TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • TS-OGN er da i gang!

  • All info relatert til klubben og forumet.
All info relatert til klubben og forumet.
 #9016  av CelicaTurbo
 
Vel, da har jeg bestemt meg for at TS-OGN er klar for lansering. Det er sikkert noen småmangler. Men ta en titt på forsiden http://www.ts-ogn.no :) Gamle url'en fungerer også fremdeles og blir brukt internt i forumet osv intill videre.

Det nye systemet tillater nyheter, artikler, brukertester, deling av linker og filer og en del annet snadder.

På høyre side finner dere en meny hvor dere kan finne artikler/eiersider sortert etter type bil eller type artikler. F.eks. kan dere se på trimmings-artikler for MR2 om dere ønsker det, eller dere kan se på trimmings-artikler for alle biler om dere ønsker det.

På venstre side er det mer generelle menyer som deling av linker, filer, link til forumet osv. Det fine med dette systemet er at dere selv kan delta med å fylle sidene med informasjon, foreslå deres egne artikler, lage produkttester, dele linker osv. Det er også mulig for dere å skrive kommentarer til det aller meste innholdet, inkludert artikler, eiersider, nyheter, linker osv.

For å kunne gjøre dette må dere lage dere en bruker og registrere dere. Bruk gjerne samme brukernavn som dere bruker i forumet, men husk at dette er å regne som to forskjellige brukere og har ingen felles registrert informasjon. Dere har førsterett på det brukernavnet dere har brukt i forumet så om dere mener at noen andre har "tatt" deres brukernavn så gi meg beskjed om det. Når dere registrerer dere får dere tilsendt et passord på epost. Bruk dette når dere logger inn første gangen, velg deretter "Min Brukerkonto", deretter "Endre din personlige info", og fyll inn videre info der. Passordet kan dere endre nederst på denne siden slik at dere husker det til senere.

Til slutt: håper dere synes dette er nyttig. Lek litt rundt og prøv dere frem så lærer dere hvordan alt er satt sammen. Finn deres egen bil på eiersidene f.eks. og legg en kommentar om hvor kul dere synes deres egen bil er? :)

Gi meg tilbakemelding på denne tråden :)
Sist redigert av CelicaTurbo den 11 okt 2003 18:31, redigert 2 ganger totalt.

 #9018  av erling
 
WOW! :shock: Det så dødsbra ut! Bilde Ser ut som du har lagt ned mye arbeid i dette!

Du hadde forresten blanda sammen bindestreker og punktum i linken din. :D

http://www.ts-ogn.no

 #9025  av CelicaTurbo
 
bare så det er sagt, sidene er basert på et rammeverk som heter Postnuke som gjør det meste av jobben, men all konfigureringen og innholdet var fremdeles en god del jobb, særlig siden jeg valgte å bygge opp alle menyer på nytt og vinkle strukturen på artiklene annerledes..

fint med bra "kritikk" ihvertfall, og linken har jeg ordnet nå.. :)

 #9027  av Erlend
 
Ser kjempeflott ut Kristian :) Dette blir bra! Moro at man kan kommentere saker og ting, blir mye mer interaktivt. Også er det flott at det er lettere for folk å skrive artikler om vedlikehold og stell av bilen!

 #9037  av Bjørni
 
Virkelig bra, dette er jo bare helt topp! Har du vært alene om hele omstillingen eller..?

Er positivt overasket... Keep up the good work :D :D :D

 #9044  av CelicaTurbo
 
Har gjort jobben selv ja men har brukt ferdig produsert rammeverk for nyheter og artikler og slikt så den dynamiske funksjonaliteten har jeg ikke laget selv, men det var nok å gjøre fordet så det er godt å bli ca ferdig med det :)

Gjenstår litt mer generell informasjon tilgjengelig for nye brukere, samt FAQ, og en artikkel eller to om generell trimming..

 #9053  av MR2turbo
 
Det ser veldig bra ut, så langt :) Har hatt familiebesøk, så jeg har ikke fått sett for mye på det enda..

Jeg skulle ha fornyet eiersiden min litt, hadde laget en som passet til den andre siden.. Kan jeg bare maile den til deg og så fixer du det?

 #9055  av turboman
 
Hei


Sidene så veldig bra ut..

Bare en liten ting..

Er det ingen "link" ifra forumet, og tilbake til ts-ogn.no-hovedsiden? Det hadde vært kjekt å ha, så man slipper å trykke "back" mange ganger, eller å "gå" inn på ts-ogn på nytt...


Eller var det kanskje bare jeg som ikke fant den...?


Knut Erik :D

 #9057  av MR2turbo
 
jeg gjør det sånn at jeg ter bort alt annet enn http://www.ts-ogn.no fra adresselinja og trykker enter... Men en link hadde nok vært greit, ja..
:)

 #9060  av CelicaTurbo
 
jeg har faktisk tenkt på det med link selv men forumprogramvaren gir ingen slike muligheter "ut av boksen" ihvertfall, men jeg kan nok se om jeg får ordnet noe annet kanskje for det er klart et savn.. Jeg kan f.eks. se om jeg får byttet ut phpbb-logoen oppe med en ts-ogn logo og gjøre sette en link på bildet?


Markus, bare send meg siden du har som html du så ordner jeg det :)

 #9062  av henningl
 
inbillte meg nå at det finnes en header.inc eller noe slikt som man kan bruke?

 #9067  av MR2turbo
 
CelicaTurbo skrev:Markus, bare send meg siden du har som html du så ordner jeg det :)
Flott det, da sender jeg den til deg en dag.. :) Skal bare finne ut hvilke bilder jeg skal bruke..

 #9078  av CelicaTurbo
 
mulig det Henning, har ikke studert dokumentasjonen så alt for grundig egentlig :)