Furinax skrev:Du skriver at du har justert opp Turbo`n til 1bar. Er det Orginal Turbo`n eller har du byttet? og en ting til 1.2mm eller 2mm topp pakning?
Prøver bare å samle mest mulig info og tips til jeg skal handle:)
Spiller ingen rolle om det er 1,2 eller 2mm pakning som står på de motorene, tro meg jeg har prøvd det, på gamlebilen min var det en 1,2mm pakning på, og den har jo greit med effekt, dette med at man MÅ ha 2mm pakning er bare tull, det finnes ingen fasitsvar på hvor mye en stålpakning tåler.
Det som faktisk er en vanlig ting å gjøre er å bytte til 2mm pakning for å få lavere kompresjon i motoren, og derfor lade mere, men det er ikke vits i å gå så langt ned i kompresjon på en forholdsvis std motor.
Problemet er at i 99% av tillfellene hvor man tar toppen av på en supra så må toppen slipes, og man kan dermed velge diverse tykkelser på pakningen, men det er ALLTID rett å holde seg i samme land som originalt med hensyn til kompresjon, skal man bygge en værsting motor, så sliper man blokk og topp, for så å regne ut hvor mye dish man trenger i stemplene, når det er gjort så monterer man den tynneste pakningen som er , for så å kompensere videre med tykker senere.
men dette med at folk på diverse forum sier at man skal ha 2mm over 300-350hk er BARE tull.
Litt nyttig lesing
