Side 1 av 2
Bilder av luftfilter ønskes!
Legg innLagt inn:11 apr 2005 21:29
av grimfer
Jeg holder på å skisse litt ideer som gjelder montering av sportsluftfilter på bilen, (90 st185). Men det hadde vært greit å se hvordan andre har gjort det før, så jeg slipper å finne opp kruttet på nytt...
Vurderer om jeg skal ta bryet med å lage en boks til batteriet i bagasjerommet, for det ser grønnjæskli trangt ut nedi der...
Den luftmengdemåleren har liksom en litt lei vinkel!
Legg innLagt inn:11 apr 2005 21:34
av Elzin
kan vell legge på ett vinkel rør slik at du slipper fjerne bateriet, og heller legger luft filteret bak? men kassen er jo ikke dum for å slippe unna vann og støv.
Legg innLagt inn:11 apr 2005 21:36
av grimfer
Har helst lyst til å slippe å ha en skarp vinkel på røret, siden gjennomstrømminga blir alvorlig bremsa...
Men hvis noen har hatt suksess med et eller annet her, så vil jeg gjerne høre detaljene!
Har en bror som kan aluminiumsveising, og jeg har planer om å utnytte hans kunnskaper litt.
Legg innLagt inn:11 apr 2005 21:38
av GT_rider
Tok ett kjapt søk på forumet og fant denne tråden. En del bilder og forklaringer av hvordan ett filter kan monteres.
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... ight=apexi
Legg innLagt inn:11 apr 2005 21:42
av grimfer
Takker, GT rider. Jeg driver og leser nå...

Legg innLagt inn:12 apr 2005 02:12
av GT4 CS
Her ser du løsninga jeg har gjort, en brakket i stål er tilpasset til luftmassemåler, så kjøpte jeg et styggt svart 3"plastrør og en liten kort bit 3" stålrør til og feste luftfilter i plastrøret med, fungerer som bare fy, er plass til litt større filter en det jeg har og, man bare tilpasser litt med rør osv.
Legg innLagt inn:12 apr 2005 13:00
av grimfer
GT4CS: Teknisk sett er det en av de bedre løsningene jeg har sett så langt. Det ser ut som om lufta får friere flyt der enn med rør som er sveisa i skarp vinkel!
Så voldsomt pent var det ikke... Men who cares.
Hva slags filter har du?
Legg innLagt inn:12 apr 2005 13:03
av grimfer
Opps. glemte å lese signaturen. Du har K&N. Hvordan er dette filteret sammenlignet med Apexi?
Må K&N-filteret oljes? Har sett at enkelte er bekymret for at olja skal komme inn i LMM og brenne seg fast, og dermed gi feil signaler til ECU (stemmer dette?)... Jeg vet sannelig ikke hva jeg skal gjøre. Finnes så mange ulike meninger om dette.

Legg innLagt inn:12 apr 2005 13:11
av kennethx
Du har en flap sensor på GT4, ikke slik glødetråd, så akkurat det problemet har du ikke med olje.
Legg innLagt inn:12 apr 2005 15:11
av Tor
grimfer skrev:
Må K&N-filteret oljes? Har sett at enkelte er bekymret for at olja skal komme inn i LMM og brenne seg fast, og dermed gi feil signaler til ECU (stemmer dette?)... Jeg vet sannelig ikke hva jeg skal gjøre. Finnes så mange ulike meninger om dette. 
Vært for mye inn på 200SX forumet?

Legg innLagt inn:12 apr 2005 15:28
av grimfer
hehe
nei, har nok ikke det, bare leste en tråd som ble posta her om montering av luftfilter, samt forskjellige forslag til løsninger...
Så da er det uproblematisk å bruke filter som må oljes da? Det ville jo i så fall være en lettelse.
Jeg vil veldig gjerne ha litt tall, dersom noen har det. Dimensjoner og varenr på filter... osv.

Legg innLagt inn:12 apr 2005 17:06
av CelicaTurbo
Kanskje jeg skal ta et bilde av hvordan jeg har gjort det med filteret da. Det er ideellt med tanke på flow ihvertfall (så lenge man bruker standard innsugslange og ikke flytter batteriet ihvertfall), men det er trangt så man kan ikke bruke lange K&N filtre ihvertfall, må ha et kort filter med stor diameter og kort stubb ut fra selve filterbiten. I praksis tror jeg egentlig at det kun er Apexi og Blitz filteret som kan festes slik jeg har gjort det.
Legg innLagt inn:12 apr 2005 17:13
av Rolfis
Det finnes et K&N kit til GT4..
http://www.knfilters.com/search/product ... od=57-0388
Installasjonsveiledning
her
Legg innLagt inn:12 apr 2005 17:15
av Gjertsen
her har du sveise opplegget jeg hadde på gamle carlosen min.
Lykketil

Legg innLagt inn:12 apr 2005 19:32
av grimfer
CelicaTurbo skrev:Kanskje jeg skal ta et bilde av hvordan jeg har gjort det med filteret da. Det er ideellt med tanke på flow ihvertfall (så lenge man bruker standard innsugslange og ikke flytter batteriet ihvertfall), men det er trangt så man kan ikke bruke lange K&N filtre ihvertfall, må ha et kort filter med stor diameter og kort stubb ut fra selve filterbiten. I praksis tror jeg egentlig at det kun er Apexi og Blitz filteret som kan festes slik jeg har gjort det.
Det høres definitivt brukbart ut! Bilde ønskes velkommen!
