Side 1 av 3
Tuning Av GT4 90 mod.
Legg innLagt inn:21 apr 2005 20:42
av Luciferen
Vurderer å tune min Gt4 pluss litt service.
Open air kit ombygget med filter i front
eksos kpl + fjerning av katalysator
Nye EBC bremsekloser Front+ bak + Ny racing bremsevæske.
Full sjekk av motor + service motor , olje plugger etc.
Og montere 2 computerbokser (Dastek Piggyback).
mappin g av bil i benk
Alt skal gjøres hos Tuningspesialisten.no
Vil dette gi noen resultat og er det å annbefale?
Noen som har noen tanker om dette?
Håper på råd
Legg innLagt inn:21 apr 2005 20:52
av Elzin
kan ikke si jeg har så enormt mye peiling, men om jeg var deg og med ræva full av penger hadde jeg også skiftet eksos anlegg siden motoren slutter å trekke godt på ca 5500 omdreininger

og etter montering kan du kjøre til turtall sperren med godt trekk
Legg innLagt inn:21 apr 2005 22:14
av CelicaTurbo
Du vil nok kunne hente en del effekt fra det der ja, 250-260 kanskje avhengig av hvor modig du er på trykket.. kanskje mer også. Men en del av de jobbene slik som bytte olje, bremsevæske, bremseklosser er såpass enkelt servicearbeid at du vil spare penger på å gjøre dette selv eller få en kompis til å gjøre det.
Legg innLagt inn:24 apr 2005 22:01
av 2fastgt4
da er du der jeg startet.og når turboen din går til helvete har du en utmerket grunn til å kjøpe en st3 ct26turbo
da runder du lett 300hk.etter mye moro med det ryker stempelringa,da har du en unskyldning til å kjøpe inn smidde stempler.

.......................................................................................................................------------

Legg innLagt inn:24 apr 2005 22:04
av 2fastgt4
FMS tuningspesialisten er blitt utrolige flinke med disse bilene.
wonder why

Legg innLagt inn:24 apr 2005 22:10
av GT4 CS
Legg innLagt inn:25 apr 2005 09:28
av Kjelliken

Kan veld trygt si at det der er en god begynnelse. Og at det neppe etter den oppgraderingen der vil gjøre at du får mer smak og vips var tuningen kommet opp til det dobbelte og litt til av det du tenkte på tilogbegynnemed.
Stå på sier bare jeg.
Og enig med celica turbo her skifte bremseveske og slikt er barnemat lett og gjøre selv eller få en kompis til og hjelpe med.

Re: Tuning Av GT4 90 mod.
Legg innLagt inn:25 apr 2005 10:16
av GT4 CS
Luciferen skrev:Vurderer å tune min Gt4 pluss litt service.
Open air kit ombygget med filter i front
eksos kpl + fjerning av katalysator
Nye EBC bremsekloser Front+ bak + Ny racing bremsevæske.
Full sjekk av motor + service motor , olje plugger etc.
Og montere 2 computerbokser (Dastek Piggyback).
mappin g av bil i benk
Alt skal gjøres hos Tuningspesialisten.no
Vil dette gi noen resultat og er det å annbefale?
Noen som har noen tanker om dette?
Håper på råd
Skal de legge filteret i fronten av bilen?
Montering av eksos,alt med bremsene dine,service på motor med olje og plugger bør du gjøre selv. Her kan du spare mange tusen kr. Hvor i landet bor du?
Sjekk av motoren din koster deg nokk 1 times job da de ser etter lekasjer,tester komp + litt små ting.
De pengene du sparer selv (nærmere 7-8000kr) kan du jo bruke på enda mere godis til bilen din, som f.eks ny clutch,turbotrykksmåler osv. Den orginale turbotrykksmåleren er en liten bløff bare. Vil og anbefalle deg og montere en boost controller, for selv om du chipper bilen din kan du stille ned trykket ditt og få mindre effekt slik at du er litt tryggere om du pluttselig blir innvitert på bremse effekt hos biltilsynet

Legg innLagt inn:25 apr 2005 15:18
av Luciferen
Har sett litt på turboen å der står det CT26. Er det den orginale turboen eller? Hadde bilen på service i fjor å der sa dei at den orginale turboen var byttet ut med en større.
Legg innLagt inn:25 apr 2005 15:26
av GT4 CS
Er orginal turboen ja.
Legg innLagt inn:25 apr 2005 15:48
av Tor
CT26 er nok orginalen ja. Står helt eksakt "Totota CT26" på den.
Legg innLagt inn:25 apr 2005 16:16
av Luciferen
Jeg bor 4 mil fra Ålesund. Lurte på å ta meg en tur til Tuningspes. (Flisundet nær kongsvinger) i fellesferien. dei skulle ha 44.000 for arb og deler. Men tenker nok at bremser, plugger og eksos kan gjørest hjemme. Trur desktap piggyback har boostcontroller, eller er jeg helt på jodret nå? Er ny innen tuning. Har en bror med en Impreza gt som skal tunes. må prøve å holde følge med han.
Legg innLagt inn:25 apr 2005 16:25
av GT4 CS
Oki, da er det litt langt og møtes for og hjelpe til hehe. Om du ikke får noen til og hjelpe deg før fms så kan vi jo møtes før du drar dit. På veien assa

Legg innLagt inn:25 apr 2005 18:11
av Luciferen
Skal nok klare meg. Naboen er Toyota mekaniker så blir det problem så er d bare å spør han.
Legg innLagt inn:25 apr 2005 18:36
av CelicaTurbo
Luciferen skrev:Trur dastek piggyback har boostcontroller, eller er jeg helt på jodret nå? Er ny innen tuning.
piggyback'en heter Dastek Unichip

Og, du får boostcontroller som tilleggsmodul til disse ja men jeg ser britene (som bruker Dastek mye) ikke er helt overbevist om at den modulen er så veldig bra og de anbefaler andre måter å kontrollere trykket på. En annen controller vil også gi deg muligheten til selv å styre trykk om du ønsker det, mens Dastek modulen vil kun gi deg to faste valg om jeg husker rett.