Inkompetente Toyota folk?
Legg innLagt inn:22 apr 2005 02:42
Nå er jeg litt irritert... En uke etter at jeg kjøpte min nye MR2 Turbo sprakk "the hose from hell" (selvfølgelig..) med det resultat at kjølevann sprutet opp på en glødende manefold og jeg fikk noen sprekker i denne... Noe som igjen førte til at manefold måtte byttes.. Jeg var ikke klar over at manefolden var gåen, jeg leverte bilen inn på toyota for at de skulle bytte kjølevannslangen... men fikk jo igjen bilen med ny manefold også.. og en regning på 11000 kr når jeg hadde ventet meg en regning på rundt 2000 kr max...
Det er vel unødvendig å si at jeg ble ganske irritert... Jeg skrev om dette en før, så mange av dere skjønner sikkert hva dette dreier seg om.
Uansett. Problemet nå er at nå er det blitt litt frieksos et sted mellom blokka og manefolden. dette må jo være en garanti sak tenkte jeg, så jeg gikk inn på toyota og klagde på dette. De tok inn bilen og kikket på den uten å ta betalt for dette. Var samme mekanikeren som så på den, og han visste med en gang hva problemet var. Jeg fikk vite at gjengene på ene bolten til blokka som manefolden festes i var gåene.. så de fikk ikke teitet mutteren til skikkelig på akkurat den bolten... dermed presser litt eksos seg ut her. med dertil tap av effekt (siden det jo er eksosen som driver turboen..)
Jeg spurte hva de hadde tenkt å gjøre med dette.. men de mente tydeligvis at bolten må ha vært ødelagt FØR de fikk den inn på service.. men jeg hadde jo INGEN roblemer med noe frieksos FØR den kjølevannslangen sprakk.. så det må etter min mening være noe som har skjedd MENS bilen var på verksted hos toyota??? men dette nekter de for... så spurte jeg hva man eventuelt da kan gjøre for å FIKSE Dette problemet?
Svaret jeg fikk fikk ga meg frysninger:
Neis.. må vel bytte hele blokka da... svarte mannen bak disken..
Er det slik hos toyota, at en nyoverhalt motor som er helt 110% ellers må byttes fordi gjengene på en bolt er gåen???? da er ikke smerteterskelen særlig høy hos toyota vil jeg si... det må da kunne gå ann å gjenge opp igjen denne bolten, eller tette igjen med pakninger eller et eller annet... ?
Syntes det virker helt sykt å i det hele tatt foreslå å bytte hele blokken.. Jeg er ingen mekaniker, men har mange kompiser som er. Og alle bare LER av forslaget fra toyota...
Beskjeden jeg fikk videre var at: de ville annbefale meg å bare leve med det.. siden det var såpass lite...
Greit nok,.,. det er ikke rare greiene, men det er et irritasjonsmoment! og når jeg mener det er noe som oppstod ETTER at bilen var hos de så er det SPESIELT irriterende! en annen ting er jo at de hadde glemt å koble på div slanger også når jeg fikk den igjen, og slangen fra wastegaten var ikke koblet på... En mekaniker-kompis av meg mente på at dette var nok årsaken til at jeg fikk så kraftig tennings bank at banke sensoren tok kvelden.. så var det over 1500 kr for ny banke sensor også...
IGJEN: Noe toyota er indirekte ansvarlig for pga "slett" arbeid....
Når man leverer bilen inn på merkeverksted forventer man jo at bilen er i BEST mulige hender.. og at man får den igjen i topp stand...
men dette er jo tydeligvis ikke tilfellet.. jeg ser for meg et verksted der penger betyr mer enn kvalitet og service, og der det kun er om å gjøre å få bilene ut så fort som mulig slik at de kan tjene mest mulig penger på minst mulig arbeid..
Ble litt lang denne posten, men måtte få ut litt agreasjon her...
Er det noen som har noen forslag til hva jeg kan gjøre med dette? er det mulig å få gjenget opp igjen denne bolten?
