TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Elzin's lille prosjekt

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

 #106360  av Elzin
 
da er jeg kommet meg i gang med glassfiberen i bagasjerommet.
her er noen bilder
Vedlegg
skinn 017.jpg
skinn 017.jpg (573.49 kiB) Vist 1409 ganger
skinn 016.jpg
skinn 016.jpg (455.07 kiB) Vist 1416 ganger
skinn 015.jpg
skinn 015.jpg (286.95 kiB) Vist 1404 ganger
noen polakker som er flinke til å rydde? ta kontakt :P
noen polakker som er flinke til å rydde? ta kontakt :P
skinn 014.jpg (383.46 kiB) Vist 1403 ganger
skinn 013.jpg
skinn 013.jpg (238.11 kiB) Vist 1404 ganger

 #106362  av Elzin
 
jeg er en J***L på MS-Paint !! så legger ved ett bilde av hvordan det sånn ca blir :)


forsterkerne osv vil bli plassert under platen i rommet hvor det liksom skal ligge reserve dekk. jeg lever godt på å ha kompiser som jobber i viking :)
Vedlegg
nydelig? :P
nydelig? :P
sånn ska d bli.JPG (569.92 kiB) Vist 1411 ganger

 #106407  av cs2451
 
Det der ser jo helt konge ut.. Kanskje jeg og skal vurdere noe sånt.. Skal bygge anlegg i min jeg også, men det er jo så teite former baki der..
Lykke til videre og ikke spar på bildene.... :)

 #106415  av Elzin
 
skal prøve å ta mest mulig. kan ta noen bilder under støpingen av glassfiber i dag til dem som ikke har gjort dette før.


til nå har jeg bare "prefabrikert plater og deretter saget dem." når jeg skal begynne i sidene må jeg følge buene, og dette er jeg redd kan føre til problemer som mye renning ';)

 #106418  av cs2451
 
Elzin skrev:skal prøve å ta mest mulig. kan ta noen bilder under støpingen av glassfiber i dag til dem som ikke har gjort dette før.


til nå har jeg bare "prefabrikert plater og deretter saget dem." når jeg skal begynne i sidene må jeg følge buene, og dette er jeg redd kan føre til problemer som mye renning ';)
SÃ¥nne som meg!! :? det er kjempe flott

 #106484  av Elzin
 
støpte nok en plate i dag.

som dere sikkert ser på bildene så har jeg 3 ovner og 1 lyskaster inne i garasjen for å få det varmt nok, des varmere det er, des fortere herder platen.
Vedlegg
her er ett bilde av trinsen jeg bruker for å få polyesteren til å trekke opp og for at luftskal trekkes ut. denne tingen er genial. jeg bruker vanlig malings rull til å legge ut polyesteren med. vi er 2 mann som støper dette så da går en over og legger på
her er ett bilde av trinsen jeg bruker for å få polyesteren til å trekke opp og for at luftskal trekkes ut. denne tingen er genial. jeg bruker vanlig malings rull til å legge ut polyesteren med. vi er 2 mann som støper dette så da går en over og legger på
skinn 022.jpg (479.12 kiB) Vist 1406 ganger
da har vi lagt på siste laget. denne platen var 8 lag. håper det er nok rundt bateriet og litt sånn.
da har vi lagt på siste laget. denne platen var 8 lag. håper det er nok rundt bateriet og litt sånn.
skinn 021.jpg (567.25 kiB) Vist 1408 ganger
her er polyesteren og herderen jeg bruker, har kjøpt den på siddis plast, 330,- for 5 liter. nok til ca 14 lag i hvertfall.
her er polyesteren og herderen jeg bruker, har kjøpt den på siddis plast, 330,- for 5 liter. nok til ca 14 lag i hvertfall.
skinn 019.jpg (364.93 kiB) Vist 1407 ganger
har lagt meg ett lite bord som vi støper på. en forskalings lemm og noen vinter dekk ;) jeg sjærer først ut mattene så jeg kan legge dem på fortløpende. ettersom jeg bruker mere en 2% herder ;) men vær litt forsiktig i starten med herderen, om du har for
har lagt meg ett lite bord som vi støper på. en forskalings lemm og noen vinter dekk ;) jeg sjærer først ut mattene så jeg kan legge dem på fortløpende. ettersom jeg bruker mere en 2% herder ;) men vær litt forsiktig i starten med herderen, om du har for
skinn 018.jpg (509.26 kiB) Vist 1410 ganger
kansje d ska bli sånn?
kansje d ska bli sånn?
sånn ska d bli987kj.JPG (590.54 kiB) Vist 1405 ganger

