TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Elzin's lille prosjekt

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

 #114143  av jumbo
 
Ace skrev:uhm er ikke redd for å måtte bli tvunget å fjerne den der i bakruta de da ? veit at hadde folka fra biltilsynet her i nærheten hatt kontroll hadde den måtte fjernes ganske kjapt.. blokkerer jo for stort sett alt sikt ut bak fra hovedspeil...

Men nå er jo folka som har kontroll her i nærheten ganske sære.. :roll:
Er ikke krav til utsikt gjennom bakrute i det hele tatt så vidt jeg vet.... er jo masse biler som ikke HAR bakrute engang...

 #116023  av grimfer
 
Er det noen som har erfaring med å få godkjent batteriplassering i bagasjerommet? Jeg har hørt at det er veldig strenge krav som må oppfylles... Noe med at boksen rundt må tåle batterisyre og slikt noe...

Og kabler, ja! Hva slags kabler kan man bruke?

 #116608  av Zepticon
 
grimfer skrev:Er det noen som har erfaring med å få godkjent batteriplassering i bagasjerommet? Jeg har hørt at det er veldig strenge krav som må oppfylles... Noe med at boksen rundt må tåle batterisyre og slikt noe...

Og kabler, ja! Hva slags kabler kan man bruke?
Spurte etter batterikabler på ei bilsjappe her, og dem sa at det var vanlig batterikabel til 35kr/m.
Vurderer det samme selv, men skal da lage ett oppsett der jeg har en stor todelt kasse rett bak seteryggen. Den ene delen skal være til subben, mens den andre skal være mulig å åpne, med batteriet inni, og forsterkeren utenpå.
Tenkte å sette batteriet i en egen boks som er syrebestandig... Funker det å sveise noe av aluminium eller stål? eller bare kle innsiden av kassen med aluplater?
MÃ¥ sjekke med biltilsynet neste gang jeg er i byen.

 #116619  av Elzin
 
snakket med toyota i dag. så lenge batteriet var skrudd fast og hadde lufting skulle det ikke være noe problem, han mente jeg ikke en gang trenkte kasse på det. men det er jeg litt usikker på..

hvis batteriet lader bra og motoren starter fint med en slik ledning skulle det ikke være noe problem

 #119148  av Elzin
 
legger inn bildene etter krasjen her... advarer mot sterke bilder?

om det blir vraking av bilen blir det CS som blir min neste bil
Vedlegg
itte krasj 031.jpg
itte krasj 031.jpg (328.57 kiB) Vist 1553 ganger
itte krasj 025.jpg
itte krasj 025.jpg (388.47 kiB) Vist 1534 ganger
itte krasj 010.jpg
itte krasj 010.jpg (492.19 kiB) Vist 1541 ganger
dette er vinkelen bile lå i
dette er vinkelen bile lå i
itte krasj 013.jpg (572.78 kiB) Vist 1541 ganger

 #119157  av larsst185
 
faktisk så jeg nesten tar til tårer av de bildene dær :(

 #119159  av larsst185
 
tror den bilen blir vraka ja....

 #119178  av CelicaTurbo
 
åh fy! Det der så ikke mye bra ut dessverre :(

 #119217  av ScadamiCa
 
:cry: :cry: :cry: :cry:
var ikke så pen lengre

 #119243  av GT4 CS
 
Utifra bildene synes jeg det kan se ut som det er muligheter for oppretting her. Men stusser jo litt på all olja som har rent ut ved motoren din da :(
Men da min ble rygget på og det var snakk om bytting av dør ble skaden taksert til 20000kr, her er det jo litt mer, husker ikke hva grensen på hvor mye av bilens verdi man regner utifra er jeg, før den blir kondemnert. Nei du hadde delkasko ja, da er det jo bare og få taksert skadene og se hva du selv føler du vil betale for og rette den opp igjen.
Fikk skikkelig vondt i magen da jeg så bildene dine.

 #119249  av kaimagne
 
Sjansen en vel stor for at dette ligner på vrak - må nok dessverre si meg enig med andre her ja... Det er vel store sjanser for at høyresida har blitt skjev på en eller annen måte, og da blir den nok vrak...

Skikkelig kjipt!! Føler med deg! :(

 #119552  av 2fastgt4
 
i 2001 fikk jeg vannplaning og skled av veien ut på ett jorde.
Bilen stoppet å skli men la seg på høykant/venstre side før den veltet og la seg på taket.

dem dro bilen rett på jigg og rettet opp småbulker på hele siden,skiftet tak og fram/bak fanger.lakkerte ca 60%av bilen.

TAXT BLE 98000KR.

Takstmannen ville kondemnere bilen da det var veldig nerme verdien på bilen i 2001.Dette kjedde natt til 1 mai.Bil ble kjøpt samme år 2001 for 189.000kr.

bilen ble heldigvis ikke kondemnert :D