Side 1 av 1

NA supra

Legg innLagt inn:20 apr 2005 17:06
av Wishmaster
Er det noen som vet sånn ca hva en ferdig registrert høyrestyrt NA supra 93-94 mod med ca 100 000 - 150 000km på tellern vil komme på her i Norge? Sitter og tenker på mulige neste bil :)

Legg innLagt inn:20 apr 2005 21:23
av Furinax
Jeg har allerede starten en lignende post der du finner linker etc til å finne ut akkurat det der.

http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=8091

Legg innLagt inn:20 apr 2005 22:03
av Castrol
Er noen tråder her som kanskje gir deg svar på det du lurer på.. Supra mk4 na, har vært diskutert endel i det siste. :wink:

TurboKnut eller Quicksilver her på forumet kan jo få tak i bilen du vil ha. :)

http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... highlight=

http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... highlight=

http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... highlight=

Legg innLagt inn:20 apr 2005 22:35
av TurboKnut
Denne er i Norge og kommer på ca 210.000,- med nye lykter og små skilter.

5 trinns manuell kasse.
86.000 km og strøken.

Legg innLagt inn:23 apr 2005 11:10
av Skylar
Muligheter for å bygge om høyrerattede til venstre rattede? og eventluellt ka koster noe sånt?

Legg innLagt inn:23 apr 2005 11:42
av TurboKnut
Da kan du like gjerne bruke pengene på å kjøpe en venstrerattet bil.

Legg innLagt inn:23 apr 2005 15:23
av Johnny_Bravo
TurboKnut skrev:Da kan du like gjerne bruke pengene på å kjøpe en venstrerattet bil.
Hvorfor er egentlig høyrerattede biler billigere?

Legg innLagt inn:23 apr 2005 18:51
av øxseth
Johnny_Bravo skrev:
TurboKnut skrev:Da kan du like gjerne bruke pengene på å kjøpe en venstrerattet bil.
Hvorfor er egentlig høyrerattede biler billigere?

sikkert pga de er ikke så atraktive i norge

Legg innLagt inn:23 apr 2005 19:21
av GT_rider
øxseth skrev:
Johnny_Bravo skrev:
TurboKnut skrev:Da kan du like gjerne bruke pengene på å kjøpe en venstrerattet bil.
Hvorfor er egentlig høyrerattede biler billigere?

sikkert pga de er ikke så atraktive i norge
Veldig kjekke i manuelle bomstasjoner :wink: Ellers er det jo bare en vanesak.

Legg innLagt inn:24 apr 2005 14:46
av @lpher
Mange gode forslag her...men...det stikker nok litt dypere enn som så vil jeg tro :) Jeg tror nok at tilgangen på biler (i dette tilfellet Supra) ser ut til å være laaaaaaangt bedre enn det vi har her i vesten...og at nettopp dette er hovedgrunnen til de lave prisene på RHD-Supras :)

Legg innLagt inn:24 apr 2005 15:41
av spkstrp
@lpher skrev:Mange gode forslag her...men...det stikker nok litt dypere enn som så vil jeg tro :) Jeg tror nok at tilgangen på biler (i dette tilfellet Supra) ser ut til å være laaaaaaangt bedre enn det vi har her i vesten...og at nettopp dette er hovedgrunnen til de lave prisene på RHD-Supras :)
hehe... eller tilbud og etterspørsel som vi økonomer kaller det :roll: som man visstnok kan lære en pappegøye å si :)

Legg innLagt inn:24 apr 2005 22:26
av Skylar
hvordan er det å kjøre en høyre rattet ? Noen med erfaring?

Legg innLagt inn:25 apr 2005 07:40
av Goose
Skylar skrev:hvordan er det å kjøre en høyre rattet ? Noen med erfaring?
I utgangspunktet er det litt "rart" siden du føler med på side linje isteden for midtlinja. Men det kan man venne seg til.

Når du skla forbi lastebil så er det litt mer vrient fordi du har lite sikt til venstre, men det er ikke noe problem heller fordi du skal ikke sitte klint i bakken på lastebilen før du skla forbi. (dete er logisk)

Ellers så kommer du til å sette på vindusvisker isteden for å blinke i første uka :wink:

Så må du veksle deg fra å kjøre med venstre hånd og gire med høyre så må du gjøre alt omvendt nå. Men girkassa har fremdeles lik utveksling.

Jeg kjørte en Skylinge R33 til en kamerat av meg i 45 km og det ble veldig uvandt. (første tur) Du vingler litt frem og tilbake osv, men jeg tipper maks 1 uka og legger du ikke merke til det.

Kameraten min sier at man tørr mer med en høyrestyrt, fordi du sitter trygt ved kanten så hvis du krasjer så er det pasasersiden som går :wink:

Og siste ting, bommer og betaling er litt problem :wink: