite til turbodiesler gitt, men er det ikke slik at det er vel så viktig å øke dieseltilførselen for å hente mer krefter fra dem?

Legg innLagt inn:20 mar 2005 18:57
av GT4 CS
Hehe, godt og høre ikke det bare er jeg som er ute etter mere krutt i tønna på jobben :D
Når man chipper en diesel så er det for det meste dieselpumpa som blir manipulert til og gi mere diesel, og da øker automatisk ladetrykket, vet ikke om jeg tørr fjerne plompa og øke trykket litt :idea: Hm, man fyller jo bare hullet etter plompa med stålplast og maler over med sølvmaling, det burde funke :wink:
Problemet er og justere riktig da, ikke bare og ta på feelingen det idag lenger :(
Men kjørte med et GEDIGENT K&N filter en stund, og det hjalp litt, iallefall på lyden hehe

Legg innLagt inn:20 mar 2005 20:04
av Christian
GT4 CS skrev:Hehe, godt og høre ikke det bare er jeg som er ute etter mere krutt i tønna på jobben :D
Når man chipper en diesel så er det for det meste dieselpumpa som blir manipulert til og gi mere diesel, og da øker automatisk ladetrykket, vet ikke om jeg tørr fjerne plompa og øke trykket litt :idea: Hm, man fyller jo bare hullet etter plompa med stålplast og maler over med sølvmaling, det burde funke :wink:
Problemet er og justere riktig da, ikke bare og ta på feelingen det idag lenger :(
Men kjørte med et GEDIGENT K&N filter en stund, og det hjalp litt, iallefall på lyden hehe
:mrgreen:

Legg innLagt inn:20 mar 2005 23:31
av GT_rider
GT4 CS skrev:Hehe, godt og høre ikke det bare er jeg som er ute etter mere krutt i tønna på jobben :D
Når man chipper en diesel så er det for det meste dieselpumpa som blir manipulert til og gi mere diesel, og da øker automatisk ladetrykket, vet ikke om jeg tørr fjerne plompa og øke trykket litt :idea: Hm, man fyller jo bare hullet etter plompa med stålplast og maler over med sølvmaling, det burde funke :wink:
Problemet er og justere riktig da, ikke bare og ta på feelingen det idag lenger :(
Men kjørte med et GEDIGENT K&N filter en stund, og det hjalp litt, iallefall på lyden hehe
Nja.. På nye dieselmotorer så er det nok litt mere enn dieselpumpa som blir justert. Nå vet jo ikke jeg hvilken bil du har, så jeg vet ikke hvordan det er i ditt tilfelle.