 #110173  av Elzin
 
har ikke blit gjort mye på bilen min i det siste etter som jeg har jobbet mye overtid på jobben.

men i morgen kommer det noe fint no på bilen :D *gleder meg som en unge* jeg kan hinte litt ved å si at det er en liten profilering for http://www.ts-ogn.no :D

her er noen bilder av hvordan det ble i motor rommet etter at jeg fjernet batterie. måtte lodde en del ledninger for å kunne strekke sikrings boksen helt opp til denne possisjonen.
Vedlegg
elektrisk 012.jpg
elektrisk 012.jpg (385.37 kiB) Vist 1441 ganger
slik ble det :) brukte hageslange rundt alle ledningene for å slamle dem, deretter svart teip
slik ble det :) brukte hageslange rundt alle ledningene for å slamle dem, deretter svart teip
elektrisk 011.jpg (585.41 kiB) Vist 1485 ganger
før :D
før :D
elektrisk 005.jpg (551.54 kiB) Vist 1408 ganger

 #110307  av cs2451
 
Det der ble meget fint.. Bra du gjør skikkelig arbeid når du først begynner.. :D

 #110489  av Elzin
 
tusen takk cs2451 :)

da fikk jeg bilen hjem igjen, på bildene ser dere endringene :D dette kostet meg 3000,- da har jeg 5 års garanti

er nå bare 4 ting som gjenstår på bakparten.
1. fjerne antennen i siden og montere ny i eksisterende spylerveske hull
2. supra vinge
3. nytt eksos
4. bort med vindus visker :D
Vedlegg
bak 002.jpg
bak 002.jpg (734.35 kiB) Vist 1405 ganger
bak 001.jpg
bak 001.jpg (674.26 kiB) Vist 1411 ganger
bak 004.jpg
bak 004.jpg (365.63 kiB) Vist 1409 ganger

 #110632  av Elzin
 
ingen komentarer på dette??

 #110644  av Zepticon
 
Et par spørsmål:
- Hvordan løste du det med batteriet? Tenker da på kabler osv... Ligger den inne i bilen, eller under? Hvilke kabler brukte du og hvor kan man kjøpe slike? Har selv et lite problem med at det er SINSYKT trangt i motorrommet (ikke yota da :roll: ), noe som gjør at varm luft fra radiatoren kommer rett på filtret :? Derfor skal bateriet bak og filteret flyttes dit bateriet står nå.
Og er det tillatt å flytte bateriet eller vil du få problemer med "han staten"?

- Kan du lage en enkel "HOW TO" om glassfiberarbeid...? Bagasjerommet mitt skal muligens "pusses opp" og jeg skal lage eyelids, men har nada peil på glassfiber.

- Hvilke rør er det som er på filtret? Er det et kit eller custom arbeid?
Har også hørt at O2 sensoren (eller hva det nå heter, den saken mellom filtret og innsuget. Masse ledninger som kommer ut av den) og "Open Air" filter ikke er gode venner, stemmer dette?


Ble bra med Devil i bakruta!

 #110649  av _speedy
 
Elzin skrev:ingen komentarer på dette??
Skikkelig Overkill med den logoen i bakruta! :shock:

 #110665  av 2000celica
 
Elzin skrev:ingen komentarer på dette??
Du kunne vel fått logoen litt større ! :lol: :lol:

 #110696  av Elzin
 
har bare fått skrøyt av dem som har sett den i real life, men jeg syns i hvertfall den var fin nok til å bli en stund. fort gjort å rive den av om jeg skulle ønske det :)

btw, jeg skal sende deg mere info om glassfiber osv en dag jeg har tid til å sette meg ned ;) men ikke nå som det er over 20 grader ute :D

 #110791  av Ace
 
uhm er ikke redd for å måtte bli tvunget å fjerne den der i bakruta de da ? veit at hadde folka fra biltilsynet her i nærheten hatt kontroll hadde den måtte fjernes ganske kjapt.. blokkerer jo for stort sett alt sikt ut bak fra hovedspeil...

Men nå er jo folka som har kontroll her i nærheten ganske sære.. :roll: