Side 1 av 2
Bytte mansjett??
Legg innLagt inn:25 apr 2005 11:49
av FireFox
På tide å bytte mansjett nå eller?
Har en følelse av at det kan være no slit hvis jeg må ut med alt som er... hvorfor kan dem ikke bare lage mansjetter med glidelås eller no..?

Legg innLagt inn:25 apr 2005 12:23
av CelicaTurbo
du mener slik som dette:
http://www.gir.no/znet_bootslider.htm Det finnes også mansjetter som er delte som man deretter limer sammen, men har hørt at det er mye problemer med de så vil ikke anbefale det. Det er også det at når mansjetten er så herjet som det der er greasen i det ytre drivleddet fullt av sand og skit, og det er meget vanskelig å bli rengjøre leddet skikkelig og bli kvitt all sand, og så lenge leddet er fullt av sand er det bare et tidsspørsmål før slitasjen fører til slark og ulyder så vil egentlig anbefale deg å bytte hele leddet om du har muligheten til det. Siden jeg linket til har både drivledd og mansjetter, ellers har vi en rabattavtale med Jacobs som trolig har både mansjetter og drivledd til en god pris (
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=5198). Jeg har byttet ytre drivledd på begge sider fremme på min st185 og jobben var ikke så alt for vanskelig den. Jeg fikk drivledd fra
http://www.fensport.co.uk men jeg ser at prisen deres ikke er noe bedre enn hva disse norske selskapene kan gi..
Legg innLagt inn:25 apr 2005 12:23
av GT4 CS
Da vet du jo hva du har og gjøre da, heldigvis bare kose jobben og bytte mansjett da, bortsett fra og vaske felgen da

Husk og vaske drivknuta de helt ren før du fetter opp på nytt da

Legg innLagt inn:25 apr 2005 18:53
av MacBain
Du kan rense drivleddet selv, bare følg denne guiden.
I følge Toyota selv trenger du ikke ta ut hele drivakselen for å gjøre jobben, bare "bank" av det ytre leddet forsiktig.
Legg innLagt inn:25 apr 2005 19:29
av FireFox
Okey.. fikk ny mansjett idag, så regner med at jeg får satt den på i morra. Etter di bildene der så ser det ikke så altfor vanskelig ut da, men vi får se

Legg innLagt inn:25 apr 2005 20:51
av Egil
Bare et lite tips. Hvis du har kjørt en stund med gåen mansjett, så kan du allerede fått en slitasje i leddet. Noe som enten gjør at leddet kniper nar du har fått vasket det rent, eller at du vil få ulyd pga at det fine slipestøvet (som sand og grease blir til inne i en sånn mansjett) blir vasket bort.
Jeg hadde ikke tatt sjansen å montert en drivknute hvor mansjetten har hvert så dårlig. Er ikke spesielt kult nar det knatrer i drivknuter når man er ute å cruiser.
Legg innLagt inn:25 apr 2005 21:30
av FireFox
okey.. så hva bør jeg gjøre da.. skifte alt?

Legg innLagt inn:26 apr 2005 08:14
av Tor
Bytt drivknuten også

Legg innLagt inn:26 apr 2005 09:55
av karl234
har ordnet 10% ts-ogn rabatt hos Garviks Autospar.
http://www.gir.no 
en av de få jeg fant som selger leddet separat ihvertfall. toyota skulle ha 5000for aksling med ledd :S
Legg innLagt inn:23 mai 2005 11:11
av Kaizern
Har sett på mine mansjetter, den ene har sprekkdannelser, så må nok gjøre dette selv snart
Hvordan gikk det forresten?
Legg innLagt inn:23 mai 2005 16:54
av cs2451
Viss du vasker vekk all driten så ser du på knuten om den er skadet.. viss det er noen små grader, holder nok den en stund til.. Bare pytte inn så mye gris du klarer.. Jeg har hatt golf.. (byttet mange gonger)
Legg innLagt inn:23 mai 2005 18:58
av FireFox
mansjetten er bytta, gikk veldig fint.. brukte ca 1 1/2 time på jobben.

Legg innLagt inn:23 mai 2005 19:06
av cs2451
FireFox skrev:mansjetten er bytta, gikk veldig fint.. brukte ca 1 1/2 time på jobben. 
måtte du bytte drivknuten og??
Legg innLagt inn:23 mai 2005 19:18
av FireFox
nope.. tok all dritten som var inni der.. drivknuten og alt så bra ut.
Legg innLagt inn:30 mai 2005 12:50
av Rømmling
jeg har jo akurat kjøpt meg celica nå og den har et driv ledd som er gåent
hvor mye koster det?
bakbremsene er eller ikke 100%

når der er tikking i drivleddet holder det med å skifte ytre del så jeg slipper å bytte aksling håper jeg