TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Instrumentbelysning

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #100239  av grimfer

Jeg maser enda en gang!

Heldigvis er det alltid noens om er tålmodig med meg og gidder å svare...

Belysningen i instrumentene er veldig svak, og viserne er helt mørke. Jeg tenkte jeg skulle åpne inn til instrumentene og skifte pærer eller dioder eler hva det nå er som lager lys.

Men i følge Chilton's manualen så er det ikke bare enkelt.

Må man virkelig demontere hele dashbordet for å komme til? :?: :?:

#100243  av Marlboro

Skjer det ingenting når du vrir på den lysstilleren nede til venstre for rattet heller? Kanskje den som er problemet, siden det bare er svakt.

#100283  av CelicaDeath

det som var problemet hos meg når jeg først kjøpte den :)

#100284  av grimfer

Hehe, nei. Det er ujevnt opplyst, og den knappen har jeg prøvd. Vær sikker på at jeg prøver alt før jeg begynner å skru opp og fjerne ratt og halve interiøret!

#100293  av Tor

Du må nok desverre demontere store deler av dashen ja. Skal selv bytte 1 pære i varmeapparat delen som ikke lyser hos meg. Men når at begyner og demontere vil du finne ut at det er morro og demontere dash :)

Har selv demontert litt da jeg henta strøm til turbotrykkmåleren. Selve dashen må vippes fremover ettersom jeg har forstått for og bytte lys pærer.

#100322  av Elzin

hadde vært fint om dere kunne tatt bilder under demonteringen ;)

#100408  av larsst185

Du må løsne wiren på varmeapparat kranen på torpedoen i motorommet + en vire rett oppafor gassfoten din,legg deg ned på dørken å se opp under dashen så ser du den.Når du har gjordt dette du løsner du de skruene du ser som holder omremminga rundt varmeappregulering og instrumenter fast.du må også ta av den svarte plast delen som ligger i nerkant av instrumentet da et par skruer er skjult bak den.

#105959  av B_Quist

Jeg hadde samme problemet med min celica, jeg prøvde å åpne dashen men det var jo nesten umulig fant jeg ut. Men så fikk jeg et tips fra en kompis, om å slå ganske hardt oppå dashen fordi det kunne være litt dårlig kontakt. Jeg gjorde dette noen ganger og vips lyste det opp som et juletre! :lol: Har aldri hatt så gode lys i dashen min før... :D Så før du begynner å demontere halve bilen burde du i det minste prøve dette.

#105988  av cs2451

B_Quist skrev:Jeg hadde samme problemet med min celica, jeg prøvde å åpne dashen men det var jo nesten umulig fant jeg ut. Men så fikk jeg et tips fra en kompis, om å slå ganske hardt oppå dashen fordi det kunne være litt dårlig kontakt. Jeg gjorde dette noen ganger og vips lyste det opp som et juletre! :lol: Har aldri hatt så gode lys i dashen min før... :D Så før du begynner å demontere halve bilen burde du i det minste prøve dette.
Har vert heldig du da.. min erfaring på sånt er at det slutter å fungere etter et par dager..

#106171  av grimfer

Det fungerte ikke så bra. Det ble ikke verre, men det ble ikke bedre heller...