Side 1 av 1

Japanimportert Supra MKIV

Legg innLagt inn:27 apr 2005 22:21
av kaimagne
Har SKIKKELIG griselyst på sånn bil, men det er noen greier ved denn som jeg vet om, og sikkert en haug med greier som jeg ikke vet om.

Trenger derfor litt avklaring på div spørsmål.

Girkassealternativer: Slik jeg har erfart det, kommer denne med både 5 og 6-trinns manuell kasse, i tillegg til automatkasse(r). Hva er fordeler/ulemper med de forskjellige kassene?

Motor: Det MÅ selvsagt bli turboutgave, så den saken er grei. Men jeg har hørt at Japanversjonen har andre turboer og annen topp - stemmer dette? Har de i såfall andre kapasiteter/tåleevne?

Alle japanske biler er sperra på 180 km/t som maks hastighet. Hvor enkelt er det å fjerne dette? Blir jo litt for dumt å ha en bil som går styggfort opp til 180, men som blir frakjørt av Cossier osv når de får opp farta...

Har hørt rykter om en rød 94-modell som kommer i løpet av mai... Det er den jeg har peila ut...

Legg innLagt inn:27 apr 2005 22:38
av Morten
Er ganske sikker på at det bare var NA'en som hadde 5-trinns. Turbo finnes kun med automat eller 6-trinns. :wink:

Regner med Alpher kommer med utfyllende svar på resten her nå snart... :mrgreen:

Legg innLagt inn:27 apr 2005 22:56
av kaimagne
Jeg bare refererer til http://www.japanauto.no/brukt/biler/50.htm

Twin Turbo, 5 trinns manuell kasse...

Men ja, @lpher eller TurboKnut kommer sikkert med utfyllende opplysninger... :)

Legg innLagt inn:28 apr 2005 18:04
av Morten
...samtidig som tittelen sier:

Toyota Supra RZ Twin Turbo MT6

som vel er 6-trinns... :wink:
(må visst bare kverulere idag :mrgreen: :wink: )

Legg innLagt inn:28 apr 2005 18:19
av cancan
Som jeg skulle sagt det selv kaimagne.. Griselyst på supra selv og lurer på blandt annet det du spurte om+ en ting til, ser ut som japan supraene har 280hk? Er dette pga annen topp og turboer, eller er det lagt inn en begrensning på de som er lett å fjerne?

Legg innLagt inn:28 apr 2005 18:35
av Morten
Er egentlig diskutert her inne et par ganger før, f.eks. her:

http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... light=spec

Legg innLagt inn:28 apr 2005 21:25
av TurboKnut
Bilen har 6 trinns manuell kasse - feil i teksten...
Det er mulig at bilen allerede står i Oslo, containeren tømmes i morgen, fredag. :D

Re: Japanimportert Supra MKIV

Legg innLagt inn:28 apr 2005 23:25
av @lpher
kaimagne skrev: Har SKIKKELIG griselyst på sånn bil,
Bare å handle det vel? :D
kaimagne skrev: men det er noen greier ved denn som jeg vet om, og sikkert en haug med greier som jeg ikke vet om.

Trenger derfor litt avklaring på div spørsmål.

Girkassealternativer: Slik jeg har erfart det, kommer denne med både 5 og 6-trinns manuell kasse, i tillegg til automatkasse(r).
Supra TwinTurbo - 4-trinns automat (4ECTi) (MED "MANU"-funksjon) eller 6-trinns (Getrag) manuell kasse.
Supra non-turbo - 4-trinns automat (4ECT) (MED "MANU"-funksjon) eller 5-trinns manuell.
kaimagne skrev: Hva er fordeler/ulemper med de forskjellige kassene?
TwinTurbo manuell: Tåler DEFINITIVT mest juling...og lar deg også ta ut det meste av bilens potensiale på bane...skulle jeg tro :D

TwinTurbo automat: Det eneste rette alternativet om du skal bruke bilen mye! :D ...og med MANU-funksjonen så kan du faktisk bruke den som en 3(4)-trinns manuell clutchløs-girkasse...genialt! :D

Non-turbo manuell: Det beste valget for å få mest mulig utav bilen?

Non-turbo automat: Ikke like inteligent som TT-utgaven :)
kaimagne skrev: Motor: Det MÅ selvsagt bli turboutgave, så den saken er grei. Men jeg har hørt at Japanversjonen har andre turboer og annen topp - stemmer dette?
Samma turbo'er...men med kjeramiske turbiner istedet...hvilket betyr kjappere spooling...mindre turbo lag...
kaimagne skrev: Har de i såfall andre kapasiteter/tåleevne?
De tåler mindre....
kaimagne skrev: Alle japanske biler er sperra på 180 km/t som maks hastighet. Hvor enkelt er det å fjerne dette?
Ingen problem... :) Men denne konverteringen MÅ gjøres skikkelig..ellers vil man få problem med den progresive servoen....cruisecontrollen etc :)
kaimagne skrev: Blir jo litt for dumt å ha en bil som går styggfort opp til 180, men som blir frakjørt av Cossier osv når de får opp farta...
LOL :D Du er inne på noe dær ja :D
kaimagne skrev: Har hørt rykter om en rød 94-modell som kommer i løpet av mai... Det er den jeg har peila ut...
Har inntrykk av at det kommer JDM-Supras til landet ganske ofte nå for tia ja :D

Legg innLagt inn:04 mai 2005 11:39
av TurboKnut
kaimagne skrev:Jeg bare refererer til http://www.japanauto.no/brukt/biler/50.htm

Twin Turbo, 5 trinns manuell kasse...

Men ja, @lpher eller TurboKnut kommer sikkert med utfyllende opplysninger... :)
* Solgt *

Legg innLagt inn:12 mai 2005 08:48
av SupraAspirant
Da er det bare å skaffe en til for en slik skal jeg ha også :)

Legg innLagt inn:12 mai 2005 10:03
av TurboKnut
Det kommer en til - ca 5 uker fra nå.

Legg innLagt inn:12 mai 2005 11:58
av mr.veilsidewankel
Alle japanske biler er sperra på 180 km/t som maks hastighet. Hvor enkelt er det å fjerne dette? Blir jo litt for dumt å ha en bil som går styggfort opp til 180, men som blir frakjørt av Cossier osv når de får opp farta...
hadde selv denne spærra. drit i å ta noen billigfiks på dette.
kjøp først som sist en Apexi PowerFC (stand alone fuel) med comander fra takakaira, da er sperra borte, du får ny spedo på skjerm og du har fullprogramerbar datasprut på bilen din,
da kan du begynne å gå for seriøs power(etter BPU da:) )