TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Mitt lille prosjekt for bedre kjøre egenskaper

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

 #99878  av Kjelliken
 
8) blir nok det ja ser på alternativer akkurat nå. blir ikke det helt store oppgraderinger i år men begynner vel med en større turbo tenker jeg. :wink:

 #99885  av CelicaTurbo
 
Funnet ut hva som skjedde med gamle turboen da? Altså, var det bare oljepakninger som røk eller knuste du turbin og kompressor til splintrer som gjennomhullet eksosen din eller hva skjedde egentlig? Vi er nysgjerrige mennesker vet du, da hjelper det ikke med "dæven, der strøk den vist med gitt!" :wink:

 #99924  av Amund
 
hull i eksosen hørte eg rykter om?
og to kompressorhjul som gikk hver sin vei?
ser ut som den tok skikkelig kveld når den først gikk av med uføretrygd.. 8)

 #99927  av kennethx
 
Bilder sier mer enn 1000 ord, er det ikke det de sier?
Vedlegg
IMG_1169_web.JPG
IMG_1169_web.JPG (198.92 kiB) Vist 1370 ganger
IMG_1172_web.JPG
IMG_1172_web.JPG (205.33 kiB) Vist 1371 ganger

 #99932  av Kjelliken
 
:? ja hva kan jeg si. sprekken i down pipen skyldes nok et stort dunk fra undersiden. Det er merker på front pipen. den kommer etter down pipen..

Turboen kan en vel tydelig se at har levd sine mest utfyllende dager. og har tatt kveld helt og fulstendig. Riktig at akslingen i turboen kan vris i to forkjellige retninger samtidig.

Er vel ikke helt bra det skulle en tro.

Så det blir på oppfrodring fra kjente ( Amund ) minnestund for den avdøde Turbo til helgen. :cry:

Og jakten på erstatter er påbegynt. :twisted:

 #99949  av GT4 CS
 
Er så kjipt når turboen parkerer tøffla og neter gå lenger :cry: Var akkuratt slik eksosdelen min ser ut også, fikk du den leie lyden da den smalt? Om vi ikke får reddet turboene så får vi gravlegge de på ACR i sommer og holde en liten seremoni utpå kvelden, sjenke dem den siste cognac hehe. Akselen min overlevde, eller det gjorde den ikke, den er skvev men knakk ikke. får håpe du og gikk klar av fremmedlegemer i motoren din da, hadde griseflaks jeg iallefall.
Tipper motor rommet ditt ser slik ut som på bildet under her nå, litt for god plass uten turboen i bilen.
Vedlegg
BILDERRR 085.jpg
BILDERRR 085.jpg (72.29 kiB) Vist 1391 ganger

 #99955  av CelicaTurbo
 
jøss ja, det der kan kalles et skikkelig havari.. men, det skal jo egnetlig være ganske sjeldent at slikt skjer med turboer da, så lenge det ikke kommer et fremmedlegeme inn i turbin eller kompressor da?

 #100047  av Kjelliken
 
:? ser no ut til at motoren har klart seg fint. og reserve turboen blir montert i kveld takk til amund for lån av den.

sermoni på ACR.. ja heh det hadde vert noe det. hehe.. :D :cry: :? :wink:

blir nok bestilt noe nytt i kveld tenker jeg. :wink: :roll: :twisted:

 #100896  av Kjelliken
 
:D kan meddele at den nå går som normalt med låneturbo fra Amund i vente på sin nye Turbo. 8)

 #101919  av Kjelliken
 
:D Da er tårn stagene kommet i hus. Vi får se om de ikke blir montert til torsdagens kjøring så får vi se om det hjelper på den ellers slakke bilen. :roll: bilder kommer litt senere.. :wink:

 #101927  av kennethx
 
:) Jeg synes det ble en god del stivere der bak i alle fall!

 #104554  av Kjelliken
 
Jippi :D fikk pakker i posten i dag.. Whitline krengestag og foringer...
Den andre pakken var derimot litt skuff.. :cry:

Det skulle ha vert en pakke med dødsråe TEIN dempere og fikk ett eller annet til en annen bil merke sikkert til en honda er ett eksos anlegg prøver og få kontakt med forhandleren og får se hva vi kan gjøre med dette... :roll:

Men det ordner seg sikkert..

Ellers har jeg bestilt meg nye dekk til sommerens strabaser så det blir ett sett med 17" hjul og 205 40 17 gatesliks på de hjulene der.
ellers har jeg også fått på toyo proxy på de vanlige 18" hjulene 225 35 18
ettersom de gamle maragoni dekkene ikke klarte to rolige dager på eikås. :oops: vaqr liksom gått i lett oppløsning. :roll:

:twisted: men med nye R dekk skal det bli riktig morro og tutle rundt på ACR.... :twisted:

 #107188  av Kjelliken
 
:evil: f@#$%&£$@#% nå er jeg skikkelig irritert og TNT som sa at pakken jeg skulle ha allerede var hentet fra han som hadde fått den var bare tull og tøys. fikk telefon i dag og demperene mine kommer sikkert ikke før langt ut i neste uke. blir hentet tidligst 18 mai.

Er bare såå klar for og få på de demperene på bilen og få skiftet noen foringer...

Dagens lyspunkt er jo såklart at R dekkene er kommet i hus og det er ikke umulig at de blir satt på om ikke lenge en 30 min eller noe ehehe :twisted: så kan jeg bare drømme videre om hvordan jeg kansje neste uke får demperene mine kansje... :roll: hvis de ikke kommer neste uke er jeg rimelig fucked altså med tanke på å være klar til ACR... :x

 #108363  av TheStig
 
neida.. bare å mekke som fan dag og natt

 #108397  av Kjelliken
 
eGtTurbo skrev:neida.. bare å mekke som fan dag og natt
8) er nok det som må til ser det ut til.. :evil: