FAEN! Vi har gått i Bagasjeroms-fellen! :(
Legg innLagt inn:16 apr 2005 12:08
Huff og huff!! jeg og SW20 skulle bytte lykter på MR2en... så tenkte vi å bytte lås sylinderen også, men fant ut at det muligens var feil sylinder siden jeg jo har orginal toyota alarm på bilen... etter det vet jeg ikke helt hva som skjedde..på en eller annen måte ble ikke lås sylinderen satt inn igjen.... (SW20?????+
)
uansett.. Vi smekka jo igjen lokket og trodde alt var vel...
Så kom et nytt problem. Pakningen som var mellom dumpventilen min og røret hadde blitt blåst ut fant en mekaniker ut. Han konstaterte at når turboen ladet gikk 50% av luften ut istedet for å gå til motoren.. DEtte forklarer jo hvorfor bilen har gått så dårlig osv... han lagde en ny pakning, og bilen ble jo som et MONSTER igjen... MEN... for å kompensere for tapt effekt økte vi jo gradvis turbotrykket da vi ikke skjønte hva som var galt til å beygnne med... Resultatet nå er jo at det erpreset på over 2 bar! og det kan jeg jo ikke kjøre med... gir jeg full gass nå så smeller sikkert hele motoren... problemet er bare at for å stille på trykket MÅ Jeg inn i bagasjerommet!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Og bagasjerommet får vi jo ikke opp!!!!!!!!
dere andre som har gjort denne tabben: hvordan løste dere problemet? nå har jeg jo lexus lykter på (tilsvarende 94+). Jeg får jo ikke av disse heller siden de er skrudd fast i senterplaten og den igjen er festet fra innsiden av bagasjerommet med muttere på boltene....
Vi må sikkert skjære i metallet på utsiden for å komme oss inn i bagasjerommet.. så heller sveise igjen senere eler noe.. men først må vi jo komme oss "forbi" lyktene uten å ødelegge dem... Og lyktene er jo helt flunkende nye og...
hva skal jeg gjøre???? Faen altså! dette er jo bare så typisk.... m\


uansett.. Vi smekka jo igjen lokket og trodde alt var vel...

Så kom et nytt problem. Pakningen som var mellom dumpventilen min og røret hadde blitt blåst ut fant en mekaniker ut. Han konstaterte at når turboen ladet gikk 50% av luften ut istedet for å gå til motoren.. DEtte forklarer jo hvorfor bilen har gått så dårlig osv... han lagde en ny pakning, og bilen ble jo som et MONSTER igjen... MEN... for å kompensere for tapt effekt økte vi jo gradvis turbotrykket da vi ikke skjønte hva som var galt til å beygnne med... Resultatet nå er jo at det erpreset på over 2 bar! og det kan jeg jo ikke kjøre med... gir jeg full gass nå så smeller sikkert hele motoren... problemet er bare at for å stille på trykket MÅ Jeg inn i bagasjerommet!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Og bagasjerommet får vi jo ikke opp!!!!!!!!

dere andre som har gjort denne tabben: hvordan løste dere problemet? nå har jeg jo lexus lykter på (tilsvarende 94+). Jeg får jo ikke av disse heller siden de er skrudd fast i senterplaten og den igjen er festet fra innsiden av bagasjerommet med muttere på boltene....

Vi må sikkert skjære i metallet på utsiden for å komme oss inn i bagasjerommet.. så heller sveise igjen senere eler noe.. men først må vi jo komme oss "forbi" lyktene uten å ødelegge dem... Og lyktene er jo helt flunkende nye og...
hva skal jeg gjøre???? Faen altså! dette er jo bare så typisk.... m\