Det er ikke mye frieksos det er snakk om, men når jeg starter bilen når den er kald hører jeg godt det er noe putring baki der.. hundrevis av små eksplosjoner høres litt sjenerendes ut.. etter 5-10 min når motoren er blitt varm er det imidlertid ingen frieksos lenger.. jeg regner med at metallene da utvider seg litt slik at det blir forseglet... så problemet er der bare år motoren er helt kald..
ForBASKA irriterende....
Toyota service på sitt værste dette her..
Det er vel unødvendig å si at jeg ble ganske irritert... Jeg skrev om dette en før, så mange av dere skjønner sikkert hva dette dreier seg om.
Uansett. Problemet nå er at nå er det blitt litt frieksos et sted mellom blokka og manefolden. dette må jo være en garanti sak tenkte jeg, så jeg gikk inn på toyota og klagde på dette. De tok inn bilen og kikket på den uten å ta betalt for dette. Var samme mekanikeren som så på den, og han visste med en gang hva problemet var. Jeg fikk vite at gjengene på ene bolten til blokka som manefolden festes i var gåene.. så de fikk ikke teitet mutteren til skikkelig på akkurat den bolten... dermed presser litt eksos seg ut her. med dertil tap av effekt (siden det jo er eksosen som driver turboen..)
Jeg spurte hva de hadde tenkt å gjøre med dette.. men de mente tydeligvis at bolten må ha vært ødelagt FØR de fikk den inn på service.. men jeg hadde jo INGEN roblemer med noe frieksos FØR den kjølevannslangen sprakk.. så det må etter min mening være noe som har skjedd MENS bilen var på verksted hos toyota??? men dette nekter de for... så spurte jeg hva man eventuelt da kan gjøre for å FIKSE Dette problemet?
Svaret jeg fikk fikk ga meg frysninger:
Neis.. må vel bytte hele blokka da... svarte mannen bak disken..
Er det slik hos toyota, at en nyoverhalt motor som er helt 110% ellers må byttes fordi gjengene på en bolt er gåen???? da er ikke smerteterskelen særlig høy hos toyota vil jeg si... det må da kunne gå ann å gjenge opp igjen denne bolten, eller tette igjen med pakninger eller et eller annet... ?
Syntes det virker helt sykt å i det hele tatt foreslå å bytte hele blokken.. Jeg er ingen mekaniker, men har mange kompiser som er. Og alle bare LER av forslaget fra toyota...
Beskjeden jeg fikk videre var at: de ville annbefale meg å bare leve med det.. siden det var såpass lite...
Greit nok,.,. det er ikke rare greiene, men det er et irritasjonsmoment! og når jeg mener det er noe som oppstod ETTER at bilen var hos de så er det SPESIELT irriterende! en annen ting er jo at de hadde glemt å koble på div slanger også når jeg fikk den igjen, og slangen fra wastegaten var ikke koblet på... En mekaniker-kompis av meg mente på at dette var nok årsaken til at jeg fikk så kraftig tennings bank at banke sensoren tok kvelden.. så var det over 1500 kr for ny banke sensor også...
IGJEN: Noe toyota er indirekte ansvarlig for pga "slett" arbeid....
Når man leverer bilen inn på merkeverksted forventer man jo at bilen er i BEST mulige hender.. og at man får den igjen i topp stand...
men dette er jo tydeligvis ikke tilfellet.. jeg ser for meg et verksted der penger betyr mer enn kvalitet og service, og der det kun er om å gjøre å få bilene ut så fort som mulig slik at de kan tjene mest mulig penger på minst mulig arbeid..
Ble litt lang denne posten, men måtte få ut litt agreasjon her...
Er det noen som har noen forslag til hva jeg kan gjøre med dette? er det mulig å få gjenget opp igjen denne bolten?
Det er ikke mye frieksos det er snakk om, men når jeg starter bilen når den er kald hører jeg godt det er noe putring baki der.. hundrevis av små eksplosjoner høres litt sjenerendes ut.. etter 5-10 min når motoren er blitt varm er det imidlertid ingen frieksos lenger.. jeg regner med at metallene da utvider seg litt slik at det blir forseglet... så problemet er der bare år motoren er helt kald..
ForBASKA irriterende....

Toyota service på sitt værste dette her..
