Side 1 av 1

Noen som kan hjelpe?(motorfusk over 4000rpm)

Legg innLagt inn:17 apr 2005 19:32
av EilertseN
Har fått et lite irriternede problem på min mr2(gti 3sge)! Jeg startet opp bilen i dag å skulle kjøre på jobb. etter noen km. måtte jeg akselerer ut på E8`a. Når jeg kom over 4000rpm da T-visen normalt slår inn å man får kicket,var det akkurat som det kom en sperre som slo inn. Bilen dro ikke noe og slet på en måte med å få turtallet mer opp.(man kan samenligne dette på en måte når man en moped og man akselerer med choken på) Da bilen var begynt å bli ordentlig varm var den tilbake til sitt ess.Og dro som bare f... over 4000rpm igjen. Noen som har vært borti dette,eller har noen forslag før jeg må begynne feilsøkingsprossesen.?

Legg innLagt inn:17 apr 2005 21:39
av EilertseN
har funne ut at det ikke nødvendigvis trenger være kald motor før den fusker.. ingen som har vært borti dette ?

Legg innLagt inn:17 apr 2005 23:44
av Anders gullstein
Er det ikke overledning på en av pluggledningene dine da? Hadde et lignende syndrom på Galant'n min. Var som en turtallsperre på 4000 hvis du skjønner.

Legg innLagt inn:18 apr 2005 07:36
av EilertseN
Ja det er mulig har aldri hatt det tidliger på biler. flere tips?

Legg innLagt inn:18 apr 2005 09:44
av kaimagne
Høres mye ut som en defekt plugg ja... Lenge siden forrige pluggskifte? Uansett, det er jo fort gjort å ta opp pluggene og sjekke dem. Tror jeg ville ha putta inn mye energi på den biten der, før jeg feilsøkte videre.

Legg innLagt inn:18 apr 2005 16:54
av EilertseN
Jeg byttet plugger for ca. 5000km siden. Men jeg kjøpte Beru sine plugger. Dette var plugger med 3 ledere. Har hørt en del dritt om disse. Noen som har vært borti dem ?

Legg innLagt inn:18 apr 2005 17:02
av _speedy
Ikke at jeg kan noe om dette,men vi fikk samme problem på vår -02 Diesel Previa...Der fikk vi turtallet opp til 3000,men ikke mer. Problemet var at luftinntaket(?) hadde løsna, og motoren fikk ikke luft nok eller noe.. :?

Legg innLagt inn:18 apr 2005 20:51
av Dont_Panic
hatt ca. samme problem, var ved litt lavere turtall (ca 2000-3000).. bytta plugger, fordeler/rotor og pluggledninger uten at det hjalp.. problemet var at det var lekasje av olje ned i ene hullet som pluggene sitter i (ser det lett om det er det når du napper av pluggledningene og kikker nedi, bør være rent), "lokket" på kammen var dårlig skrudd til evt. så har det løsna med årenes løp.. bytta likegodt pakninger når jeg hadde det fra hverandre, og problemet ble borte..

Legg innLagt inn:18 apr 2005 21:02
av sw20
hadde dårlige plugg leninger for litt siden... hadde dette problemet heile tida på kald motor da...

løyste det med å venne meg til å ikkje dra an på kald motor..
men det kunne sje på varm motor...
viste seg at den eine legninga var nesten av....

kan jo vere at du har dradd i den eller dei eller noe..

Legg innLagt inn:18 apr 2005 21:23
av Master
Hadde dette problemet med en volvo 460 en gang. (mamma sin.. :) ) da var det noe galt med bensinpumpa - greide ikke levere nok bensin. Sjekk bensinfilter osv også.

Legg innLagt inn:19 apr 2005 14:18
av EilertseN
i dag fant jeg feilen :) ikke noe innvikla akkurat ! Overslag på pluggene,hadde hatt motorvask her om dagen. Og to ut av plugghettene er ikke HELT tett.. det var da kommet vann ned i plugg hullene og vips.. overslag.. Fikk blåst det tørt og vips.. ny bil.. hehe.. kjørte også feilsøkingsprogram på den for sikkerhets skyld.. samt omhet tenningssystemet. Alt ok..