Side 1 av 2
Panser ”isolasjon”
Legg innLagt inn:03 apr 2005 10:35
av beck
På GT4’en begynner denne å bli noe ”lurvete”..

Hva slags funksjon har denne isolasjon, er det bare en støydemping eller? Kan denne fjernes uten at det byr på noe problem eller bør den skiftes ut?
Legg innLagt inn:03 apr 2005 11:31
av ErikG
Lurer på det samme. Det er jo en støy og varmeisolasjon. Tror den kan fjernes, MEN man bør nok legge noe varmeisolasjon over turboen og grenrør siden det blir VARMT der. Er redd lakken ikke skal like det.
Legg innLagt inn:03 apr 2005 12:13
av kennethx
Jeg kjørte både uten denne matten OG uten varmesjoldet på turboen, rødglødende turbo og manifold, men lakken tok ikke skade.
Ellers om du fjerner matten, så pass på å skjære ut ett stort nok stykke som inneholder lufting til reg.reim og dynamo, slik at du får med slike klips fester til å henge den biten fast. Hvis ikke må du lage en reodor felgen løsning på det luft inntaket.
Legg innLagt inn:03 apr 2005 12:33
av grimfer
Jeg fjerna også hele matta med all isolasjon og greier i påska. Jeg lurte også litt på om lakken kunne ta skade av det, men jeg tror det skal gå bra.
Kennethx: Kan du forklare dette litt nærmere?:
"pass på å skjære ut ett stort nok stykke som inneholder lufting til reg.reim og dynamo, slik at du får med slike klips fester til å henge den bilden fast. Hvis ikke må du lage en reodor felgen løsning på det luft inntaket."
Legg innLagt inn:03 apr 2005 13:06
av Tor
Kjører også uten denne støy/insolasjons matta som skal være oppunder huven

Ikke noe som tar skade. GT4 CS kan fortelle dere hva som skjer om du kjører med

i panna og matta tar fyr

Legg innLagt inn:03 apr 2005 19:58
av kennethx
grimfer skrev:Jeg fjerna også hele matta med all isolasjon og greier i påska. Jeg lurte også litt på om lakken kunne ta skade av det, men jeg tror det skal gå bra.
Kennethx: Kan du forklare dette litt nærmere?:
"pass på å skjære ut ett stort nok stykke som inneholder lufting til reg.reim og dynamo, slik at du får med slike klips fester til å henge den bilden fast. Hvis ikke må du lage en reodor felgen løsning på det luft inntaket."
Gjelder bare de med CS

Legg innLagt inn:03 apr 2005 21:39
av grimfer

heh.
Takk for det. Ble litt forvirra her jeg nå.

Legg innLagt inn:04 apr 2005 09:44
av GT4 CS
grimfer skrev:Jeg fjerna også hele matta med all isolasjon og greier i påska. Jeg lurte også litt på om lakken kunne ta skade av det, men jeg tror det skal gå bra.
Kennethx: Kan du forklare dette litt nærmere?:
"pass på å skjære ut ett stort nok stykke som inneholder lufting til reg.reim og dynamo, slik at du får med slike klips fester til å henge den bilden fast. Hvis ikke må du lage en reodor felgen løsning på det luft inntaket."
Av bildet under her ser du hva han mener,men du slipper jo det på din bil da du ikke har kjøling av register reima di

Legg innLagt inn:02 sep 2005 12:23
av kaimagne
Har et spørsmål til st205-eiere/forståsegpåere.
På denne potensielt norske bilen er det teppe i hele panseret, også over IC. Er det noe lurt da? Skal det være sånn? Ser for meg at det blir dårlig med lufting...
Legg innLagt inn:02 sep 2005 13:38
av ST205RR
om det er lurt vet jeg ikke men det er slikt teppe på alle ST205, siden den har vannkjølt ic og front montert radiator til denne så henter den ikke luft inn gjennom panseret,er vel samme på ST185 CS tror jeg
siden det blir ganske varmt under dær har jeg fjernet min matte og det funker bra, hører turbo suset og dumpen mye bedre også

Legg innLagt inn:02 sep 2005 19:29
av CelicaGT
Dåke som har fjerna matta på cs og st205. Når det snør og regner vil ikkje turboen/varmeskjoldet bli fullt i snø??? Blir vel missfarga også???
Vurderer å fjerne dette på min også. Sjekka prisen på den matta og det var over 1000,- for den

Legg innLagt inn:02 sep 2005 20:13
av 2fastgt4
har også fjerna matta.
har ikke opplevd noe problem med det.

Legg innLagt inn:02 sep 2005 23:15
av CelicaTurbo
det teppet er vel standard på ST185CS også og det er klart det hindrer luftflyten gjennom ventilen i panseret og derfor er det mange som skjærer det bort eller fjerner hele matten. Nå har ikke det hullet i panseret direkte tilknytning til kjøling av IC slik som på ST185 men det nedsenkede hullet skaper et vakum når luftstrømmen går over panseret, som da suger luften ut av motorrommet og dermed bidrar til vesentlig bedre flyt gjennom radiator til motor og til IC, dermed, så vil det hjelpe på kjøling av IC, det er også det som er hensikten til scoopen på ST185CS og ST205. Dermed vil det hjelpe å fjerne dette teppet for å bedre luftgjennomstrømning gjennom radiatorene

Legg innLagt inn:03 sep 2005 10:34
av CelicaGT
Da blir det neste "prosjekt"

Trur eg vil lage det til slik at eg kan montere på den delen som er under gittere på panseret når det snør.
Legg innLagt inn:03 sep 2005 11:35
av ST205RR
det er et plast deksel som er klipset fast under gitteret som hindrer vann/snø å komme inn,så du kan gjøre som meg og fjærne matta og la dekslet sitte igjen
